ترجمه کتاب های تخصصی اسکیت

بازدید رئیس فدراسیون اسکیت از آکادمی اسکیت خرمشاد
آوریل 23, 2021
رشد بی سابقه آیس هاکی
آوریل 27, 2021

اگر می خواهیم در یک رشته ورزشی تا حد نهایت پیشرفت کنیم و بتوانیم در عرصه های جهانی نیز افتخارآفرین باشیم بسیار مهم است که مبحث آموزش را به صورت علمی و آکادمیک دنبال کنیم. اینکه ما تنها بر اساس تجربیات گذشته خود و دوستان و مربیان دیگر اقدام نماییم نمی تواند کافی باشد ما حتما باید علم روز دنیا را دریافت کنی، بررسی های علمی جدیدی که صورت می گیرد را در نظر بگیریم، آن ها را تماما در تمرینات و برنامه ریزی های خود وارد کنیم تا بتوانیم تا حد بازیکنان حرفه ای دنیا پیش برویم.

این مسئله مربوط به یک رشته خاص ورزشی نمی باشد و شما برای تمامی رشته ها نیاز دارید تا این فاکتور مهم را در برنامه ریزی های خود در نظر بگیرید. رشته اسکیت یکی از رشته هایی است که بسیار تنوع بالایی دارد و شما برای آن بتوانید در آن به تخصص بالایی دست پیدا کنید نیاز به تمرین و ممارست بالا دارید.

تمرین در اسکیت تنها با وقت گذاشتن خود شاگرد صوررت نمی گیرد شما حتما باید زیر نظر یک مربی متخصص آموزش ببینید و تمامی نکات ریز را به شما آموزش دهد و این مسئله بسیار مهم است که خود مربی بحث اسکیت را در کنار تجربیات گذشته خود به صورت آکادمیک و علمی دنبال کند. یعنی در تمامی کلاس های به روز فدراسیون اسکیت شرکت نماید، برنامه فدراسیون جهانی اسکیت را رصد کند تا برنامه های متناسب با تکنیک و آموزش های خود را دریافت کند و در نهایت بتواند با پکیجی کامل در کلاس های آموزشی حاضر شود.

مربیانی که حاضر نیستند علم خود را به روز سازند به زودی از گردنه رقابت خارج می شوند و عرصه را برای دیگر افراد باز می کنند شاید حتی افرادی جوان تر که مباحث علمی را جدی تر از تجربه می دانند. بحث های تجربی پس از مدتی نیازمند به روزرسانی می شوند زیرا برخی از تکنیک ها کاملا تغییر می کند، برخی از قوانین به روز می شوند و تمامی آن ها این مسئله را به ما گوشزد می کند که اگر حواسمان را جمع نکنیم از قافله آموزش و بازیکنان و مربیان حرفه ای جا خواهیم ماند.

اگر شما می خواهید تیمی قدرتمند در این زمینه باشید و بتوانید نتیجه های جدی و قابل توجه در عرصه های ملی و جهانی دریافت کنید لازم است تا به تمرینات نگاهی متفاوت داشته باشید. در همین راستا لازم است تا برنامه ریزی های دقیقی توسط فدراسیون اسکیت صورت گیرد؛ برنامه هایی که برای مربیان شرایط آموزش را فراهم آورد. آموزش اسکیت تنها در مجموعه هایی قابل توجه و نتیجه گیری می باشند که به وسیله مربیان آموزش دیده توسط فدراسیون اسکیت به هنرجویان انتقال داده شوند.

این اطلاعات اگر به روز و علمی انتقال داده شوند مطمئنا به نتایجی قابل توجه و جذاب دست خواهد یافت یعنی به این ترتیب می توان استعدادهایی را کشف کرد که در آینده افتخارآفرینی های کشور را به دوش بکشند. ما اگر بحث های زمینه ای و زیربنایی اسکیت را به خوبی دنبال نکنیم مطمئنا در آینده نیز دچار مشکل خواهیم شد، روزی خواهد رسید که بحث های جدی در زمینه استعدادپروری خواهیم داشت. پس لازمه بحث استعدایابی و همچنین استفاده از دانش روز بیش از پیش مشخص و معلوم شده است.

از طرفی افراد زیادی هستند که با تلاش و کوشش توانسته اند منابعی که به زبان های خارجی وجود دارند به فارسی برگردانند؛ این برگرداندن به زبان فارسی این ارزش را به وجود می آورد که شما می توانید به سادگی اطلاعات خود را در مورد یک رشته ورزشی و تکنیک های خاص آن به روز کنید. افرادی که در این زمینه تجربه لازم را داشته اند و علم و دانش آن را به دست آورده اند با ترجمه چنین منابعی این خدمت بزرگ را به جامعه اسکیت می کنند که شرایط تغییر قوانین و اصول مسابقات در ایران با شرایط و اصول مسابقات در دنیا یکسان شود و این تمرین کردن در این شرایط باعث می شود تا بازیکنان برای مسابقات جهانی به بهترین نحو آماده باشند و بتوانند نتایج قابل قبول کسب کنند.

در همین راستا کمیته رینک هاکی که در چند ماه گذشته و در اواخر سال 1399 تشکیل تیم داده است مجموعه قوانین فدراسیون جهانی اسکیت را برای ترجمه در نظر گرفته است و توانسته این منبع باارزش را به فارسی برگردانند که برای 250 میلیون فارسی زبان در تمام دنیا قابل استفاده است. این منبع ارزشمند به زودی به صورت یک کتاب منتشر خواهد شد و عزیزان می توانند با تهیه این کتاب از تمامی قوانین رشته رینک هاکی مطلع شوند. قوانینی که اطلاعات به روز آن از فدراسیون جهانی اسکیت دریافت شده است و توسط جناب آقای وحید شجاعی و آقای محمدرضا میرزایی سرپرست و دبیر کمیته رینک هاکی ترجمه گردیده است. این ترجمه به همراه حضور این دو فرد در کلاس های داوری رینک هاکی جهانی منبعی ارزشمند را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

به زودی منابع ارزشمند دیگری نیز در زمینه رشته رینک هاکی منتشر خواهند شد که بحث های مربیگری این رشته و آموزش تکنیک های آن را دنبال خواهند کرد؛ حضور در کلاس های فدراسیون جهانی اسکیت مربوط به داوری رشته رینک هاکی و همچنین کلاس های مربیگری رشته رینک هاکی این نوید را می دهد که رشته رینک هاکی به زودی در ایران جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد.

این رشته جذاب که در جهان محبوبیتی ویژه دارد در ایران نیز رو به رشد است و کارهای پایه ای آن انجام شده است. حمایت های جناب آقای کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی، جناب آقای رامین عتیقه چی دبیر فدراسیون اسکیت و جناب آقای بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت قابل توجه و تاثیرگذار است. این عزیزان با تلاش های مداوم و ویژه خود رشته رینک هاکی ایران را به صورت رسمی ثبت کردند و فدراسیون جهانی اسکیت تمامی تلاش های خود را برای به ثمر رسیدن این رشته در ایران به عمل خواهد آورد.

به زودی مسابقات رشته رینک هاکی مانند رشته های آیس هاکی در ایران به راه خواهد افتاد و عزیزان و علاقه مندان می توانند با حضور در تیم های باشگاهی رینک هاکی و همچنین تیم های ملی برا مسابقات ملی و جهانی آماده شوند. حضور در تیم ملی رینک هاکی در ابتدا آسان تر به نظر می رسد زیرا این رشته در ایران وجود نداشته و شما با کمی تلاش و ممارست می توانید خود را به سطح بالایی برسانید. اما سخت گیری هایی که در زمینه تشکیل  تیم ملی انجام خواهد شد باعث می شود تا برای به روز ماندن و حضور در تیم ملی مجبور شوید تا برنامه ریزی منسجمی داشته باشید. در کنار این مسائل باید دقت شود که اطلاعات به روز همواره مورد نظر قرار گیرد یعنی اگر قوانینی تغییرات اساسی داشتند حتما برای بازیکنان شرح داده شوند و در کلاس های به روزرسانی این مسئله ها گوشزد شود. این طور نباشد که تیم های ملی برای مسابقات بروند تا با تغییر قوانین جدی رو به رو شوند و بازیکنان برای این تغییر قوانین آمادگی نداشته باشند.

مخصوصا برای رشته رینک هاکی این مسئله جدی است زیرا رشته رینک هاکی رشته ای است که با خشونت بسیار پایین باید دنبال شود و داوران به خطاهای بازیکنان بسیار حساس هستند. پس اگر بازیکنان ما برای تغییرات قوانین آماده نباشند و از خطاهای محتمل اطلاع نداشته باشند مطمئنا مرتکب آن ها خواهند شد و تیم انسجام و یکپارچگی خود را از دست می دهد و آن ها همواره نگرانند که کاری نکنند که خطا محسوب شود و همین امر باعث می شود تا تسلط خود را بر بازی از دست دهند.

اگر می خواهیم در دنیا به تیم های قدرتمند در تمام رشته های اسکیت شناخته شویم لازم است تا علم تمامی رشته ها را وارد کنیم. اینکه تنها به یک رشته بسنده کنیم کفایت نمی کند و فدراسیون اسکیت در چند سال اخیر نشان داده است که روی این مسئله بسیار حساس است و بر کیفیت برگزاری کلاس ها نظارتی ویژه دارد. برگزاری کلاس ها به صورت منسجم، یکپارچه و پشت سر هم باعث می شود تا مربیان این شرایط را پیدا کنند که در زمان ها مختلف برای حضور در کلاس ها اعلام آمادگی کنند. اگر کلاسی را از دست دادند برای کلاس بعد اقدام نمایند و این فرصت برای آن ها همیشه مهیا باشد.

مطمئنا دردسرهای زیادی برای فدراسیون اسکیت به همراه خواهد داشت اما تحت نظارت جناب بهمن محمدرضایی این مهم به انجام خواهد رسید و به زودی شاهد تغییراتی جدی در شاخه اسکیت خواهیم بود. رشته اسکیت که سال ها پیش به عنوان یک رشته ناشناخته در ایران محسوب می شد امروزه به یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رشته ها تبدیل شده؛ به صورتی که حتی اسپانسرهای مالی نیز به سمت این رشته علاقه نشان داده اند و حتی در برخی از مسابقات برای اسپانسرینگ اقدام کرده اند. پس شما نیز می توانید یک عنصر تاثیرگذار در رشته اسکیت باشید، می توانید به عنوان یک مربی قدرتمند و یک بازیکن خوش آتیه و یا یک مقام اداری به رشته اسکیت و آینده ورزشی ایران کمک برسانید. پس اگر چنین توانایی در خود احساس می کنید و می توانید چنین تغییری را ایجاد کنید دست به کار شوید و برای تمام ایرانیان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *