اسکیت سرعت رشته ای جذاب

مقدمات رشته اینلاین هاکی
می 30, 2021
تجهیزات ایمنی اسکیت هاکی
ژوئن 6, 2021

اسکیت سرعت را می توان مادر همه رشته های اسکیت نامید که در آن ورزشکاران با کفش اسکیت برای این رشته سرعت و استقامت خود را آزمایش می کنند و برای موفقیت در آن باید بهترین زمان را کسب نمایید. اسکیت سرعت بیشتر به مهارت کنترل اسکیت و استفاده از تمام توان برای رسیدن به بالاترین سرعت گفته می شود که البته در آن قدرت بدنی و به عبارتی استقامت بدن نیز بسیار مهم است بنابراین بدنسازی های حرفه ای نیز مورد نیار خواهد بود. بنابراین اگر مسابقات اسکیت سرعت را تماشا می کنید و به نظر شما ساده می آید، باید بدانید که در مسابقات اسکیت سرعت، جزئیات حرکات بدن، دست، پا بسیار پیچیده است و به آموزش مداوم نیاز دارد. .

می توان گفت افرادی که در زمینه اسکیت تازه کار هستند و تا حدودی با زمینه های تخصصی اسکیت آشنا شده اند ، اولین زمینه ای که توجه آنها را به خود جلب می کند، رشته تخصصی اسکیت سرعت است. دلیل آن نیز مزیت های رقابتی هست که در خود دارد.

کفش های مخصوص اسکیت ، چرخ های بزرگ ، لباس های کششی خاص، عینک و کلاه مخصوص و البته شکل مسابقات در این رشته، که در آن ورزشکاران حضور می یابند، همه ویژگی هایی است که چشم هر بیننده ای حتی آن افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند را به خود جلب می کند.

ورود به این رشته، به عنوان سایر زمینه های خاص اسکیت، مستلزم اقتدار کامل بر روی حرکات اساسی است، به ویژه توسعه ترکیبی است. بدیهی است که گروه معدودی احساس می کنند که صرفاً دانستن چگونگی اسکیت سواری به عنوان مقدمه ای برای اسکیت سرعت کافی است، اما سلطه، موضوع دیگری است و هرچه قدرت اسکیت سواری بالاتر باشد، امکان رشد و پیشرفت بالاتر است.

اسکیت سرعت درون خطی اساساً همان نوع اسکیت روی یخ است که در نوع بازی است، با این وجود از نظر نقشه و نوع مسابقه متنوع است. تا آنجا که برنامه ریزی شده است، پیست اسکیت سرعت مایل است، که با دوچرخه سواری شرایط مشابهی را تقسیم می کند.

آماده سازی اولیه در دوره اسکیت سرعت باید با اسکیت های معمولی امکان پذیر می باشد. پیشنهاد اکثر معلمان خبره است که ابتدا افراد با کفش های معمولی وارد میدان می شوند و متعاقباً آموزش آمادگی اساسی و گذراندن استراتژی ضروری را انجام می دهند. برای برنامه ریزی استفاده از کفش های مخصوص اسکیت در این دوره افراد، روش اصلی اسکیت سواری را به سبک سرعت و وضعیت بدن روی اسکیت را می شناسند.

سبک و وضعیت بدن در اسکیت سرعت کاملاً خم شده است، ما کف دست ها را روی رانها قرار داده و از شکم به سمت پایین خم می کنیم تا کف دستها به زانوها برسد . با این وضعیت، شما در وضعیت اساسی اسکیت سرعت هستید. باید توجه داشت که برای این وضعیت ، کمر ​​کاملاً صاف است و نباید خمیده یا دارای برآمدگی باشد.

به طور کلی ، و همانطور که توسط توانایی های افراد نشان داده می شود، آماده سازی اساسی اسکیت سرعت و تحولات اساسی آن بین نیم سال تا 1 سال به طول خواهد انجامید، و هرچه فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشید، شما می توانید موفق تر باشید.

پس از اتمام دوره پایه اسکیت سرعت، از کفش اسکیت ویژه در این زمینه استفاده می شود.

کنترل سرعت اسکیت به دلیل نداشتن ساق، از ابتدا برای بچه های تازه کار تا حدودی دردسرساز می باشد.

در سطح بالا تر و همچنین تمرین های پیشرفته، مرکز فعالیت ها گسترش استقامت بازیکن، بالا بردن سطح کیفی روش ها و به طور کلی آمادگی فرد برای شرکت در رقابت ها است.

در وهله اول ، ما بین مسابقات باشگاهی شروع می کنیم تا افراد به آرامی با شرایط رقابت آشنا شوند و هرچه رتبه وضعیت فرد بالاتر باشد، میزان سرمایه گذاری بر روی او در مسابقات نیز بالاتر خواهد بود. همچنین باید بدانید که هرچه درجه رقابت بالاتر باشد، عامل فشار جسمی و روحی بر بازیکن بیشتر است و باید برای چنین شرایطی آماده باشد تا بهترین کارایی را نشان دهد.

بازه زمانی از شروع مسابقه اصلی تا شروع رقابت های تخصصی حدود 1 سال خواهد بود با این هدف که فرد از اقتدار و شایستگی کافی برخوردار باشد. که این مهم بدون تمرینات منسجم و داشتن انگیزه کافی غیر ممکن می شود.

مسابقات اسکیت سرعت در شاخه های زیر دنبال می شوند که شما می توانید با توجه به توانایی هایی که دارید و صلاحدید مربی مورد مناسب را برگزینید:

دوئل 200 متر

رقبا دو به دو رقابت می کنند تا 12 فینالیست اصلی به سطح بالاتری صعود کنند و این 12 نفر 2 بر 2 با یکدیگر رقابت می کنند و بازیکنان برتر تمشخص می شوند. از روش مشابه برای تشخیص افراد اول تا سوم استفاده می شود.

500 متر

این شاخه در چهار مرحله برگزار می شود، در هر مرحله ، دو نفر اصلی به مرحله بالاتر می رسند و در آخر 4 نفر در آخرین مرحله رقابت می کنند تا در نهایت، در مورد نفر اول، دوم، سوم و چهارم تصمیم بگیرند. طول مسیر در هر مرحله بیش از دو دور است.

1000 متر

در این شاخه که در دو مرحله برگزار می شود ، بازیکنان به 5 یا 6 دسته تقسیم می شوند. همچنین، در مرحله بعدی، افرادی که به این مرحله راه یافتند با یکدیگر رقابت می کنند تا در نهایت بهترین افراد را تعیین کنند.

3000 متر امدادی

این مسابقه شامل سه بازیکن برای هر گروه است که در آن هر فرد پس از طی مسیر در منطقه خاصی که یار وی در آن ایستاده است، او را شارژ می کند و رقابت با یک فرد تازه نفس از گروه در مرحله بعد ادامه می یابد. این روش برای تصمیم گیری در مورد تیم برنده پیش می رود. باید توجه داشت که اگر بازیکنی این کار را قبل یا بعد از نقطه صحیح برای شارژ بازیکن انجام دهد، کل گروه از مسابقه رد می شود و از بین می رود. با توجه به این وضعیت، هیجان مسابقات بسیار بالاتر می رود. این رشته که تیمی محسوب می شود علاقه به رقابت در کنار هم تیمی ها را بالاتر می برد. در هنگام آماده سازی نیز انرژی بیشتر وجود خواهد داشت.

10000 متر حذفی/امتیازی

این مسابقه 50 دور است و در هر دور نفر اصلی 2 امتیاز دریافت می کند و فرد بعدی 1 امتیاز و در دور آخر فرد اول 3 امتیاز، نفر بعدی 2 امتیاز و نفر سوم 1 امتیاز کسب می کند. در این مسابقه، هنگام زنگ زدن، آخرین نفرات آن دور حذف می شوند. در اواخر مسابقه ، جمع امتیازات بازیکنان تصمیم گیرنده خواهد بود.

حذفی 15000 متر

این مسابقه 75 دور است و در هر دور، با صدای زنگ، نفر آخر حذف می شود تا در نهایت 5 نفر باقی بمانند. نفرات برنده رقابت در میان این افراد خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *