رینک هاکی و لوازم تخصصی آن

تبریک فدراسیون جهانی اسکیت
ژانویه 1, 2021
فدراسیون اسکیت و کلاس های آموزشی
ژانویه 3, 2021

همان طور که می دانید رشته رینک هاکی چند صباحی است که به پکیج آموزش اسکیت در ایران اضافه شده است. فدراسیون اسکیت ایران با تلاشی که در این زمینه انجام داده است توانست با حمایت های فدراسیون جهانی اسکیت رشته رینک هاکی که تاکنون در ایران حضور نداشته است را در سبد آموزشی خود قرار دهد. مسئولین مربوطه با توجه به حضور رشته های مختلف اسکیت هاکی در ایران تصمیم گرفتند رشته رینک هاکی را نیز در این پکیج قرار دهند. رشته های اسکیت هاکی نظیر اینلاین هاکی و آیس هاکی که اینلاین هاکی در سال های اخیر مقام آور بوده است و آیس هاکی نیز اخیرا با اضافه شدن مجموعه آیس باکس در حال شکل گیری می باشد.

رشته رینک هاکی نیز که استقبال جهانی زیادی از آن می شود امید آن را دارد که در ایران بتواند مقبولیت ویژه ای پیدا کند و با تشکیل تیم های قدرتمند برای رقابت های جهانی حضوری قابل توجه داشته باشد. رشته رینک هاکی زیر نظر آقای وحید شجاعی سرپرست کمیته رینک هاکی در حال برنامه ریزی برای انجام کارهای زیرساختی می باشد.

همچنین به محض ورود وسائل و لوازم مورد نیاز آموزش رشته رینک هاکی در آکادمی اسکیت خرمشاد برنامه ریزی می شود بنابراین علاقه مندان در سنین مختلف می توانند برای یادگیری این رشته ورزشی در این مجموعه حضور یابند.

مطمئنا رشته رینک هاکی به علت نوپا بودن در ایران مدت زمانی برای جا افتادن نیاز خواهد داشت بنابراین باید سعی کنیم تا آموزش هایی را برای مردم در نظر بگیریم تا این رشته را بهتر و همه جانبه تر درک کنند.

به محض اطلاع از جذابیت این رشته و مزایایی که حضور در آن خواهد داشت افراد زیادی را به این سمت سوق می دهد که این رشته ورزشی را انتخاب کنند. رشته رینک هاکی از این حیث که یک رشته گروهی می باشد دارای جذابیتی به مانند رشته های دیگر اسکیت هاکی می باشد البته این مسئله نیز قابل توجه است که رشته رینک هاکی حدود 50 سال است که به صورت حرفه ای مسابقات اش را برگزار می کند و تماشاگران زیادی در سرتاسر دنیا این مسابقات را دنبال می کنند. اسپانسرینگ برای رشته رینک هاکی نیز به صورت ویژه انجام می شود زیرا طرفداران به تماشای مسابقات می نشینند و چه چیزی جذاب تر از این برای یک اسپانسر وجود دارد.

اما لوازم رشته رینک هاکی اندکی با رشته های دیگر اسکیت و به ویژه رشته اسکیت هاکی تفاوت دارد. رشته رینک هاکی از اسکیت های کواد بهره می برد که به صورت دو چرخ موازی در جلو و دو چرخ موازی در عقب قرار می گیرند. این اسکیت ها با طراحی ویژه ای که دارند نوع خاصی از حرکت را به وجود می آورند و در رشته های اسکیت نمایشی و رشته اسکیت رولر دربی و رشته اسکیت رینک هاکی فعال می باشند.

این اسکیت ها طراحی ویژه ای در قسمت فریم خود دارند تا آزادی عمل مناسب به بازیکنان بدهند و راندمان اجرایی آن ها را بالا ببرند اما لوازم ایمنی رشته رینک هاکی از رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی بسیار ساده تر می باشند دلیل آن نیز این است که مسابقات رشته رینک هاکی با خشونت بسیار پایینی انجام می شود و داوران برای در نظر گرفتن خطا بسیار سختگیرانه تر عمل می کنند. بدین ترتیب بازیکنان حتی کلاه ایمنی نیز بر سر ندارند واز دستکش های بسیار سبک و ساقبندهای بسیار ملایم استفاده می کنند. همچنین توپ رشته رینک هاکی نیز مانند توپ آیس هاکی و اینلاین هاکی چنان محکم نیست که برخورد آن با اعضای بدن آسیب های جدی را ایجاد کند.

پس اگر به دنبال یک ورزشی گروهی با میزان آسیب پایین تر هستید رشته رینک هاکی یک گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود. همچنین خرید لوازم آن نیز با قیمت های بسیار پایینی امکان پذیر است بنابراین شما می توانید با سرمایه ای اندک وارد این رشته ورزشی شوید.

اکنون که رشته رینک هاکی در ایران بسیار نوپا می باشد زمان آن است که تصمیم جدی برای حضور در آن بگیرید اگر از این فرصت استفاده کنید و در این رشته حضور داشته باشید می توانید امید به حضور در تیم های باشگاهی خوب و ملی را نیز در سر بپرورانید. حمایت فدراسیون اسکیت و فدراسیون جهانی اسکیت و انجمن اسکیت هاکی باعث می شود که رشته رینک هاکی به زودی قله های ترقی را طی کند پس برای رشد خود در این رشته فرصت را مغتنم شمارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *