تبریک فدراسیون جهانی اسکیت

اخبار ایران 10دی
دسامبر 30, 2020
رینک هاکی و لوازم تخصصی آن
ژانویه 2, 2021

2020 یکی از سال های بسیار برای جامعه ورزش به حساب می آید؛ تمام رشته های ورزشی به دلیل محدودیت هایی که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 ایجاد شد در حاشیه قرار گرفتند وفعالیت های حرفه ای ورزشکاران به کناری زده شد. بدین ترتیب همبستگی ورزشی که هر ساله بین ورزشکاران به وجود می آمد و آن ها را به رقابت سخت بین یکدیگر وا می داشت از میان رفت و بنابراین روحیه ورزشکاران نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

این محدودیت ها و عدم فعالیت ورزشی مربوط به تمامی گروه های سنی و تمام اقشار ورزشکاران اعم از حرفه ای و غبرحرفه ای می شود. هیچ استثنایی در این زمینه وجود نداشت و اگر مسابقاتی نیز برگزار شد بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل های ورزشی به صورت تمام و کمال بوده است که البته این مسئله هزینه بسیار بالایی را به برگزارکنندگان مسابقات تحمیل می کند بنابراین تنها رقابت هایی در این زمینه فعال بودند که قدرت بالایی در جذب اسپانسر داشته اند.

 همچنین فعالیت های تمرینی ورزشکاران در باشگاه هایشان نیز محدود شد و این محدودیت حتی به کمپ های تیم های ملی راه پیدا کرد. برای مثال کمپ های تیم ملی اینلاین هاکی و اسکیت هاکی ایران نیز با محدودیت هایی چند هفته برگزار نشدند و به محض دریافت اجازه با تمام تلاش به این تمرین ها می پردازند اما این فواصلی که بین تمرین ها ایجاد می شود و محدودیت هایی که وجود دارد سختی کار را چند برابر کرده است. از طرفی روحیه ورزشکاران تا حد زیادی کاهش می دهد زیرا آن ها زاده شده اند تا ورزش کنند.

بدین منظور فدراسیون های اسکیت در سراسر دنیا سعی داشته اند تا رقابت هایی را به صورت آنلاین برگزار کنند و همچنین با ایجاد چالش هایی سرتاسری تمام کشور خود را به فعالیت های ورزشی وا دارند. این فعالیت های ورزشی حتی می توانند در خانه نیز انجام شوند ونه تنها روحیه ورزشکاران را افزایش می دهند بلکه آمادگی جسمانی آن ها را نیز بالا می برند.

در این راستا فدراسیون اسکیت ایران نیز فعالیت های زیادی انجام داده است و در چند هفته اخیر شبکه های اجتماعی این ارگان بسیار فعال بوده اند و همین مسئله زمینه ساز روحیه بالاتر ورزشکاران رشته اسکیت شده است.

رشته اسکیت شاخه های گسترده ای در خود دارد و در تمامی دنیا دارای محبوبیت می باشد. فدراسیون جهانی اسکیت نیز در این زمینه فعالیت های بسیار زیادی انجام داده است و علیرغم عدم برگزاری مسابقات حفظ روحیه ورزشکاران را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

همچنین سال 2020 در آستانه اتمام می باشد و سال 2021 قرار است که آغاز شود. امید آن نیز می رود که سال 2021 بر خلاف سال 2020 سالی توام با فعالیت های مثبت ورزشی باشد، ورزشکاران بتوانند گرداگرد یکدیگر جمع شوند و به فعالیت و رقابت جدی بپردازند. همچنین تماشاگران بتوانند برای دیدن رقابت مورد علاقه خود حاضر شوند و جوی صمیمی و آکنده از هیجان مانند سابق به وجود بیاید. آقای آراکو رئیس فدراسیون جهانی اسکیت نیز در این زمینه پیام تبریکی به مناسبت سال نو برای تمام ورزشکاران اسکیتی دنیا فرستاده است و آن ها را به امیدواری برای سال آینده دعوت کرده است.

ایشان به این مسئله اشاره داشته اند که ورزشکاران ما به سخت کوشی و تلاش بالا عادت دارند و بنابراین سختی هایی که در این سال به وجود آمد مانع فعالیت های آینده ان ها نمی شود. سال 2021 را برای تجدید روحیه ورزشکاران در نظر بگیریم و امیدواریم آغاز رقابت های بین المللی در این سال کلید بخورد.

مطمئنا به محض شروع رسمی مسابقات تمامی ورزشکاران انگیزه لازم و کافی برای شرکت در آن را پیدا خواهند کرد اما لازم است در این برهه تیم های ملی کشورمان و ورزشکارانی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارند سطح آمادگی خود را در بالاترین لول نگه دارند تا در رقابت هایی که پیش رو خواهد بود بتوانند قدرتمند حاضر شوند. انجمن اسکیت هاکی این مسئله را به صورت جدی دنبال می کند و تیم های آیس هاکی و اینلاین هاکی ایران هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان به صورت منسجم در حال انجام کمپ های تیم ملی هستند.

کمیته رینک هاکی که زیر نظر آقای وحید شجاعی فعالیت های خود را آغاز کرده است نیز مشغول انجام کارهای زیرساختی این رشته می باشد تا در سال آینده ایران در این شاخه از اسکیت نیز شناخته شود و فدراسیون جهانی نیز حمایت کامل خود را از تیم ملی رینک هاکی ایران اعلام کرده است.

رشته های اسکیت کواد در ایران در هیچ شاخه ای دنبال نمی شوند به همین دلیل فرهنگ سازی در این زمینه برای ایجاد یک تیم منسجم و قدرتمند و همچنین جذب استعدادهای نونهال برای ساخت تیم های آینده یک امر لازم و ضروری می باشد.

همین مسئله است که آقای وحید شجاعی بر روی آن تاکید بسیار می کنند و در حال جذب حمایت تمامی هیات های اسکیت و همچنین دریافت کمک از مسئولین فدراسیون اسکیت می باشد تا به صورت نهادینه رشته رینک هاکی را در جامعه بقبولانند.

با امید سالی پر انرژی و پر از رقابت های جدی در سال 2021 برای تمامی ورزشکاران و مردم سراسر دنیا آرزوی سلامتی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *