مسابقات اسکیت

ترقی در رشته اسکیت با جذب اسپانسر
مارس 13, 2021
کلمبیا جام دولت کالداس در رینک هاکی را حفظ می کند
مارس 14, 2021

رشته اسکیت به دلیل جذابیت بالایی که دارد برای تمامی شرکت کنندگان آن یک ایده آل محسوب می شود. رشته ای که هم اوج هیجان را به شما هدیه می کند هم مسابقات فعال در کشور و در سطح جهان دارد و هم اینکه به صورت تیمی و انفرادی قابل دنبال کردن و پیگیری می باشد یعنی شما چی شخصیتی فردگرا و چه شخصیتی جمع گرا داشته باشید می توانید در رشته اسکیت به نقطه های خوبی دست پیدا کنید. این که شما در کدام رشته و در کدام فعالیت تخصصی رشته اسکیت حضور داشته باشید وابسته به عوامل زیادی می باشد که تعیین این عوامل به عهده مربی استعدادیاب و آکادمی اسکیتی می باشد که شما در آن مشغول به یادگیری اسکیت هستید.

یادگیری اسکیت در سنین مختلف دنبال می شود؛ از کودکان خردسال تا افراد بزرگسال به این رشته علاقه مند می شوند و حتی گاهی افرادی که در سنین بسیار بالا نیز به سر می برند نیز به این رشته علاقه مند می شوند. رشته اسکیت به دلیل حرکت سیال مانندی که به بدن می دهد و تلاشی که فرد برای کنترل بدن خود خرج می کند جذابیت بسیار بالایی را به وجود می آورد. فرد هم می خواهد تعادل خود را حفظ کند و هم برای این کار دچار مشکل می شود.

بسیاری از بازیکنان رده بالا نیز در این مسئله مشکل دارند یعنی درست است که بعضی حرکات را به خوبی اجرا می کنند اما برخی دیگر از آن ها را به دلیل عدم تمرین بر روی هر دو پا به خوبی نمی توانند از کار دربیاورند. پس اگر می خواهید یک بازیکن اسکیت قدرتمند باشید باید بر روی هر دو پا و هر دو جهت تسلط داشته باشید.

برخی از پیست های اسکیت این کار را انجام می دهند و بازیکنان را روی هر دو پا مسلط می کنند که این یک مزیت بسیار مهم به شمار می آید. البته کاری دشوار است و به ویژه کودکان ممکن است کار برایشان از حوصله خارج شود اما اگر مربی بتواند با متدهای صحیحی این روش را نهادینه کند و در آکادمی اسکیت جا بیندازد بازیکنانی بسیار قدرتمند پرورش خواهد داد. درست است که زمان اولیه برای رسیدن به این نتیجه بسیار بالا خواهد بود اما پس از مدتی سرعت یادگیری حرکت های تخصصی رشد قابل توجهی خواهد داشت و از یک بازیکن که بر روی دو پای خود تسلط دارد اجرای حرکات سخت تر امکان پذیرتر می باشد. همچنین زیبایی اجرای حرکات نیز متفاوت خواهد بود.

برای مثال بازیکنی که بر روی یک پا تسلط دارد برای برخی انجناها و جابجایی ها دچار تزلزل می شود که این تزلزل ها به راحتی به چشم داوران می آید. اما یک بازیکنی که تسلط کامل بر روی بدن خود دارد و از پیچ و انحنایی به سادگی عبور می کند زیبایی اجرای حرکات آن بی مانند خواهد شد. پس برای حضور در مسابقات اسکیت و برای اینکه بتوانید هرچه قدرتمندتر در این رقابت ها ظاهر شوید لازم است تا توانمندی خود را در همه زمینه ها افزایش دهید. همچنین در کنار این مسئله آمادگی جسمانی و بدنی و تمرین های بیرون از پیست بسیار مهم و ضروری است.

بسیاری از افراد این تمرین ها را کوچک می شمارند و به آن ها توجه نمی کنند و تصور می کنند تنها باید بر روی اسکیت تسلط داشته باشند اما بدنی ضعیف باعث می شود تا شما نتوانید حرکات را به خوبی از کار دربیاورید و برای پرش ها، استارت ها، استاپ ها و اجرای حرکات پیچیده از لحاظ بدنی کم بیاورید. این ضعف بدنی و عدم قدرت ماهیچه ها است که باعث می شود شما همواره در یک سطح مشخص باقی بمانید و حتی به مرور افت کنید زیرا که هر چه سن بالاتر می رود توان بدنی شما تحلیل خواهد رفت.

پس یک برنامه ریزی دقیق و منسجم در رشته اسکیت می تواند شما را به جایگاهی برساند که حتی در رقابت های جهانی نیز قدرتمند و بدون مانند ظاهر شوید. شما نباید این تصور را بکنید که چون در ایران هستید و امکانات شما در حد امکانات بازیکنان کشورهای پیشرفته نمی باشد نمی توانید کسب مقام های جهانی داشته باشید. شما تنها کافی است اصول اصلی این کار را فرا گیرید و بر طبق موازین پذیرفته شده در دنیا پیش بروید.

اسکیت در هر جایی که باشد به یک شکل اجرا می شود و قوانین مسابقات آن به یک صورت است و شما باید یک مسیر را برای موفقیت آن دنبال کنید. مسیری که تنها با تلاش و کوشش شما و پشتکار رقم خواهد خورد و اینکه شما چقدر استعداد در این ورزش دارید اهمیتی ندارد تنها پیگیری مداوم شما است که شما را به حد اعلایی از اجرای حرکات می رساند.

در ورزش های گروهی نیز علاوه بر تکنیک های زیادی که باید یاد بگیرید مهم است که کار تیمی و هماهنگی با گروه را نیز فرا بگیرید. اجرا تاکتیک های تیمی در کنار تکنیک های فردی امری ضروری و مهم است و بدون آن تیم به موفقیت نهایی نمی رسد. نمونه های موفقیت کارهای تیمی را می توان در ورزش هایی مانند رشته اسکیت هاکی، رشته رینک هاکی، رشته آیس هاکی، رشته رول بال و برخی مسابقات رشته اسکیت سرعت مشاهده کرد.

رشته های انفرادی نیز مانند رشته فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت می باشند که هر کدام در دشته بندی خود قوانین و تکنیک های مشخصی را دارند و برای حضور در مسابقات اسکیت مربوط به این رشته ها لازم است تا پروتکل ها زیر نظر ارگان مربوطه بررسی شود.

این مسابقات اسکیت که در هر رشته ای به صورت مداوم در حال اجرا و برگزاری می باشد و در سال های اخیر توسط فدراسیون اسکیت به صورت منسجم تر در حال پیگیری است نیازمند حضور اسپانسرهای قدرتمند می باشد. این اسپانسرها با توانمندی مالی که دارند می توانند سطح کیفی فعالیت تیم ها را ارتقا بخشند حتی گاهی با تهیه لوازم و لباس متحد الشکل کار یک تیم کاملا متفاوت خواهد شد و کیفیت آن به چند برابر ارتقا پیدا می کند. آسوده خیالی بازیکنان تیم های اسکیت باعث می شود که آن ها بتوانند بر روی تمرینات خود تمرکز کنند و تنها به فکر کسب درآمد در زمنیه های دیگر نباشند.

 اگر حمایت مالی صورت نگیرد ورزشکار باید در چند شاخه فعالیت کند تا بتواند در نهایت هزینه های ورزش حرفه ای خود را تامین نماید و این مسئله با اهمیت بیشتر به ورزش اسکیت، جذب اسپانسرهای مالی و پوشش های خبری بهبود خواهد یافت. مهم این است که از مسیری که در پیش گرفته ایم بازنایستیم و با تمام کوشش و توان به پیش برویم. فعالیت های مسئولین در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود و منجر به دلگرمی بازیکنان و آکادمی های اسکیت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *