فعالیت های انجمن اسکیت هاکی

فروشگاه اسکیت رکن اساسی
دسامبر 29, 2020
اخبار ایران
دسامبر 30, 2020

یکی از رشته های بسیار جذاب در شاخه های اسکیت رشته اسکیت هاکی می باشد که در سه زمینه اصلی دنبال می شود:

رشته اینلاین هاکی، رشته آیس هاکی، رشته رینک هاکی

اینکه امروزه تمامی این سه رشته در ایران فعال می باشد مرهون تلاش پیشکسوتان این رشته می باشد. از جمله فعالینی که هنوز به صورت ویژه و تخصصی در این زمینه فعالیت دارند جناب آقای کاوه صدقی و جناب آقای رامین عتیقه چی می باشند که سال های زیادی است برای رشد و اعتلای این رشته ورزشی تلاش کرده اند.

رشته اسکیت هاکی در ایران با اینلاین هاکی آغاز شد یعنی با اسکیت هایی که چرش هایی در یک خط مستقیم دارند و مشابه آیس هاکی لوازم ایمنی ویژه ای را برای حفظ امنیت مورد استفاده قرار می دهند.

رشته آیس هاکی به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای اسکیت روی یخ سال های زیادی است که به کناری گذاشته شده است و تمام تلاش و کوشش در زمینه رشد رشته اینلاین هاکی صورت گرفته است به همین دلیل ایران توانست تا مقام اول آسیا را کسب کند و همچنین تیم مردان اینلاین هاکی توانست مقام اول آسیا را کسب کند و تیم دختران اینلاین هاکی مقام سوم آسیا را به دست آورد.

این موفقیت از تلاش چشمگیر بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران این رشته ورزشی محسوب می شود زیرا به دلیل عدم وجود امکانات کافی در ایران تمامی تمرینات و اتفاقات با سختی زیادی دنبال می شود همچنین بدون اسپانسر تمامی این تلاش ها صورت گرفته است و خود بر سختی کار دلالت دارد.

حتی برای فرهنگ سازی بیشتر و شناساندن رشته اسکیت و به خصوص اینلاین هاکی به تمامی مردم فیلمی در این زمینه نیز ساخته شد که نام آن «جایی برای فرشته ها نیست» می باشد.

فیلمی که فراتر از تمامی تصورات توانست جایزه های زیادی را کسب کند و بر قلب و روح مردم اثر بگذارد. اینلاین هاکی پس از این فیلم رشته ای متفاوت محسوب می شود و متقاضیان بیشتری را به خود جذب می کند. از همین رو در زمانی که پیست اسکیت روی یخ ایران مال راه اندازی شد بازیکنان زیادی برای حضور در رشته آیس هاکی نیز تمایل پیدا کردند و این اشتیاق تیم های ملی بانوان آیس هاکی و تیم ملی آقایان آیس هاکی راه اندازی کرد. تمامی این فعالیت ها تحت نظارت فدراسیون اسکیت صورت گرفته است و آقای کاوه صدقی در این زمنیه اهتمامی تام داشته اند.

انتخابی تیم ملی برگزار شد و بازیکنان برای تمرینات و اردوهای فشرده برگزیده شدند؛ بدین ترتیب تیم آیس هاکی در کنار تیم های اینلاین هاکی مشغول به فعالیت شده است و امید است تا در سال های آینده موفقیت های چشمگیری در سطح جهانی به دست آورد.

اما در مورد رشته رینک هاکی باید گفت از این بابت که این رشته اسکیت های ویژه خود را دارد و کمی با ایران غریبه است مدت زمان بیشتری برای ایجاد زیرساخت های آن زمان نیاز خواهیم داشت. یعنی ابتدا باید وسائل مورد نیاز رشته رینک هاکی وارد ایران شود و بعد متقاضیان و علاقه مندان به این رشته مشغول به فعالیت شوند تا تسلط کافی بر روی این اسکیت ها به وجود آید همچنین برنامه های آموزش مربیگری اسکیت کواد و همچنین داوری رشته رینک هاکی توسط فدراسیون جهانی اسکیت و فدراسیون اسکیت ایران برگزار شود تا بازیکنان و مربیان بتوانند برای پرورش استعدادهای جوان مشغول به فعالیت شوند. این کارهای زیرساختی در آینده ای نه چندان دور زمینه ساز پرورش استعدادهای جدید خواهد بود.

رشته رینک هاکی نیز مانند رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی به صورت گروهی برگزار می شود که هیجان و لذت آن بسیار بالا خواهد بود. کشورهای زیادی در این زمینه فعالیت داشته اند و سال های دور و حتی قبل از رشته اینلاین هاکی مسابقات رسمی آن آغاز گردیده است. فدراسیون جهانی اسکیت نیز از این رشته ورزشی حمایتی ویژه و خاص خواهد داشت.

بدین ترتیب متوجه می شویم که تلاش های مسئولین و دوستداران رشته اسکیت هاکی تا چه حد این رشته را پیشرفت داده است و در ایران با این امکانات کم توانسته ایم تا افتخارات زیادی را کسب کنیم. امید آن نیز می رود تا با برنامه ریزی های دقیق تر و مدیریت فدراسیون اسکیت بتوانیم به اتفاقات چشمگیرتری نیز دست پیدا کنیم و این در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

رشته رینک هاکی نیز از این حیث که در زمین های معمولی اسکیت و پیست ها و باشگاه ها قابل استفاده و تمرین کردن می باشد خیلی سریع در مرحله افتخارآفرینی قرار خواهد گرفت.

اگر شما نیز به یکی از این رشته های اسکیت علاقه مند هستید می توانید با آکادمی اسکیت خرمشاد تماس بگیرید و در مورد رشته مورد نظر خود پرس و جو نمایید. با کسب اطلاعات دقیق از سرپرست کلاس ها ویا مدیریت باشگاه می توانید انتخابی دقیق در این زمینه داشته باشید تا موفقیت آینده شما تضمین شود. برای انتخاب عجله نکنید و از مشورت های تیم متخصص ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *