اسکیت سرعت رشته ای رقابتی

اسکیت نمایشی رشته ای متفاوت
ژانویه 29, 2021
اسکیت فری استایل سبک و روان
ژانویه 31, 2021

آیا دانش کافی نسبت به رشته های اسکیت دارید؟ آیا رشته های اسکیت را به قدر کافی می شناسید؟ آیا می دانید می خواهید در کدام رشته اسکیت به صورت تخصصی فعال باشید؟ آینده خود را در رشته اسکیت چگونه متصور هستید؟ آیا می خواهید آن را به صورت حرفه ای دنبال کنید یا صرفا برای تفنن و سرگرمی به سمت آن رفته اید؟

در هر صورت با هر ایده و نظری که به سمت اسکیت می آیید باید آن را به صورت حرفه ای آغاز کنید یعنی آموزش اسکیت، در یک آکادمی اسکیت دنبال شود که به صورت تخصصی موارد ذکر شده توسط فدراسیون اسکیت را رعایت می کند و همواره به تشکیل تیم های حرفه ای می اندیشد.

یک آکادمی اسکیت علاوه بر آموزش کودکان و بزرگسالان به پرورش آن ها برای حضور در رقابت های رسمی نیز فکر می کند و برای این کار برنامه های منسجمی تخصیص می دهد. استفاده از مربیان باتجربه باعث می شود به این برنامه ریزی ها جامه ی عمل بپوشاند و در کوتاه مدت و دراز مدت گزینه هایی برای شرکت در مسابقات فدراسیون اسکیت داشته باشد.

رشته های مختلف اسکیت مسابقات مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل مسابقات اسکیت در شاخه های زیادی در حال برگزاری می باشد. این مسئله نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به صورت حرفه ای در حال برگزاری است.

سه نوع اسکیت اصلی که در جهان مرسوم می باشد اسکیت روی یخ، اسکیت اینلاین و اسکیت کواد می باشد. در ایران رشته اسکیت اینلاین بسیار پیشرفت داشته است اما رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد تازه به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شده اند. اما در این مقاله به رشته های اسکیت سرعت می پردازیم.

این رشته که از رشته های رقابتی در شاخه های اسکیت شناخته می شود بین دو یا چند بازیکن برگزار خواهد شد تا در موارد سرعتی و استقامتی با یکدیگر مشغول به رقابت شوند به همین دلیل برای کودکان خردسال این مسئله بسیار قابل فهم و درک می باشد که در رشته اسکیت سرعت فعالیت کنند زیرا آن ها دوست دارند با همسن و سالان خود درگیر شوند و آن ها را از گردونه رقابت خارج کنند. اگر دقت کرده باشید در کلاس های اسکیت نیز دائما مشغول مسابقه دادن با یکدیگر می باشند.

برای همین شاید رشته اسکیت سرعت برای کودکان خردسال اولین شاخه ای می باشد که مورد توجه قرار می گیرد زیرا آن ها در یک زمین باز به صورت سرعتی حرکت می کنند و مهم ترین فاکتور اسکیت یعنی لذت بردن از سرعت را تجربه خواهند کرد. این لذت باعث می شود آن ها با علاقه بیشتری به شاخه اسکیت سرعت بپردازند و بتوانند در سنین نوجوانی به مراحل حرفه ای شرکت در مسابقات دست پیدا کنند.

رشته اسکیت سرعت از این بابت که حرکات پایه ای کمتری برای ورود به آن نیاز می باشد نیز حائز اهمیت است یعنی مربیان برای افراد بسیار کوچک که بدن آن ها توانایی شرکت در اسکیت نمایشی و فری استایل را ندارد رشته اسکیت سرعت را برمی گزینند. برای رشته اسکیت سرعت باید حتما تعادل کافی بر روی اسکیت داشت و گذراندن مراحل پایه و تکمیلی الزامی می باشد اما حرکات پیچیده تر که برای ورود به رشته اسکیت نمایشی لازم است برای رشته اسکیت سرعت پیش نیاز محسوب نمی شود.

پس کودک برای ورود به رشته اسکیت سرعت نیازهای کمتری خواهد داشت و به همین دلیل با علاقه بیشتری نیز در آن حاضر می شود. از طرفی رشته های دیگر به دلیل دارا بودن حرکاتی پیچیده تر برای کودکان خردسال کمی حوصله سر بر می باشد بنابراین ممکن است از آن رشته زده شوند اما در رشته اسکیت سرعت همواره فاکتور رقابت و دویدن آن ها را به پیش می راند و انگیزه کافی برای پیشرفت را به آن ها می دهد.

حضور در رشته اسکیت سرعت ابتدا با اسکیت های معمولی انجام می شود یعنی همان اسکیت هایی که در شاخه پایه مورد استفاده بوده است و حرکت های ابتدایی آموزش داده می شود اما هنرجو برای ورود به مراحل حرفه ای تر نیاز دارد تا اسکیت مخصوص سرعت را تهیه کند که این مسئله با خرید از یک فروشگاه اسکیت معتبر قابل دستیابی می باشد. اسکیت سرعت طراحی ویژه ای دارد که اسکیت های آن بدون ساق می باشند و تا مچ ادامه دارد همچنین چرخ های اسکیت سرعت چرخ های بزرگ تری می باشند تا سرعت های بیشتری را به بازیکنان بدهند.

تنوع مسابقات شاخه سرعت بسیار بالا می باشد و شما با حضور در رشته اسکیت می توانید در ماده های مختلفی به رقابت بپردازید. اگر در سنین کودکی آموزش ها را دریافت کنید می توانید امیدوار باشید تا در آینده مقام های قابل توجهی را در رقابت های ملی و جهانی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *