انتخابات فدراسیون اسکیت

رشد بی سابقه آیس هاکی
آوریل 27, 2021
آینده ای روشن در رشته رینک هاکی
می 6, 2021

رشته اسکیت یکی از رشته های جذاب حال حاضر ایران می باشد؛ فدراسیون اسکیت با تلاش و کوششی که در سال های اخیر نشان داده است توانسته رشته اسکیت را به اوج محبوبیت خود در بین خانواده ها، ورزشکاران و تمامی علاقه مندان تبدیل کند. رشته اسکیت نه تنها از لحاظ جذابیت تکنیکی بسیار بالا می باشد بلکه از لحاظ هیجان مسابقات نیز در رده های بالایی قرار دارد. افرادی که مسابقات اسکیت را تماشا می کنند همگی می دانند که تماشای مسابقات چه جذابیت بالایی را برای بیننده ایجاد می کند.

از این رو فدراسیون اسکیت ارگانی است که نقشی بسیار تاثیرگذار در فرآیندهای اسکیتی خواهد داشت. اگر این ارگان به خوبی کار کند و فعالیت های خود را با انسجام بالا انجام دهد مطمئنا آینده ای روشن منتظر رشته اسکیت خواهد بود و اگر این اتفاقات ضعیف و غیرحرفه ای دنبال شوند آینده اسکیت را تاریک خواهند کرد. بنابراین مهم خواهد بود تا در انتخابات فدراسیون اسکیت به فرد اصلح رای داده شود. در 4 سال گذشته جناب دکتر بهمن محمدرضایی ریاست فدراسیون اسکیت را بر عهده داشتند که به خوبی از عهده این کار برآمدند و توانستند اتفاقات بسیار خوشایندی را برای اسکیت رقم بزنند.

اتفاقاتی نظیر راه اندازی رشته های اسکیت روی یخ در ایران، پیشبرد وبسایت فدراسیون اسکیت، پوشش های خبری رشته های مختلف اسکیت، جذب اسپانسرهای مالی، تشکیل تیم های ملی، ایجاد چالش هایی در منزل برای افزایش روحیه ورزشکاران، توسعه پیست اسکیت فدراسیون اسکیت، توسعه پیست های استاندارد در نقاط مختلف کشور، برنامه ریزی منسجم برای هیئت های اسکیت استان ها و شهرها و بسیاری از فعالیت های دیگر که تحت نظارت دقیق ایشان به سرانجام رسید. رشته اسکیت به ارگان های مختلف کشور شناسانده شد و از این رو این شانس برای ما وجود دارد که بتوانیم به یکی از رشته های آینده دار در کشور تبدیل شویم.

کسب مدال های جهانی در سال های اخیر به شدت افزایش پیدا کرد و این مسئله نشانگر امید به آینده می باشد یعنی این که ما می توانیم به رشته اسکیت دیدی بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشیم. در دید کوتاه مدت می توانیم در رقابت های آسیایی کسب مدال کنیم و در دید بلندمدت می توانیم در رقابت های جهانی نیز تاثیرگذار باشیم.

از جمله فعالیت های دیگر حضور ایرانی ها در سمت های فدراسیون اسکیت جهانی می باشد که افتخاری بزرگ می باشد همچنین یکی از اتفاقات جالب دیگر در 4 سال گذشته تولید و پخش فیلم جایی برای فرشته ها نیست که فرهنگ اسکیت سواری را به گونه ای دیگر در بین اقشار مختلف جامعه پخش می کند. افراد به دیدن تلاش هایی که تیم دختران اسکیت هاکی ایران انجام می دهند تا بتوانند در رقابت های آسیایی کسب مدال کنند روشنگر این مطلب است که رشته اسکیت چگونه می تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد.

جناب آقای کاوه صدقی در تهیه این فیلم تلاشی بسیار داشته اند و منتقدان و علاقه مندان تماما به متفاوت بودن این فیلم در عرصه ورزش اشاره کرده اند. همچنین این فیلم توانست تا جایزه هایی را نیز در رقابت های بین المللی و داخلی کسب کند. همچنین از دیگر دستاوردهای فدراسیون اسکیت در سال های اخیر آموزش اسکیت به صورت منسجم در رشته های مختلف و همچنین در قسمت های داوری اسکیت بود همچنین حضور ایرانیان در دوره های آموزش فدراسیون اسکیت جهانی باعث شد تا ایرانیان بیش از پیش شناخته شوند و این مسئله اعتبار ایران را در رقابت های جهانی نیز بالا خواهد برد. دیگر به ایران به چشم یک کشور غیرحرفه ای در اسکیت نگاه نمی شود؛ ایران توانسته در رشته های مختلف میخ خود را بر زمین بکوبد و به عنوان یک مدعی در تمامی رقابت ها مطرح باشد.

اکنون که رشته های اسکیت روی یخ و رینک هاکی به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شده اند این امید می رود تا این رشته ها نیز بتوانند برای کشورمان کسب مدال داشته باشند و افتخارآفرین باشند. از این رو آقای وحید شجاعی به عنوان سرپرست کمیته رینک هاکی منصوب گردیدند تا فعالیت های این رشته ورزشی را از نزدیک دنبال کنند و ایران را به استانداردهای جهانی نزدیک نمایند. کلاس های فدراسیون جهانی اسکیت در زمینه رشته های اسکیت سرعت، رشته های اسکیت نمایشی، رشته اسکیت رینک هاکی ایران را مطابق با دانش روز جهان پیش خواهد برد و از این رو می توانیم امیدوار باشیم تا تیم هایی بر اساس آخرین یافته های علمی دنیا تشکیل دهیم.

انتخابات فدراسیون اسکیت، ساز و کار مخصوص به خود را دارد و شما می توانید در قسمت تاریخچه اسکیت در وبسایت آقای وحید شجاعی این مسئله را مطالعه نمایید. فرآیندی که هر 4 سال یکبار رخ می دهد و در آن افراد مختلفی حق رای دارند. این افراد با رای خود سرنوشت رشته اسکیت را در ایران مشخص خواهند کرد بنابراین این مسئولیت سنگین را باید جدی بگیرند و برای آن تحقیقات لازم را به عمل بیاورند. کاندیدهای مورد نظر نیز به تلاش برای رقابت سالم می پردازند تا بتوانند خود را از دیگر کاندیدها متمایز کنند.

آن ها برنامه های خود را ارائه می دهند، دستاوردها و سابقه خود را مطرح می نمایند و سعی می کنند تا نظر رای دهندگان را جذب کنند. اگر این انتخاب بر اساس انتخاب فرد اصلح صورت گیرد مطمئنا آینده ای روشن برای اسکیت رقم خواهد خورد و اگر این مسئله جدی گرفته نشود و بر اساس توانمندی های فرد رای گیری انجام نشود ممکن است رشته اسکیت دچار مخاطراتی شود.  بنابراین به افرادی که در این زمینه حق رای دارند توصیه می شود تا شرایط را دقیقا در نظر گیرند و بر اساس مصلحت کشور رفتار کنند. اطلاعات دقیقی در مورد برنامه کاری کاندیدای مورد نظر ارائه خواهد شد که متعاقبا در وبسایت آقای وحید شجاعی قرار می گیرند.

دیری نخواهد گذشت که رشته اسکیت متفاوت تر از هم اکنون نیز دنبال می شود. این توسعه شدید که در بین نیروی جوان صورت گرفته است و آن ها را به این رشته علاقه مند ساخته است باعث می شود تا آینده ای متفاوت در انتظار رشته اسکیت باشد. شما نیز اگر از فعالین در رشته اسکیت می باشید می توانید مطمئن باشید که ورق به سمت شما باز خواهد گشت. البته که اکنون بیماری کووید 19 بسیاری از فعالیت ها را محدود کرده است و محدودیت فعالیت ها باعث شده تا بسیاری از باشگاه ها تعطیل شوند اما مطمئنا به محض رفع بیماری و مشکلات اسکیت بیش از پیش با قدرت به پیش خواهد رفت و نسل جوانی که وارد رشته اسکیت می شوند آینده آن را متفاوت رقم خواهند زد.

پس شما نیز سعی کنید تا جزئی از این جامعه علاقه مند باشید و بتوانید برای ورزش کشور خدمتی صورت دهید. این خدمت لزوما با حضور شما به عنوان یک بازیکن رقم نمی خورد، شما می توانید به عنوان یک مربی نقشی بسیار تاثیرگذار داشته باشید و حتی به عنوان یک تبلیغ کننده و یا یک اسپانسر مالی. هر کدام از این نقش ها را که به عهده بگیرید رشته اسکیت را مفتخر ساخته اید و آن را یک پله و یک قدم به سمت جلو حرکت داده اید. نقش خود را کوچک نپندارید و بدانید برای کارهای بزرگ همین قدم های کوچک لازم است.

حتی بسیاری از افراد اخیرا روی به تولید لوازم اسکیت در داخل کشور آورده اند که خود این می تواند یک مسئله جذاب و آینده ساز باشد. ریاست فدراسیون اسکیت از این مسئله حمایت جدی به عمل آورده اند و اقشار مختلف را به این مهم دعوت نمده اند. رئیس فدراسیون اسکیت جناب دکتر بهمن محمدرضایی بر فعالیت های زیرساختی تاکید بسیار زیادی دارند و تمام تلاش فدراسیون اسکیت را بر موفقیت چنین تلاش هایی معطوف می سازند. انتخاب مربیان تیم ملی، رؤسای انجمن ها و کمیته ها نیز با دقت بسیار بالایی صورت می گیرد تا خدماتی که لازم است به جامعه اسکیت داده شود. مدیریت باشگاه ها و پیست های مختلف تحت نظارت فدراسیون اسکیت قرار دارد تا تخطی از مسئولیت ها صورت نگیرد. همچنین آموزش اسکیت که به صورت منسجم و همگانی دنبال می شود برای افراد مختلف جامعه برقرار می باشد تا بتوانند این امکانات را در پیست های مختلف اسکیت در اختیار هنرجویان قرار دهند.

اگر ما بتوانیم مربیان قدرتمند و باتجربه تربیت کنیم مطمئنا آینده اسکیت از این نیز روشن تر خواهد شد زیرا آموزش اصولی اسکیت است که مسیر حرکت ما را تصحیح می کند. بدون یک آموزش اصولی مطمئنا مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد.

برای موفقیت در زمینه های مختلف رشته اسکیت تمام تلاش خود را به کار بندید و بدانید رشته اسکیت رشته ای است که علاوه بر جذابیت آینده ای روشن را برای شما رقم می زند. این که شما چه نقشی را طلب می کنید بسته به سلیقه و توانمندی شما است اما چیزی که مطمئن و روشن است این است که شما عضوی تاثیرگذار خواهید بود اگر خود تمایل داشته باشید. چیزی برای سد عبور راه شما وجود ندارد و شما می توانید به یک فرد شناخته شده در رشته اسکیت تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *