رشته رینک هاکی و آینده ای روشن

سرفصل های داوری درجه 2،1 و 3
فوریه 5, 2021
تجلیل معاون توسعه ورزش بانوان
فوریه 6, 2021

چند صباحی می شود که از اضافه شدن رشته رینک هاکی به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت می گذرد، رشته رینک هاکی از جمله رشته هایی است که تاکنون در ایران هیچ گونه فعالیتی انجام نشده است البته در گذشته های بسیار دور کمی با اسکیت های کواد تمرینات صورت می گرفت اما به مرور این مدل اسکیت ها جای خود را به رشته های اسکیت اینلاین دادند و رشته های اسکیت کواد کاملا از گردونه تمرینات و رقابت ها حذف  شد.

علیرغم اینکه رشته های اسکیت کواد در دنیا بسیار محبوب می باشند و کشورهای مختلف برای آماده سازی تیم های قدرتمند در تلاشند ایران از این قافله جا ماند و تنها در رشته های اسکیت اینلاین به تمرین پرداخت همچنین این مطلب در مورد رشته های اسکیت روی یخ نیز برقرار می باشد. بنابراین تمرکز و توجه کافی در این سال ها به رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می تواند زمینه ساز موفقیت های آینده باشد.

رشته های اسکیت کواد که شامل رشته های اسکیت کواد نمایشی، رشته رینک هاکی و رشته رولر دربی می باشند از جذابیت و هیجان بسیار بالایی برخوردارند به خصوص ورزش رینک هاکی که به صورت تیمی برگزار می شود و خشونت کمتری به نسبت آیس هاکی و اینلاین هاکی دارد طرفداران بیشماری را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

رشته رینک هاکی با اسکیت هایی انجام می شود که دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب دارند و با ترمزهایی در جلو برای مهار اسکیت بازیکنان در تلاش قرار می گیرند تا بیشترین گل را به تیم حریف بزنند و کمترین گل را دریافت کنند. کار به صورت تیمی صورت می گیرد و متشکل از یک درروازه بان و 4 بازیکن می باشد. تمامی بازیکنان باید تکنیک های فردی بالایی داشته باشند و تاکتیک های مربی را نیز به کار بندند تا در کنار هم تیمی هایشان به موفقیت نهایی دست پیدا کنند.

این ورزش به دلیل خشونت پایین تر از لوازم ایمنی سبک تری برخوردار می باشد و برای تهیه آن نیز هزینه های کمتری باید پرداخت شود. مکانیزم کفش اسکیت کواد پیچیدگی خاصی دارد و اگر به فریم آن دقت کنید متوجه این پیچیدگی ها خواهید شد.

رشته رینک هاکی دو ماهی است که در ایران آغاز به کار کرده است و مباحث زیرساختی آن در حال انجام است. فدراسیون اسکیت با هماهنگی رئیس انجمن اسکیت هاکی آقای کاوه صدقی، آقای وحید شجاعی را به سمت سرپرست کمیته رینک هاکی منصوب نمودند تا با تجربه ایشان امور مربوط به این رشته با قدرت به پیش برود.

 اما نکته مهم این است که اگر شما علاقه مند به موفقیت در یکی از شاخه های اسکیت می باشید شاخه رینک هاکی می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب باشد زیرا رقابت در این رشته بسیار کم بوده است، بازیکنان با این رشته آشنایی ندارند، اسکیت این رشته را کسی در اختیار ندارد بنابراین اگر شما بتوانید در این زمینه فعالیتی تخصصی داشته باشید می توانید به سرعت وارد تیم های حرفه ای رینک هاکی شوید.

چوب های رشته رینک هاکی به نسبت رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی چوب های کوچک تری می باشند و راست دست بودن یا چپ دست بودن بازیکن در انتخاب چوب تاثیری نمی گذارد. توپ های رینک هاکی نیز به صورت کروی طراحی شده اند و تکنیک هایی که برای موفقیت در رشته رینک هاکی لازم می باشند کمی با آیس هاکی و اینلاین هاکی متفاوتند اما این موضوع در اینلاین هاکی و آیس هاکی بسیار نزدیک به یکدیگر دنبال می شوند یعنی حتی پاک مورد استفاده در رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی از نظر طراحی بسیار نزدیک یکدیگر می باشند.

حالت طراحی تیغه ها، تیغه چپ دست یا راست دست، لوازم ایمنی و خشونتی که در بازی وجود دارد در رشته آیس هاکی و اینلاین هاکی مشابه یکدیگر می باشد بنابراین اگر به رشته های گروهی و با خشونت کمتر علاقه مندید رشته رینک هاکی یک رشته مناسب برای شما به شمار می آید.

آکادمی اسکیت خرمشاد پکیج آموزشی خود در زمینه رشته رینک هاکی را به زودی ارائه خواهد داد و شما با دنبال کردن برنامه های آموزشی این پیست اسکیت می توانید با موفقیت پله های ترقی در این رشته را طی کنید. تمامی موارد مورد تمامی موارد مورد نیاز از جمله قوانین رشته رینک هاکی و آموزش های پله به پله آن در این آکادمی اسکیت آموزش داده خواهد شد. شما نیز می توانید با مشاوره با مسئولین پیست و همچنین تهیه لوازم مورد نیاز از فروشگاه اسکیت آکادمی آغازگر موفقیت های آینده خود در این رشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *