آموزش حرکات اسکیت قسمت 3

حرکات آموزش اسکیت قسمت 2
دسامبر 19, 2020
اخبار اسکیت هاکی روی یخ
دسامبر 20, 2020

در ادامه حرکت هایی که برای آموزش اسکیت الزامی می باشد حرکت تعادلی بر روی یک پا یکی از الزامات به حساب می آید زیرا با داشتن تعادل بر روی یک پا مدل راه رفتن و اجرای کراس اوور بسیار بهبود خواهد یافت همچنین در حرکاتی که در مراحل پیشرفته تر مورد نیاز است حرکت یک پای تعادلی یک حرکت مادر محسوب می شود.

برای اجرای حرکت یک پای تعادلی لازم است تا در حالت ردی پوزیشن قرار گیرید، برای اینکه بتوانید تعادل خود را به بهترین حالت حفظ کنید دست ها را در حالت باز نگه می دارید و برای مثال با پای راست بر روی زمین شروع می کنید. مربی می تواند این حرکت را به صورت هر دو پا همزمان آموزش دهد به این ترتیب که از یک طرف تا طرف دیگر پیست پای راست بر روی زمین باشد و در مسیر برگشت پای چپ بر روی زمین باشد.

برای مثال فرض کنید پای راست بر روی است پای چپ را تا سطح اسکیت پای راست بالا می آورید و از روی زمین بلند می کنید در این حالت وزن بدن باید به طور کامل بر روی اسکیت راست قرار گرفته باشد و فشار بر روی هر چهار چرخ وارد شود.

از خم شدگی زیاد باید جلوگیری شود همچنین بسیاری از اسکیت بازان تلاش می کنند تا با سرعت گرفتن زیاد در اول مسیر عدم تعادل خود را جبران کنند اما این مسئله باعث می شود تا بیشتر به لبه های داخلی روی بیاورند و این یک ایراد بزرگ محسوب می شود. در اجرای حرکت تعادلی باید از لبه مرکزی استفاده کرد و این مهم ترین نکته می باشد. اگر تقسیم وزن به درستی انجام شود و به عنوان مثال پای راست روی زمین است بدن کامل به روی پای راست منتقل شود لبه مرکزی خود به خود اجرا خواهد شد اما در غیر این صورت بیشتر ورزشکاران به صورت لبه داخلی حرکت را اجرا می کنند که بسیار مضر می باشد.

برای کودکان خردسال این لبه داخلی حتی می تواند به استخوان های آن ها آسیب نیز برساند و همچنین استایل راه رفتن آن ها را نیز دچار مسئله کند. پس در این مسئله بسیار دقت داشته باشید حتی می توانید برای فهماندن مسئله به کودکان خردسال از میله کمک آموزشی استفاده کنید و اجرای این حرکت را به صورت ثابت و یا با استفاده از میله ابتدا در آن جا آغاز کنید.

اگر در اجرای این مهارت دقت کافی لحاظ شود و مربی بر روی آن حساسیت داشته باشد اجرای حرکت کراس اوور نیز با کیفیت بسیار بالاتری انجام خواهد گرفت و حتی برای کراس اوور چپ نیز آمادگی لازم در ورزشکار ایجاد خواهد شد.

اما در این مرحله خوب است که کمی به عقب برگردیم و راه رفتن را به صورت دقیق تر به اجرا دربیاوریم. برای این کار یک خط صاف را روی زمین فرض می کنید و به سمت جلو حرکت می کنید و برای مثال پای راست را از روی زمین بلند می کنید، به این ترتیب روی پای چپ سر می خورید و این کار را با شمردن از یک تا سه ادامه می دهید. وقتی این کار انجام شد پای راست را پشت پای چپ قرار می دهید و این بار پای چپ را از روی زمین بلند می کنید و این بار یک تا سه برای پای راست می شمارید.

به این ترتیب شما سر خوردن را وارد مرحله جدیدی کرده اید که با داشتن تعادل بر روی هر یک از پاها به خوبی قابل انجام می باشد. دقت داشته باشید که تقسیم وزن به درستی انجام شود و هر پایی که روی زمین است متحمل وزن شما باشد.

نکته ای که در این مسئله باید دقت کرد این است که افراد برای اینکه سرعت خود را زیاد کنند فکر می کنند باید پای خود را بسیار جلوتر از پای دیگر قرار دهند اما این مسئله یک تصور اشتباه است و شما را دچار مشکل خواهد کرد. شما باید همواره پایی را که از روی زمین بلند کرده اید پشت پای دیگر روی زمین بگذارید.

بسیاری از افراد به این مسئله توجه نمی کنند که تمرین این موارد بسیار حیاتی و ضروری می باشد و بدون آن ها اجرای حرکات پیشرفته تر غیرممکن می شود. تمام تلاش خود را برای رسیدن به حرکت بعد می کنند و از اجرای سریع حرکات باز می مانند. مربیان نیز گاهی اوقات در این مسئله سهل انگاری می کند و این مسئله را جدی نمی پندارند که حرکات پایه مادر تمام حرکات و رشته های تخصصی می باشد. فردی که نتواند به درستی راه برود یا کراس اوور را اجرا کند و تعادل بر روی پاها نداشته باشد چگونه می تواند حرکاتی پیچیده در رشته اسکیت نمایشی یا رشته اسکیت سرعت یا رشته اسکیت فری استایل یا رشته اسکیت هاکی را به اجرا دربیاورد.

تمامی این نکات در آکادمی اسکیت خرمشاد با دقت و ظرافت مورد توجه قرار می گیرند و کودکان و هنرجویان با برنامه ریزی دقیق از اسکیت پایه تا پیشرفته ترین مراحل پیش خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *