رشته رینک هاکی قدرتمند به جلو

تعیین دبیر کمیته رینک هاکی
دسامبر 13, 2020
آموزش برخی حرکات اسکیت 1
دسامبر 14, 2020

همانطور که تمامی اسکیت بازان اطلاع دارند رشته های اسکیت کواد در ایران مورد توجه قرار نگرفته اند اما در سال های گذشته تنها بر روی اینلاین اسکیت تمرکز داشته ایم. این مسئله با ورود رشته های اسکیت روی یخ بهبود پیدا کرد و با چند زمین یخ که وجود داشت رشته های اسکیت یخ نیز آغاز شد. اما نقطه عطف شروع رشته اسکیت روی یخ تاسیس پیست آیس باکس به همت جناب آقای کاوه صدقی و تلاش های آقای فرزاد هوشیدری بود.

این پیست منحصر به فرد که با رعایت تمامی استانداردهای جهانی ساخته شده است در مجتمع ایران مال واقع می باشد و برای تمرین گروه های مختلف در رشته های اسکیت طراحی و ساخته شده است. با تاسیس چنین پیستی ایران از IHFF مجوز حضور در رقابت های اسکیت روی یخ را پیدا کرد.

اما مسئولین فدراسیون اسکیت به این نیز بسنده نکردند و تلاش ها برای اضافه کردن اسکیت رینک هاکی به رشته های اسکیت در ایران ثمر داد.

رشته رینک هاکی که توسط اسکیت های کواد انجام می شود و تفاوت های ساختاری در شکل اسکیت دارند یکی از رشته های جذاب و پرطرفدار در جهان می باشد. این رشته اسکیت نیز از اسکیت های رولری استفاده می کند و تنها تفاوت این است که چرخ ها در یک خط قرار نگرفته اند و دو به دو در کنار یکدیگر قرار دارند.

این اسکیت نیز جذابیت های خود را برای استفاده دارد و رشته های مختلفی در آن در کشورهای دیگر در حال پیگیری و انجام است. امید است ایران نیز در توسعه رشته رینک هاکی و دیگر رشته های اسکیت کواد بتواند موفق عمل کند.

در همین راستا و برای شروع پرقدرت رشته رینک هاکی در ایران با صلاحدید فدراسیون اسکیت و جناب آقای کاوه صدقی، آقای وحید شجاعی به عنوان سرپرست کمیته رینک هاکی منصوب گردیدند.

این انتصاب با توجه به سابقه طولانی ایشان در زمینه رشته اسکیت هاکی صورت گرفت همچنین آکادمی اسکیت خرمشاد تحت نظارت ایشان از جمله آکادمی اسکیت های موفق در ایران می باشد که در شاخه های مختلف اسکیت در حال پرورش استعدادها و تیم های قدرتمند آینده است.

هیئت کمیته رینک هاکی به صورت رسمی از اواخر آبان ماه آغاز گردید و برنامه مدونی برای انجام امور مربوطه برای پیشرفت این رشته به رئیس انجمن اسکیت هاکی جناب آقای کاوه صدقی ارائه گردید.

طبق این برنامه فعالیت های وسیعی در زمینه فرهنگ سازی در مورد این رشته و همچنین فعالیت های آموزشی ذکر شده است. همچنین ایجاد ارتباط با فدراسیون جهانی اسکیت برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند در مورد این رشته و همچنین اعزام مدرس از سوی این فدراسیون به ایران برای شروع آموزش های رشته رینک هاکی در حال انجام است.

همچنین دوره های داوری که توسط فدراسیون جهانی اسکیت برگزار خواهد گردید از جمله مواردی می باشد که کمیته رینک هاکی به آن توجه کرده است و از متقاضیان برای شرکت در این دوره ثبت نام به عمل می آید. ثبت نام ها از طریق فدراسیون اسکیت قابل انجام است و زمان دوره متعاقبا اعلام می شود.

اما در کمتر از یک ماه از شروع فعالیت های کمیته رینک هاکی دبیر کمیته رینک هاکی نیز توسط آقای وحید شجاعی انتخاب شدند و توسط رئیس فدراسیون اسکیت به صورت رسمی برای این سمت تعیین گردیدند.

آقای محمدرضا میرزایی با سابقه طولانی در رشته اسکیت و همچنین توانمندی هایی که در زمینه مربوط به رشد و توسعه زیرساخت ها دارند با صلاحدید جناب آقای کاوه صدقی و رئیس فدراسیون اسکیت در این سمت مشغول به کار و فعالیت شدند. این انتصاب در تاریخ 22 آذرماه 1399 سه صورت رسمی در فدراسیون اسکیت انجام شد.

اکنون باید فعالیتی گسترده و فرهنگ سازی عمیق برای شناساندن رشته رینک هاکی به تمامی اقشار جامعه انجام شود، مطمئنا بسیاری از ورزشکاران به این رشته علاقه مند می شوند و همچنین افرادی که حتی رشته اسکیت اینلاین را دنبال نمی کردند ممکن است بخواهند در رشته های اسکیت کواد فعالیت جدی داشته باشند.

این تلاش باید توسط تمامی باشگاه های اسکیت صورت گیرد تا به زودی شاهد حضور تیم ملی رینک هاکی ایران در رقابت های جهانی باشیم. ایران یکپارچه و متحد و قدرتمند در زمینه های ورزشی آرزوی هر ایرانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *