رشد بی سابقه آیس هاکی

ترجمه کتاب های تخصصی اسکیت
آوریل 25, 2021
انتخابات فدراسیون اسکیت
می 3, 2021

چه چیزی می تواند تعیین کننده این مسئله باشد که در یک رشته ورزشی ماکزیمم پیشرفت را داشته باشیم؟ اینکه بخواهیم با یک برنامه ریزی صحیح به یک مقصد برسیم آیا همیشه امکانپذیر می باشد؟ آیا همیشه برنامه ها درست پیش می روند و ما می توانیم به آن چه باب دلمان است برسیم؟

مطمئنا این اتفاق نمی افتد. در رشته های مختلف ورزشی شرایط متفاوت است و اگر شما می خواهید نتیجه های قابل قبولی کسب کنید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و در کنار این مسئله از پشتکار فراوان بهره ببرید. بدون پشتکار، انسجام، ممارست و سماجت شما نمی توانید یک پلن ورزشی را به نتیجه برسانید.

نمود دقیق این مسئله در رشته اسکیت می باشد، رشته اسکیت رشته ای است که در سال های اخیر با برنامه ریزی دقیق و انسجام در اجرای آن ها توانسته قله های موفقیت را طی کند و ورزش اسکیت به یک ورزش محبوب در بین تمامی خانواده ها تبدیل شود. افراد با سنین مختلف به رشته اسکیت علاقه پیدا می کنند و در آن شروع به فعالیت و تمرین می پردازند. شما نیز اگر می خواهید یکی از افرادی باشید که در رشته اسکیت آینده ای روشن دارند می توانید با دریافت برنامه ریزی منسجم از فدراسیون اسکیت در این باب تلاش نمایید.

از جمله فعالیت هایی که در رشته اسکیت در سال های اخیر بسیار قابل توجه بوده است فعالیت در زمینه رشته آیس هاکی می باشد. آیس هاکی که مستقیما زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارد و مسئولیت اجرای برنامه های آن را جناب آقای کاوه صدقی بر عهده گرفته اند توانسته است در کمتر از یک سال به نتایج بسیار قابل قبولی دست پیدا کند. عضویت در IHFF با تایید تمام اعضا، همچنین شرکت در مسابقات کاپ آزاد امارات و شرکت در دوره های به روزرسانی اطلاعات رشته اسکیت روی یخ در زمینه رشته آیس هاکی ایران را در زمره کشورهای مدعی قرار داده است. درست است که ایران در رشته آیس هاکی سابقه ای چندان طولانی ندارد اما به دلیل پیگیری های مداوم جناب آقای کاوه صدقی توانسته پله پله مراحل موفقیت را پیش ببرد.

افراد زیاد دیگری نیز در این زمینه تلاش می کنند از جمله جناب آقای رامین عتیقه چی و همچنین حمایت های رئیس فدراسیون اسکیت که همواره حامی تیم های ملی بوده است نباید فراموش شود. جناب آقای فرزاد هوشیدری و بسیاری از عزیزان دیگر در تلاشند تا رشته آیس هاکی به جایگاه اصلی خود در ایران برسد. درست است که تعداد زمین های استاندارد آیس هاکی در ایران محدود است و برای تمرینات نمی توانید روی تمام استعدادها و بازیکن ها حساب کنید اما باز هم خوب است که توانسته ایم این رشته را آغاز کنیم و با همین ترتیب می توانیم در آینده تیم های قدرتمندی پدید آوریم.

تیم هایی که خود مدعی باشند و به مانند رشته های اینلاین هاکی بتوانند در رقابت های جهانی کسب مدال کنند. تیم اینلاین هاکی ایران توانسته است در قسمت آقایان مقام اول آسیا و در قسمت بانوان مقام سوم آسیا را کسب کند. اگر بخواهید از سختی ها، تلخی ها، شیرینی ها و موفقیت های تیم های اینلاین هاکی بیشتر بدانید بهتر است فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» را در نظر داشته باشید.

این فیلم که راوی داستان دختران هاکی باز ایرانی می باشد یکی از داستان های حماسی ورزشی است که هر بیننده ای را بر جایش میخکوب می کند. این فیلم که توانسته جوایز زیادی را برنده شود مورد توجه بسیاری از بازیگران ایرانی و کارگردانان قرار گرفته است و از جمله کارهای منحصر به فرد در رشته های ورزشی به شمار می رود.

در قدیم فعالیت های این چنین در رشته های دیگر انجام شده بود اما فیلم جایی برای فرشته ها نیست یک اثر هنری و یک باب متفاوت در فیلم سازی ورزشی به شمار می رود. پس متوجه می شوید که فعالیت در رشته اسکیت نه تنها از لحاظ ورزشی بلکه از لحاظ شهرت نیز می تواند برای شما مفید فایده باشد. همچنین این نکته مهم است که در سال های اخیر و به ویژه ماه های اخیر حتی با وجود بیماری کووید 19 حمایتگران مالی انگیزه بیشتری پیدا کرده اند تا از چنین ورزشی حمایت نمایند. به دلیل پخش تلویزیونی و همچنین پوشش خبری فراوان رشته آیس هاکی اسپانسرها علاقه دارند تا حمایت از تیم های ملی و تیم های باشگاهی را بر عهده گیرند و بدین ترتیب برند خود را به دیگران بشناسانند. اگر همین ترتیب و روال ادامه پیدا کند مطمئنا در آینده موقعیت های بسیار مناسبی برای پرورش بازیکنان آینده دار فراهم می آید زیرا بازیکنان با خیالی آسوده و تامین لوازم و وسائل و هزینه زندگی شان می توانند با تمرکز بر روی تمرینات خود زوم نمایند و بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند.

مطمئنا بازیکنی که فکرش در کارهای مختلفی است تا بتواند گذران زندگی خود را داشته باشد نمی تواند یک بازیکن کاملا موفق در زمینه آیس هاکی و هر رشته دیگر ورزشی باشد. بنابراین باید به ابن مهم نیز توجه شود که نقش اسپانسرها را پررنگ تر کنیم و بسته های حمایتی آن ها را وارد ورزش اسکیت نماییم. این مسئله باعث می شود تا علاقه مندان به آیس هاکی با تمایل و انگیزه بیشتری به سمت این رشته روی بیاورند و تیم های قوی نتیجه چنین مسئله ای خواهد بود.

همین فرایند در تمامی رشته ها می تواند دنبال شود؛ رشته های اسکیت نمایشی، رشته های اسکیت فری استایل، رشته های اسکیت سرعت، رشته رینک هاکی، رشته رولر دربی از جمله رشته های جذابی هستند که زیر نظر فدراسیون اسکیت قرار دارند و ایران در آن ها می تواند یک مدعی به حساب بیاید. حتی رشته رینک هاکی که رشته تازه ای است تحت نظارت آقای وحید شجاعی آینده ای روشن خواهد داشت.

زیرا برنامه ریزی های زیربنایی برای این ورزش صورت گرفته ایت و با اهدافی کوتاه مدت و درازمدت به سمت قدرتمندسازی تیم های ملی مان پیش می رویم. همچنین رشته هایی مانند رولر دربی نیز در آینده معروف و محبوب تر خواهند شد. رشته هایی مانند رولبال و فوتینز نیز حتی در ایران جا افتاده اند و توانسته اند کسب مدال نیز داشته باشند به خصوص رشته رولبال که در سال های اخیر ایران را به یکی از قدرتمندترین مدعیان تبدیل کرده است.

پس اگر به سیر تکاملی رشته اسکیت در ایران دقت کنیم ابتدا این قضیه با رشته های اسکیت اینلاین آغاز شده و بعد پکیج های رشته اسکیت روی یخ و سپس رشته های اسکیت کواد بوده است. این سیر تکمیلی کمی با دنیا متفاوت است زیرا در دنیا اول رشته های اسکیت روی یخ بعد رشته های اسکیت کواد و بعد رشته اسکیت اینلاین باب شده اند اما هیچ وقت دیر نیست و ما می توانیم هر لحظه برای هماهنگ سازی خود با جهانیان اقدام کنیم و بتوانیم با پکیج های آموزشی مناسب علاقه مندان به رشته های مختلف را افزایش دهیم.

این علاقه مندان به رشته های مختلف می توانند در زمینه های مربیگری، داوری، بازیکنی و حتی پست های اداری فدراسیون اسکیت فعال باشند و بدین ترتیب بتوانند نقش مهمی در رشد و توسعه ورزش اسکیت بازی کنند. رشته اسکیت همان طور که توانسته در چند سال اخیر گام های بلند و جهشی قابل توجه داشته باشد می تواند این سیر را با سرعتی بیشتر و به صورت تصاعدی در سال های آتی دنبال کند.

این مسئله به توان و انگیزه ما بستگی دارد و اینکه چه مقدار برای این کار پشتکار نشان خواهیم داد. اگر همگی دست به دست یکدیگر با همبستگی تن به کار دهیم مطمئنا نتایجی قابل توجه به دست خواهیم آورد. حمایت مسئولین در وزارت ورزش نیز قابل توجه بوده است و هم از نظر مالی و هم از نظر روحی بازیکنان را تحت شرایط مطلوبی قرار داده اند البته در چنین روزهایی بیماری کووید 19 شرایط بسیار سختی را فراهم آورده که تمامی تمرین های تیم های ملی تحت الشعاع قرار گرفته است. بازیکنان نمی توانند در کمپ ها شرکت کنند، نمی توانند به آماده سازی بدنی خود مشغول شوند اما نکته ای که مهم است این است که همگی آن ها به بدنسازی های انفرادی، تمرینات انفرادی و بحث های تکنیکی می پردازند و مربیان نیز به صورت انلاین می توانند بحث های تاکتیکی و نکته های مهم دیگر را با آن ها مرور کنند.

اگر چنین روندی را ادامه دهیم مطمئنا در سال های آینده موفقیت های چشمگیری خواهیم داشت همچنین به محض از بین رفتن بیماری کووید 19 بازیکنان با انگیزه زیاد به سر تمرینات بازمی گردند زیرا این طور نبوده که یک سال یا دو سال تمرینات را کاملا رها کنند، از لحاظ بدنی افت کنند، اضافه وزن داشته باشند، بسیاری از شرایط تئوریک ورزش خود را فراموش کنند و بدین ترتیب به یک بازیکن منفعل تبدیل شوند.

آن ها همیشه آمادگی خود را حفظ کردند؛ هم از لحاظ روحی و هم از لحاذ جسمی و این آمادگی بعد از بیماری کووید 19 چند برابر افزایش خواهد یافت بنابراین ایران می تواند به یکی از مدعیان در مسابقات اینلاین هاکی، آیس هاکی و رینک هاکی تبدیل شود. پس اگر شما نیز علاقه مند به حضور در این رشته هستید و سابقه ای در اسکیت دارید می توانید با مسئولین کمیته ها و انجمن های اسکیت هاکی در تماس باشید. اگر شما نیز یک تازه کار هستید باز امید خود را از دست ندهید زیرا هر وقت آغاز کنید می توانید در جایی از یک رشته ورزشی مشغول به فعالیت شوید و به مردم کشور خود خدمت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *