ترقی در رشته اسکیت با جذب اسپانسر

المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور
مارس 8, 2021
مسابقات اسکیت
مارس 14, 2021

اگر شما نیز یکی از عناصر فعال در یکی از شاخه های ورزشی باشید مطمئنا به این مهم رسیده اید که نبود اسپانسرهای مالی می تواند به گوشه گیر شدن یک رشته ورزشی منجر شود. این بدان معناست که حمایت های مالی لازم برای رشد و ترقی یک رشته به خصوص وجود نخواهد داشت یعنی بازیکنان برای فعالیت های ورزشی که به صورت تخصصی انجام می دهند و بسیاری از وقت خود را به آن اختصاص خواهند داد دستمزدی دریافت نمی کنند.

اگر این اتفاق در یک رشته ورزشی رخ دهد مطمئنا تمایل به فعالیت حرفه ای در آن کم می شود یعنی بازیکنان انگیزه لازم را نخواهند داشت که بهترین اوقات خود را به تمرین مشغول شوند، آن ها مجبورند به کسب و کارهای دیگری مشغول شوند، درآمد مالی کسب کنند و در تایم اضافی که باقی می ماند ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنند که این با ورزش حرفه ای هیچ همچوانی ندارد. در همه جای دنیا ورزشکاران حرفه ای حمایت های مالی شدیدی دریافت می کنند تا بتوانند در قالب تیم های باشگاهی و همچنین ملی افتخارآفرین باشند.

در خارج از کشور ورزش خود یک نوع شغل محسوب می شود اما در ایران این مسئله بسیار با فعالیت های حرفه ای فاصله دارد. شاید چند رشته ای به این استاندارد نزدیک شده باشند اما رشته های زیادی وجود دارند که هنوز برای رسیدن به حد ایده آل زمان بسیار زیادی را لازم دارند.

رشته اسکیت نیز یکی از رشته هایی است که برای رشد و ترقی به حمایت اسپانسرهای مالی نیاز دارد البته هر از گاهی حمایت های مالی از برخی تیم ها صورت گرفته است و نتیجه های مطلوبی نیز برای اسپانسرها به دست آمده است اما این حمایت ها به صورت منسجم و یکپارچه نبوده است. همانطور که فعالیت های رشته های اسکیت جدی تر می شود، مسابقات آن در سطح کشور به صورت مداوم پیگیری می شود تمایل حمایتگران مالی برای حضور در عرصه های ورزش اسکیت نیز افزایش خواهد داشت.

مسابقات اسکیت اگر با شرکت کنندگان زیادی همراه باشد و این شرکت کنندگان در حد بالایی از استاندارد ورزش اسکیت را تمرین کرده باشند سطح مسابقات اسکیت بالا خواهد رفت و در نتیجه تماشاگران بیشتری به آن جذب خواهند شد. این تماشاگران بیشتر حمایتگران مالی را جذب خواهند کرد تا برندهای خود را در این مسابقات تبلیغ کنند. برای حضور در تبلیغات مسابقات مجبور به پرداخت هزینه ها می باشند که این هزینه ها در نهایت باعث رشد و توسعه هر چه بیشتر اسکیت خواهد شد.

در این راستا آقای کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی فعالیت های زیادی را ترتیب داده اند و در ادوار مختلف اسپانسرهای مختلفی را نیز به این کار جذب کرده اند. اخیرا نیز یکی از مسابقات جدی که در سطح کشور برگزار گردید مسابقات آیس هاکی جام ایران مال بود. این مسابقات که در پیست آیس باکس در مجتمع ایران مال صورت گرفت متشکل از چند تیم بود که تیم آنلاین تایر به عنوان یکی از اسپانسرهای مالی مسئولیت یکی از تیم ها را بر عهده داشت. نتیجه جالب توجه این بود که تیم آنلاین تایر به دلیل حمایت مالی توانست بازیکنان بهتری را در اختیار بگیرد بنابراین نتیجه کسب شده نهایی نیز به نفع تیم های آنلاین تایر بود.

تیم آنلاین تایر توانست هم در بانوان و هم در بخش آقایان مقان اول را کسب کند و این مسئله در رشته آیس هاکی مسئله ای بزرگ و قابل توجه است.

حال تصور کنید تعداد این اسپانسرها به هفت، هشت و یا بیشتر برسد، بازیکنان زیادی در سطح کشور تمایل پیدا می کنند تا در رشته های مختلف اسکیت فعالیت حرفه ای داشته باشند حتی رشته اسکیت روی یخ که اخیرا به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شده است نیز جذابیت بسیار بالایی به دست خواهد آورد و حتی از سنین کودکی تمایل به حضور در این رشته ها زیاد می شود.

والدین این امید را دارند تا فرزندانشان در آینده در این رشته ها به صورت حرفه ای مشغول شوند و حتی حقوق نیز دریافت کنند. این مسئله دور از انتظار نخواهد بود اگر حمایت های بخش دولتی نیز از ورزش اسکیت افزایش پیدا کند. فعالیت های فدراسیون اسکیت در این زمینه قابل توجه بوده است و حتی چندین نوبی توانسته اند بودجه های اضافی برای رشته اسکیت کسب کنند. افتخارآفرینی رشته اسکیت در سطح جهانی که در شاخه های مختلف آن صورت گرفته است مسئولین را به این مسئله دلگرم کرده است که رشته اسکیت می تواند بخشی تاثیرگذار در شناخت کشور در عرصه های ورزشی باشد.

فعالیت هایی که رئیس فدراسیون اسکیت و دبیر فدراسیون اسکیت برنامه ریزی کرده اند به نتیجه رسیده است و زیرساخت های ایجاد شده بستری قدرتمند برای رساندن اسکیت به اوج موفقیت بوده است.

مطمئنا این قبیل بسترسازی ها در آینده نیز با قدرت ادامه خواهد یافت و اگر باشگاه داران و مدیران آکادمی اسکیت نیز به این مسئله برسند که پرورش قهرمانان می تواند آینده ورزشی کشور را تغییر دهد و به ویژه در رشته اسکیت اسپانسرهای مالی را علاقه مند کند مطمئنا فعالیت های خود را حرفه ای تر و بر اساس موازین و اصول فدراسیون اسکیت پیش خواهند بود. حضور در رشته های جدید مانند رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نظیر رشته رینک هاکی نیز امیدهای بیشتری برای آینده سازی رشته اسکیت رقم زده است.

پس رشته اسکیت را با توجه به اینکه در سال های اخیر رشد آن قابل توجه و چشمگیر بده است با دیدی متفاوت بنگرید و از آن برای رسیدن به موفقیتی ریشه ای و اساسی یاد کنید. حضور در یک آکادمی اسکیت و استفاده از مربیان باتجربه و پرسنل متخصص باعث می شود تا شما این مسیر صعب العبور را به سادگی و با تلاش و کوشش خود به نتیجه برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *