خرید کفش اسکیت

قهرمانی تیم آنلاین تایر در بخش بانوان
مارس 14, 2021
دیدار مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش
مارس 20, 2021

رشته اسکیت یکی از رشته هایی است که با تجهیزات اضافه انجام می شود یعنی مانند رشته های دو میدانی یا پرش طول بدون تجهیزات نمی باشد بلکه شما باید کفش اسکیت داشته باشید و کفش اسکیتی که خریداری می کنید برند مناسبی نیز داشته باشد. خرید کفش اسکیت یکی از فاکتورهای مهم در پیشرفت شما در آینده می باشد یعنی شما اگر می خواهید رشته اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید و از آن نتایج قابل قبولی دریافت کنید قطعا باید با فروشگاه معتبری در ارتباط باشید و خرید تجهیزات را از آن انجام دهید.

یک فروشگاه اسکیت معتبر می تواند شما را از برندهای روز دنیا مطلع سازد و برای خرید کفش اسکیت و تجهیزات دیگری که برای تمرینات آن نیاز دارید به مشکل اساسی برخورد نکنید. درست است که ایران در شرایطی به سر می برد که واردات تجهیزات به سختی انجام می شود اما خرید مستقیم از اروپا امکانپذیر می باشد بنابراین شما اگر زمان کافی در اختیار داشته باشید می توانید با قیمت های پایین تری به صورت مستقیم از اروپا خریداری نمایید و اگر وقت شما کم است و باید سریعا کار خرید را به پایان برسانید از مواردی که در داخل کشور موجود است بهره می برید.

در هر دو صورت و در اجرای هر کدام از این پلن ها مهم است که شما با تیمی تخصصی در ارتباط باشید که کار را به صورت حرفه ای پیش می برند. افرادی که تنها به فکر سود خود نمی باشند و به قیمت نابودی یک ورزشکار حاضر نیستند کسب درآمد کنند افرادی که خود در رشته اسکیت فعال بوده اند و اثرات مضر تجهیزات غیر استاندارد را می دانند مطمئنا آن را به افراد دیگر نیز پیشنهاد نمی دهند. بنابراین سعی کنید تا آموزش های خود را در یک آکادمی اسکیت معتبر دریافت کنید و همچنین خرید کفش اسکیت و تجهیزات آن را به طریقی انجام دهید که در آینده کیفیت اجرای حرکات شما در حد مطلوب و بالا باشد و همچنین به بدن شما آسیب وارد نیاید.

اما اشتباهی که بسیاری از افراد در شروع یادگیری اسکیت انجام می دهند این است که تصور می کنند می توانند با برندهای متفرقه کار را آغاز کنند یعنی پیش خود می گویند ما با یک برند ضعیف و غیرحرفه ای آغاز می کنیم و اگر به اسکیت علاقه داشتیم آن را ادامه می دهیم. اما این یک اشتباه بزرگ است و باعث می شود شما هیچگاه اسکیت را ادامه ندهید زیرا در همان ابتدا یا آسیب های جدی به شما وارد می آید و یا اینکه آنقدر کیفیت اجرای حرکات برای شما پایین خواهد بود که از اسکیت دلزده می شوید و تصور می کنید که شما استعداد کافی در این زمینه ندارید.

البته بسیاری از آکادمی های اسکیت روی این موضوع بسیار حساس هستند و اکیدا از ورود افراد با اسکیت های غیراستاندارد جلوگیری می نمایند اما گاهی اوقات افراد بسیار به این مسئله اصرار دارند و حتی اگر در آکادمی اسکیت اجازه استفاده از اسکیت را به آن ها ندهند خود به تنهایی شروع می کنند تا به تمرینات اسکیت بپردازند و از همان اسکیت های غیراستاندارد استفاده می کنند. تصور کنید از کفش اسکیتی غیراستاندارد استفاده می کنید و آموزش های غیراستاندارد نیز دریافت می کنید. این پکیج دیگر قابل جبران نخواهد بود.

افرادی که رشته های اسکیت پایه را با موفقیت پشت سر می گذارند شرایط ورود به رشته های تخصصی اسکیت را نیز پیدا می کنند. در رشته های اسکیت تخصصی مسئله از این نیز دشوارتر می شود یعنی خرید تجهیزات آن باید به گونه ای بسیار حرفه ای انجام شود تا کفش اسکیتی مطابق با شرایط فیزیکی خود، استعداد و توانمندی بدن و تکنیک هایی که اجرا می کنید خریداری نمایید یعنی حتی یک فروشگاه اسکیت معتبر بدون مشورت با مربی متخصص نمی تواند در این باره اظهار نظر کند حتما باید  فروشگاه مورد نظر اطلاعات لازم و سایز را از مربی آکادمی اسکیت دریافت کند و پس از آن به ارائه اسکیت به شاگرد مبادرت ورزد.

برای مثال کفش های اسکیت سرعت کفش هایی هستند که ساق و مچ ندارند و چرخ های بزرگی در زیر آن تعبیه شده است. این اسکیت ها برای دادن پوش های قایل توجه مورد نیاز می باشند و همچنین چرخ های بزرگ آن سرعت بالایی به بازیکنان می دهند اما کفش های اسکیت نمایشی که جلوی آن ها ترمزی تعبیه شده است که به آن ( تو ) می گویند سه چرخ در ترک خود دارند و بوت های آن ها نیز طراحی ویژه ای دارد تا اجرای حرکات را برای بازیکن ممکن سازد.

اسکیت های فری استایل نیز با ترک های کوتاه و سیستم راکر که مانور بازیکنان را افزایش می دهد شرایطی را ایجاد می کند که حرکت بازیکن بین مانع ها به راحتی صورت گیرد. اسکیت های هاکی نیز که برای برخوردهای شدید، استارت، اسلاید، برخوردهای شدید و ترمزهای ناگهانی طراحی می شوند بوت های بسیار مقاوم و محکمی دارند و بلبرینگ های به کار رفته در آن ها سرعت بسیار بالایی به بازیکن می دهند. عموما طراحی سیستم چرخ ها نیز به صورت راکر می باشد تا نقطه تماس بازیکنان با زمین کمتر باشد.

برای رشته های دیگر مانند رشته های اسکیت کواد طراحی اسکیت کاملا متفاوت می باشد . رشته های اسکیت کواد از اسکیت هایی استفاده می کنند که در جلو دو چرخ و در پشت نیز دو چرخ قرار گرفته اند و به صورت موازی در کنار هم کار حرکت دادن بوت را پیش می برند. سیستم فریمی که در زیر بوت به کار گرفته می شود سیستم پیچیده ای می باشد که راحتی اجرای حرکات توسط توسط بازیکنان را موجب شود. طراحی اسکیت های نمایشی کواد و اسکیت های رینک هاکی با یکدیگر متفاوت است و بازیکنان باید بر اساس شرایط و تکنیک های خود اسکیت مناسب را خریداری کنند.

کفش اسکیت روی یخ نیز مانند کفش های اسکیت اینلاین طراحی های ویژه ای دارند که برای اسکیت سرعت ترک های بلندتر، برای اسکیت های نمایشی با ترمزهای تیغه ای در جلو و برای رشته اسکیت فری استایل با ترک های کوتاه که حالت راکر را تداعی میکنند طراحی شده است.

پس باید متوجه شده باشید که خرید اسکیت کاملا کاری تخصصی می باشد یعنی مانند خرید یک وسیله کاملا حرفه اس که شما برای آن وقت کافی صرف می کنید و اطلاعات لازم را به دست می آورید در این زمینه لازم است تا تحقیقات به عمل آورید و در خرید کفش اسکیت عجله نداشته باشید همچنین مشورت با مربی متخصص شما را در این کار بسیار جلو می اندازد و از بروز اشتباهاتی که هم باعث ضرر مالی و هم ضرر جانی به شما می شود جلوگیری کند.

بهترین برنامه ای که می توان به شما پیشنهاد داد تا تمامی اسن موارد به صورت خودکار پیش برود عضویت در یک آکادمی اسکیت است که تحت نظارت فدراسیون اسکیت فعالیت دارد و تمامی برنامه های آن برای تشکیل تیم های حرفه ای و پیشبرد اهداف آکادمی اسکیت می باشد. تشکیل تیم های حرفه ای بدون بازیکنان حرفه ای و استفاده از لوازم و تجهیزات تخصصی امکان پذیر نمی باشد بنابراین آکادمی اسکیت اولین عضور خواهد بود که برای موفقیت شما و ارائه تجهیزات استاندارد به شما تلاش خواهد کرد.

اگر برای یادگیری اسکیت  برنامه ای مدون نیاز دارید و می خواهید آن را تا رشته های تخصصی و همچنین تیم های ملی ادامه دهید آکادمی اسکیت خرمشاد یک گزینه بسیار مناسب برای شما به شمار می رود که تحت نظارت آقای وحید شجاعی مشغول به فعالیت است و سال ها تجربه کسب نموده است. حضور تیم های قدرتمند آکادمی اسکیت خرمشاد در مسابقات اسکیت ایران نشانگر توانمندی این مجموعه در پرورش شاگردان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *