حرکات آموزش اسکیت قسمت 2

آموزش برخی حرکات اسکیت 1
دسامبر 14, 2020
آموزش حرکات اسکیت قسمت 3
دسامبر 20, 2020

اگر به مقاله قبل دقت کرده باشید و یا مطالب آموزشی در مورد اسکیت را دنبال کنید می توانید اصول اولیه حرکات اسکیت را فرا گیرید. این اصول بر اساس اموزش هایی است که فدراسیون اسکیت به مربیان خود می دهد و با اصول جهانی آموزش اسکیت نیز مطابقت دارد.

آموزش اسکیت اگر اصولی دنبال شود و زیر نظر مربیان باتجربه اتفاق بیفتد آینده ای روشن را برای فرد متقاضی به همراه خواهد داشت به ویژه اگر این آموزش اسکیت در سنین کودکی آغاز شود می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای فرزند شما باشد.

پس اگر برنامه ای برای تخصصی دنبال کردن اسکیت دارید این مسئله را از یک آکادمی اسکیت معتبر آغاز کنید. زیرا آکادمی اسکیت ها بر اساس آموزش های فدراسیون اسکیت پیش می روند و قواعدی را مد نظر قرار می دهند تا بتوانند کیفیت کار خود را بالا نگه دارند. از آموزش های خودسر و بدون فکر در پارک ها و پارکینگ ها خودداری کنید و به هر فردی برای آموزش اسکیت اطمینان نکنید.

یکی از آکادمی اسکیت های معتبر در این زمینه آکادمی اسکیت خرمشاد می باشد که زیر نظر آقای وحید شجاعی مدیرت می شود. شاخه های مختلف اسکیت در این آکادمی اسکیت دنبال می شود که اخیرا رشته رینک هاکی نیز به این پکیج اضافه شده است و به زودی آموزش آن آغاز می گردد.

 در قسمت قبل تا زمین خوردن اسکیت به صورت اصولی آموزش داده شد و در این مقاله کمی به حرکات رو به عقب خواهیم پرداخت. به این صورت که شما برای آنکه بتوانید رو به عقب حرکت کنید باید حالت ردی پوزیشن را به خود بگیرید یعنی زانوها اندکی خم باشد، بدن صاف و دست ها رو به جلو خود را آرام به دیواره یا میله کمک آموزشی هل می دهید و رو به عقب حرکت می کنید. در این حرکت باید دقت داشته باشید که پاهای خود را به صورت موازی نگه دارید. مطمئنا در ابتدا این کار سخت خواهد بود و پاهای شما به هم نزدیک می شوند و به صورت 7 قرار می گیرند و شما با تمرین و تکرار این حرکت می توانید تعادل کافی را به دست بیاورید تا بتوانید عرض زمین اسکیت را حرکت کنید.

یکی از روش هایی که می تواند به این مسئله کمک کند استفاده از چرخ های عقب برای تغییر جهت می باشد. یعنی همانطور که شما در حرکت رو به جلو با چرخ های جلو مسیر حرکت را مشخص می کنید می توانید با چرخ های عقب خود در خرکت رو به عقب این کار را به انجام برسانید. بدین ترتیب می توانید در صورتی که پاها به هم نزدیک شدند اندکی چرخ های عقب را به سمت بیرون متمایل کنید تا پاها دوباره کمی باز شوند. به این ترتیب از برخورد پاهای شما به یکدیگر جلوگیری می شود.

همچنین با ادامه این کار شما به حرکت 7 و 8 رو به عقب نزدیک می شوید؛ یعنی اگر این کار را با اغراق بیشتری انجام دهید پاهای شما باز و بسته خواهد شد و در این صورت شما در حال انجام حرکت 7 و 8 رو به عقب یا سوییزل رو به عقب خواهید بود.

برای حرکت رو به عقب وقتی شما به انتهای زمین می رسید برای برگشت می توانید سوییزل رو به جلو را تمرین کنید یعنی همان حرکت 7 و 8 صورت می گیرد. یعنی پاها به صورت 7 و پشت سر آن به صورت 8 قرار می گیرد و این کار ادامه پیدا می کند تا شما به طرف مقابل پیست برسید.

در این نقطه دوباره حرکت رو به عقب را آغاز می کنید، و این کار را آنقدر ادامه می دهید تا تعادل کافی برای انجام حرکت رو به عقب و همچنین سوییزل رو به جلو را به دست آورید. برای عبور از این حرکت و رسیدن به مرحله بعد عجله ای نداشته باشید زیرا انجام دقیق و صحیح این کار باعث می شود تا شما در مراحل بعد پیشرفت بسیار بهتری داشته باشید.

در مرحله بعد می توانیم اوور یا دورپله را آموزش دهیم؛ به این ترتیب که شما برای دور زدن دور زمین اسکیت نیازمند آن هستید تا حرکتی را فرا گیرید تا بدن شما را در چرخش ها یاری رساند. نام این حرکت دورپله یا اوور می باشد و شما برای انجام آن نیازمند آن هستید که ابتدا از میله کمک آموزشی استفاده کنید. شما در حالت ردی پوزیشن قرار می گیرید، میله کمک آموزشی را نگه می دارید و پای راست را از روی پای چپ عبور می دهید و آن طرف پای چپ بر روی زمین می گذارید. برای این کار باید بدن خود را نیز به سمت چپ متمایل کنید و تقسیم وزن را انجام دهید همچنین کمی چرخش بدن نیز لازم و ضروری می باشد. نکته ای که بسیار مهم است این است که نوک پای راست شما نباید متمایل به راست باشد و باید بیشتر به سمت چپ متمایل شود زیرا چرخش شما به سمت چپ خواهد بود.

پس از اینکه به اندازه کافی این مسئله را در کنار میله تمرین کردید می توانید آن را در مسیر صاف مورد آزمایش قرار دهید که باید با کمک مربی باتجربه باشد و در نهایت با قرار دادن مانع هایی به صورت دایره این حرکت تکمیل خواهد شد. یعنی شما با حرکت در مسیر دایره و اجرای حرکت اوور از چرخش کامل بهره مند خواهید شد.

تمرین بر روی این حرکت بسیار مهم می باشد و شما باید به تعداد بالا و زمان کافی آن را تمرین کنید. اگر بر روی این حرکت مسلط شوید بر روی بسیاری از حرکات اسکیت تسلط خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *