قوانین اسکیت را بخوانید و بدانید

اسکیت تفریحی راهی کم هزینه
فوریه 14, 2021
تاسیس پیست اسکیت استاندارد
فوریه 17, 2021

بسیاری از افراد در مورد موارد پایه ای رشته های ورزشی اطلاعات لازم و کافی را ندارند یعنی تنها رشته های ورزشی را به این منظور دنبال می کنند تا بتوانند از آن لذتی ببرند و مدت زمانی را سرگرم باشند. اگر شما نیز با این هدف به سمت اسکیت حرکت کرده اید و در حال یادگیری آن می باشید این هدف به نوبه خود جذاب و دوست داشتنی می باشد. یعنی شما تصمیم گرفته اید تا اوقات فراغت خود را به یک ورزش جذاب و دوست داشتنی مانند اسکیت بپردازید و برنامه ای دراز مدت برای ادامه آن نیز ندارید.

اما اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید و می خواهید در زمینه اسکیت ادامه دار به فعالیت خود ادامه دهید و پله های ترقی آن را یکی پس از دیگری طی کنید لازم است تا شرایط رشد خود را نیز فراهم آورید. شرایط رشد شما تنها این نخواهد بود که در یک آکادمی اسکیت حاضر شوید، یک کفش اسکیت مناسب خریداری کنید و به تمرینات خود مشغول باشید. شما برای آنکه بتوانید در مورد شاخه تخصصی خود اطلاعات کافی داشته باشید باید هم دانستنی های آن را مطالعه کنید و هم موارد مربوط به داوری و قوانین آن رشته خاص.

برای مثال اسکیت به رشته های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام زیر و بم های خود و شرایط و موارد خاص داوری خود را می طلبند. برای مثال رشته اسکیت نمایشی که یکی از دقیق ترین و مشکل ترین رشته های اسکیت می باشد داوری پیچیده ای دارد همچنین رشته اسکیت سرعت در ماده های مختلف برگزار می شود و با توجه به شرایطس که در هر ماده تعریف شده است بازیکنان باید با یکدیگر رقابت کنند.

داوران باید در این زمینه نظارت داشته باشند تا تمامی موارد قانونی رعایت شود و حق کسی پایمال نشود. در مورد ورزش هایی نظیر اسکیت هاکی، آیس هاکی و رولبال نیز برنامه به همین صورت می باشد اما ورزش چون بسیار پرتحرک و پرهیجان است مخصوصا در رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی داوران باید سرعت عمل بسیار بالا و دقت کافی را داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل بازی را قضاوت کنند و آن را به پایان برسانند. رشته رینک هاکی نیز که جدیدا در ایران آغاز شده است نیز داوری مخصوص به خود را دارد و نیاز به ادوات و تجهیزات پیچیده ای دارد که فراهم آوردن آن ها برای داوری و قضاوت درست لازم و ضروری می باشد.

پس مشاهده می کنید که هر رشته ورزشی که در آن مشغول شوید نیازمند داورانی باتجربه، پرسابقه و آگاه به دانش روز می باشد. شما برای آنکه بتوانید دانش خود را به روز کنید باید اطلاعیه های فدراسیون جهانی اسکیت را مطالعه نمایید و از آن ها در مسابقات رسمی بهره ببرید. همچنین دریافت مدارک فدراسیون اسکیت و همچنین در نهایت مدارک بین المللی از فدراسیون جهانی اسکیت می تواند به شما کمک کند تا از این موضوعات دور نباشید و همواره به داوری با اطلاعات و دانش روز بدل شوید.

داوران متخصص تضمین کننده این موضوع هستند که بازیکنان بتوانند در آینده موفقیت های چشمگیری کسب کنند بدون آگاهی از اطلاعات و قوانین به روز دنیا بازیکنان ممکن است تکنیک های بالایی را نیز فرا بگیرند اما به دلیل اجرای خطاهای کوچک یا از مسابقه محروم شوند یا اینکه جریمه های سنگین دریافت کنند و یا اینکه امتیاز منفی باعث تنزل رتبه آن ها بشود. پس مربیان باید در صدد باشند تا قوانین روز را دریافت کنند و با داوران ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند.

این مسئله باعث رشد چشمگیرتر رشته اسکیت در ایران خواهد بود پس بدین مسئله بی توجه نباشید و زیر نظر انجمن های اسکیت، از جمله انجمن اسکیت هاکی، انجمن اسکیت نمایشی، انجمن اسکیت فری استایل و انجمن اسکیت سرعت موارد لازم را فرا بگیرید. کمیته رینک هاکی زیر نظر آقای وحید شجاعی نیز در مورد اطلاعات و قوانین رشته رینک هاکی برای شما به روزرسانی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *