تاسیس پیست اسکیت استاندارد

قوانین اسکیت را بخوانید و بدانید
فوریه 15, 2021
انجام تست PCR و ارائه جواب منفی آن
فوریه 19, 2021

برای رشد یک رشته ورزشی لازم است تا امکانات مورد نیاز آن فراهم شود، شما نمی توانید با مجموعه ورزشی های ناقص وغیر تکمیل به رشد و تعالی یک رشته ورزشی امید داشته باشید. اینکه با هر شرایط و امکاناتی کار باید آغاز شود بحثی در آن نیست مطمئنا شروع هر کاری با زحمت همراه است و شما باید تلاش کنید تا بتوانید زیرساخت های آن را به مرور ایجاد کنید اما در ادامه لازم است تا برای  پیشرفت و توسعه آن رشته ورزشی تمام تلاش مبذول داشته شود و تمامی مسئولین برای کمک به رشد و ترقی ورزش همت گمارند.

رشته اسکیت از جمله رشته هایی است که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، خانواده های زیادی به آن علاقه مند شده اند و کودکان، خردسالان و بزرگسالان همه در تلاشند تا در این رشته ورزشی تبحر پیدا کنند. شما نیز اگر از جمله افرادی هستید که به رشته اسکیت علاقه مند هستید مطمئنا در اطراف منزل خود پیست اسکیتی را پیدا کرده اید که بتوانید در آن به فعالیت اسکیتی مشغول شوید البته مهم این است که شما دقت داشته باشید تا مربیان مشغول به فعالیت در آن پیست زیر نظر فدراسیون اسکیت آموزش دیده باشند تا شما بر اساس استانداردهای جهانی یادگیری را پیش ببرید.

در غیر این صورت ممکن است استایلی اشتباه و حرکاتی نامتناسب به شما آموخته شود و در ادامه برای حل کردن این مشکل زمان زیادی را نیاز داشته باشید تا به آن اختصاص دهید. اما در صورت حررفه ای تر شدن خود شما نیز متوجه خواهید شد که برای انجام تمرین های تخصصی شما نیازمند یک پیست اسکیت با تمامی امکانات لازم آن می باشید برای مثال برای تمرین رشته اسکیت هاکی باید زمینی در اختیار داشته باشید که دور و اطراف آن تا یک متر بالا آمده باشد، گوشه های زمین حالت گرد داشته باشد، قسمت هایی که پشت دروازه است با توری محافظت شود تا تماشاگران در امان باشند و پاک به آن ها برخورد نکند، صندلی های تماشاگر داشته باشد و همچنین کف آن کف مناسب این رشته ورزشی باشد.

رشته اسکیت نمایشی و رشته اسکیت فری استایل از این قاعده مستثنا نیستند اما برای رشته اسکیت سرعت طراحی و استانداردسازی پیست اسکیت سختی های بیشتری به همراه دارد. طراحی پستی و بلندی هایی که در زمین تخصصی اسکیت سرعت باید در نظر گرفته شود از جمله مواردی است که این پیست را به یک پیست حرفه ای تبدیل می کند همچنین مساحت و ابعادی که برای تولید یک پیست اسکیت سرعت استاندارد لازم است قابل توجه می باشد.

پس توجه دارید که برای رشد رشته های تخصصی اسکیت فدراسیون باید وارد عمل شود همچنان که این کار را در استادیوم آزادی انجام داده است و پیست اسکیت سرعت راه اندازی کرده است. همین کار باید برای رشته های دیگر نیز صورت گیرد اما این کار توسط بخش خصوصی نیز در حال انجام است و حتی با سرمایه گذاری های بالاتر پیست اسکیت روی یخ نیز راه اندازی شده است. تمامی این تلاش ها و توجه مردم به رشته ورزشی اسکیت باعث می شود تا استعدادها در این رشته پرورش یابند و در آینده موفقیتی چشمگیر برای رشته های اسکیت متصور شویم.

اگر این کار ادامه پیدا کند و تعداد پیست های اسکیت استاندارد افزایش داشته باشند مطمئنا استعدادپروری با سرعت بالاتر و با قدرت بیشتری انجام می شود. رقابت شکل می گیرد و افراد می توانند با گزینه های مختلفی که پیش رو دارند تصمیم گیری نمایند. تمامی پیست ها کیفیت کار خود را بالا می برند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب نمایند و همچنین بحث تیم پروری و جذب اسپانسر قدرت بیشتری خواهد گرفت.

تمامی این موارد لازمه رشد یک رشته ورزشی می باشد همچنان که ورود اسپانسرها به اسکیت هنوز به صورت ملموس حس نشده است و اگر این کار درست انجام شود در آینده شاهد تغییرات اساسی در بنیان رشته اسکیت خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *