مقدمات رشته اینلاین هاکی

رشته اسکیت هاکی اوج هیجان
می 18, 2021
اسکیت سرعت رشته ای جذاب
ژوئن 2, 2021

یکی از رشته های ورزش اسکیت که به عنوان یک ورزش کاملا تیمی شناخته می شود هاکی اسکیت یا اینلاین هاکی می باشد که در آن 5 بازیکن اصلی برای هر تیم در زمین وجود خواهد داشت. یک دروازه بان و 4 بازیکن ترکیب شناخته شده ای برای این رشته مهیج هستند. سرعت ، قدرت ، دقت و داشتن روحیه تیمی از موارد لازم برای شرکت در این ورزش گروهی است.

هیجان و سرعت بالای این ورزش هر بیننده ای را به تماشای مسابقات هاکی می کشاند. اگر شما هم مواردی لازم برای شرکت در تیم هاکی دارید ، دریغ نکنید که به یک تیم مناسب برای شرکت در مسابقات حرفه ای برسید. البته هر رشته مقدمات خاص خود را دارد و باید تلاش ویژه ای برای دستیابی به شرایط لازم برای حضور در تیم ها و لیگ های حرفه ای صورت گیرد. اما شرکت در آزمون ورودی آکادمی اسکیت و دانستن نظر یک فرد آگاه خالی از لطف نیست.

در هر صورت، شما دو گزینه خواهید داشت: یا عضو تیم هاکی اسکیت شوید، که بسیار عالی است، یا از شرایط حضور در یک تیم حرفه ای مطلع شوید، که همچنین موقعیت شما را به حالت اول در چند ماه آینده نزدیک می کند.

اما شرط حضور در یک کلاس تخصصی برای آموزش اسکیت هاکی چیست؟ آیا حضور در یک کلاس تخصصی با چنین فعالیتی بالا و بدون هیچ پیش زمینه ای امکان پذیر است یا اینکه باید خود را با شرایط ورود وفق دهیم؟ بهترین سن برای شرکت در کلاس های اینلاین هاکی چیست؟ هاکی فقط برای بزرگسالان است یا شامل کودکان نیز می شود؟ پاسخ سؤالات بالا این است که شما بهترین تصمیم را برای خود و فرزند خود می گیرید.

مطمئناً علاوه بر تمام هزینه های یک ورزش، باید وقت خود را نیز فدا کنید و شرایطی را برای کودک فراهم کنید که بتواند در کلاس های منظم اسکیت (اینلاین هاکی) شرکت کند، همچنین در برنامه های فوق العاده نیز با آمادگی کامل حضور یابد.

بهترین سن برای شروع اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی 5 یا 6 سالگی است. این بدان معناست که قبل از این سن، ورود دانش آموز به این ورزش اصلاً مناسب نیست. البته شما می توانید هاکی اسکیت (اینلاین هاکی) را که آموزش حرکات پایه و مکمل اسکیت است، از سنین پایین تر شروع کنید. اما مراحل اساسی لازم برای شرکت در کلاس های اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی چیست؟

حرکت کردن با اسکیت، کراس اوور و کراس بک از جمله حرکاتی هستند که جزئی جدایی ناپذیر از اسکیت هاکی هستند. شروع سریع به جلو و عقب نیاز به تسلط بالای متقاضی اسکیت هاکی دارد. بنابراین، نباید برای ورود به رشته هاکی عجله کرد، اما بهتر است زمان کافی را در حرکات اساسی و پابه صرف کنید تا تمام جزئیات را در کلاس های آموزشی آکادمی اسکیت به دانش آموز بیاموزید. علاوه بر حضور در کلاس های آموزشی، لازم است دانش آموزان به صورت جداگانه تمرین کنند تا تسلط خود را در اسکیت افزایش دهند. این چیزی نیست که با 3 دوره فشرده بدست آید، اما باید از ابتدا برنامه ریزی برای آموزش فردی وجود داشته باشد و تا مراحل بالاتر حفظ شود.

پس از گذراندن دوره مقدماتی / پیشرفته و حرفه ای و دستیابی به تسلط کامل بر حرکات و پس از تأیید مربی ، می توانید وارد کلاس اسکیت هاکی (اینلاین هاکی) شوید.

اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی با سایر رشته های اسکیت کمی متفاوت است و اولین تفاوت بارز در این زمینه استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و تجهیزات مختلف آن است. لوازم جانبی در این زمینه عبارتند از: چوب هاکی، توپ هاکی (پاک)، کلاه هاکی، دستکش هاکی، آرنج بند هاکی، محافظ پای هاکی، پد سینه هاکی، شلوارک، کاپ (برای پسران)، پیراهن مخصوص، شلوار مخصوص هاکی. و در آخر اسکیت برای رشته اسکیت هاکی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

شروع در هاکی در ابتدا فقط با یک چوب و یک توپ انجام می شود و تهیه همه تجهیزات ضروری نیست، تمرینات ابتدای این دوره بیشتر به آشنایی با هاکی، نحوه صحیح نگه داشتن چوب و حمل آن می پردازد. توپ با چوب. و مدت زمانی که فرد در این مرحله تمرین می کند بسته به سن و مهارت فرد متفاوت خواهد بود.

به طور کلی انجام تمرینات اساسی اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی و نزدیک شدن به استایل هاکی حدود 6 ماه طول می کشد. استایل حرکتی اسکیت در این رشته حالت خمیده است و در این 6 ماه علاوه بر تسلط نسبی چوب و توپ و همچنین افزایش چابکی در هنگام اسکیت، او به تدریج استایل اسکیت هاکی را در ضمیر ناخودآگاه خود توسعه می دهد.

پس از گذراندن دوره مقدماتی هاکی، تمرینات تا حدی تاکتیکی و گروهی خواهد بود تا فرد بتواند به صورت تیمی تمرین و بازی کند. یکی از مشهورترین این تمرینات تمرین Give and go است.

این تمرین شامل 4 نفر است و شروع سریع، ترمز ناگهانی (اسلاید)، ارسال و دریافت پاس صحیح و شوت به سمت هدف همه در این تمرین دیده می شود و علاوه بر این حرکات، هدف اصلی هماهنگی بین افراد شرکت کننده در این تمرین است.

بیشتر تمرینات این دوره ترکیبی از چند نفر و ترکیبی از چندین حرکت است و بازیکن روی تمرینات تخصصی، حمله، دفاع، تاکتیک و خواندن بازی حریف تمرکز خواهد کرد.

اسکیت هاکی (اینلاین هاکی): همانطور که در بالا گفته شد، برای شروع کار در هاکی، نیازی به تهیه همه تجهیزات نیست و فقط با یک چوب و توپ می توانید این ورزش را شروع کرده و تجهیزات دیگر را در حدود یک سال و با توجه به پیشرفت خود آماده کنید. به طور کلی، هرچه تجربه شما در این زمینه بیشتر باشد و آموزش شما پیشرفت بیشتری داشته باشد، احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر شده و نیاز به تکمیل تجهیزات آشکار می شود. توپ و چوب هاکی، چوب هاکی از دو قسمت تشکیل شده است. دسته یا shaft و تیغه یا Blade می باشد.

نوع آماتوری چوب هاکی از چوب ساخته شده و از چوب های حرفه ای سنگین تر است. در مدل های حرفه ای، چوب هاکی بسیار سبک (حدود 400 گرم) و از کامپوزیت، فایبرگلاس و کربن ساخته می شوند تا علاوه بر کاهش وزن، مقاومت بیشتری ایجاد کنند و همچنین دارای قوس های مختلفی در منطقه تیغه هستند، که بسته به موقعیت بازیکن و نوع بازی بازیکن آن را انتخاب می کند.

همانطور که گفته شد، از نظر ماده و نوع قوس تیغه انواع مختلف چوب هاکی وجود دارد، اما از آنجا که تازه کار هستید، می توانید با یک چوب معمولی اما استاندارد شروع کنید و پس از پیشرفت و تعیین موقعیت بازی در حمله یا خط دفاعی، چوب با کیفیت بالاتر و قوس مناسب برای موقعیتی که در آن بازی می کنید، انتخاب نمایید.

ارتفاع چوب هنگام ایستادن در حالی که اسکیت به پا دارید و انتهای چوب روی زمین است باید بین لب و بینی شما باشد، اما در سنین پایین تر و به دلیل رشد سریع افراد در این سن و همچنین تشخیص مربی کمی از این استاندارد خارج شده و بلندتر اندازه گرفته می شود.

توپ هاکی (پاک) نیز عملکردی مشابه توپ در سایر ورزش ها دارد و هدف از این بازی عبور پاک از خط دروازه است.

نوار هاکی: نوارهاکی یا همان Hockey Tape نواری پارچه ای است که از یک طرف چسبناک است و با چسباندن آن به تیغه باعث کنترل بهتر توپ روی حرکات مختلف می شود و همچنین از لیز خوردن توپ روی تیغه جلوگیری می کند. این نوار در رنگ های مختلفی است که بسته به سلیقه می توان از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *