آموزش برخی حرکات اسکیت 1

رشته رینک هاکی قدرتمند به جلو
دسامبر 13, 2020
حرکات آموزش اسکیت قسمت 2
دسامبر 19, 2020

مهم ترین و کلیدی ترین حرکت اسکیت راه رفتن بر روی اسکیت و یا پا زدن اسکیت می باشد. این حرکت در عین اینکه بسیار ساده به نظر می آید اما کسب مهارت بر روی آن بسیار دشوار است و مدت زمان طولانی نیاز دارد. افراد به این حرکت بی توجه می مانند و سطح اسکیت بازی آن ها نیز ارتقا پیدا نمی کند. پس اگر می خواهید به یک اسکیت باز بامهارت تبدیل شوید لازم است تا ابتدا پا زدن با اسکیت خود را تا حد بالایی بهبود بخشید.

در همین راستا در برنامه آموزشی آکادمی اسکیت خرمشاد قبل از کلاس آموزشی دور زدن در پیست اسکیت ضروری می باشد. به این طریق هم بدن شاگردان گرم می شود و برای انجام حرکات مشکل تر آماده می شوند و هم اینکه راه رفتن آن ها بهبود پیدا می کند. این دور زدن در اول ساعات آموزش به مدت یک ربع ادامه پیدا می کند تا زمان کافی برای بهبود نحوه راه رفتن وجود داشته باشد.

پس برای شروع اسکیت باید به حرکات پایه ای بسیار توجه داشت و در آن ها تسلط پیدا کرد؛ این مسئله رشد شما را در مراحل بالاتر سریع تر خواهد کرد و دردسر یادگیری را نیز کاهش خواهد داد.

اما برای شروع اسکیت لازم است تا شما یاد بگیرید تا لوازم ایمنی خود را به درستی بر روی بدن خود قرار دهید.این لوازم ایمنی با نوع طراحی آن ها برای کاهش آسیب دیدگی های در زمان اسکیت سواری طراحی شده اند. کلاه که یکی از ضروری ترین لوازم اسکیت می باشد از ضربه هایی که ممکن است به سر شما وارد شود جلوگیری خواهد کرد. بنابراین دقت شود که کلاه مناسبی خریداری شود و همچنین کلاه به شیوه درست بر روی سر قرار گیرد.

مچ بندها از آسیب هایی که ممکن است به مچ شما وارد شود جلوگیری می کند یا آن ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. بدین ترتیب در هنگام برخورد با زمین ابتدا مچ بند و لایه محافظ محکم آن با زمین برخورد می کند و بنابراین نیروی بسیار کمتری به مچ دست منتقل می شود.

به محض اینکه لوازم ایمنی شما به طور کامل بسته شد شما باید به کمک مربی بر روی پاهای خود بایستید، برای این کار کمی بدن را به جلو خم می کنید، دست خود را بر روی صندلی قرار می دهید و آرام روی پاها می ایستید. البته حضور مربی برای جلوگیری از زمین خوردن شما الزامی می باشد. برای افرادی که برای این کار مشکل دارند می توان از یک تاتمی بهره برد. بدین ترتیب اسکیت بر روی یک سطح با اصطکاک بالا قرار می گیرد بنابراین سر نمی خورد و فقط می تواند حرکت اولیه یعنی حفظ تعادل و ایستادن بر روی آن را تمرین کند.

حرکتی که پس از ایستادن توصیه می شود این است که یا بر روی یک تاتمی یعنی یک جسم زبر و یا در کنار میله آموزش پا کوبیدن بر روی زمین انجام شود. این آموزش که بسیار مفید می باشد برای بیرون راندن بی تعادلی بر روی اسکیت از بدن شماست  یعنی ابتدا با کوبیدن پا بر روی زمین اسکیت به این طرف و آن طرف حرکت می کند اما به مرور قلق اسکیت دست شما می آید و می توانید کنترل آن را در اختیار داشته باشید.

زمانی که این حرکت را به خوبی فرا گرفتید زمان راه رفتن با اسکیت فرا می رسد اما این کار حتما باید در کنار میله کمک آموزشی انجام شود. پاها باید به صورت 7 فارسی قرار گیرد و هر بار یک پا بلند می شود و کمی جلوتر بر روی زمین می نشیند. این جلو رفتن نباید از کفش اسکیت پای دیگر تجاوز کند همچنین زانوها باید کمی خم باشند و دست ها رو به جلو باشد تا از زمین خوردن از پشت جلوگیری شود.

بدین صورت پاها به نوبت بلند می شوند و بر روی زمین قرار می گیرند و شما اندکی به سمت جلو حرکت می کنید. این پروسه مطمئنا با چالش هایی رو به رو خواهد بود. یعنی شما ممکن است تعادل خود را از دست بدهید، ممکن است مجبور شوید به میله فشار بیشتری وارد کنید، ممکن است به زمین برخورد کنید و دوباره بلند شوید. در تمامی این موارد لازم است تا پس از شروع مجدد استایل درست را رعایت کنید.

در کنار این مسئله ردی پوزیشن به بازیکن آموزش داده می شود یعنی بازیکن در کنار راه رفتن باید یاد بگیرد تا در مواقعی با زانوی خم، دست رو به جلو و پاها به صورت یازده در کنار همدیگر سر بخورد. این کار برای کنترل سرعت و حفظ تعادل اولیه بسیار مفید می باشد.

وقتی این حرکت به اندازه کافی تمرین شد یعنی راه رفتن و حفظ حالت ردی پوزیشن در بدن شاگرد نشست زمان آن می رسد تا میله را رها کرده و راه رفتن بدون آن را تمرین کند. اما قبل از آن باید زمین خوردن را فرا بگیرید.

برای زمین خوردن شما باید به گونه ای برخورد کنید که این برخورد از سمت جلو باشد زیرا لوازم ایمنی شما، زانوبند، آرنج بند و مچ بند وقتی کاربرد دارد که شما از سمت جلو به زمین برخورد کنید. موقع زمین خوردن زانوها را خم بکنید، بدن را به سمت جلو می آورید و با آرنج بند و مچ بند خود تماس با زمین را برقرار می کنید. این مسئله آسیب دیدگی را به شدت کاهش می دهد.

برای بلند شدن نیز دست ها را دو طرف پاها قرار می دهید، یک پا را بر روی تیغه اسکیت قرار می دهید و با فشار دست ها بر روی زمین بر روی دو پای خود می ایستید و حالت ردی پوزیشن می گیرید تا از زمین خوردن مجدد جلوگیری شود.

برای یادگیری اسکیت به صورت صحیح باید تمام این نکات با دقت رعایت شوند و همین چند مرحله نخستین برای ساختن آینده ای روشن در رشته اسکیت لازم و ضروری است.

آکادمی اسکیت خرمشاد تمامی این آموزش ها را تحت نظارت فدراسیون اسکیت و با آموزه های آن پیش می برد و مدیریت این آکادمی آقای وحید شجاعی بر روی کیفیت بالای آموزش بسیار حساس هستند.

برای دریافت آموزش صحیح در زمینه اسکیت با تیم حرفه ای کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *