حمایت اسکیت بازان از چالش ورزش در خانه

چند خبر مهم در مورد رینک هاکی
دسامبر 8, 2020
استعدادیابی در رشته اسکیت
دسامبر 12, 2020

بر کسی نامعلوم نیست که وجود بیماری کووید 19 تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و تمامی فعالیت ها به خصوص فعالیت های ورزشی محدود شده است. بسیاری از اماکن ورزشی در دنیا تعطیل می باشند و تیم های ورزشی نمی توانند به تمرین های مداوم خود ادامه دهند. ورزشکاران از حالت ایده آل خود افت کرده اند و مشخص نیست که این محدودیت ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اما با توجه به این شرایط راهکار چیست؟ چه کاری برای بهبود وضعیت می توان انجام داد؟ چگونه می توان از لحاظ فیزیکی و از لحاظ روحی در آمادگی کامل به سر ببریم؟ ورزشکاران برای این مسئله چه تمهیداتی خواهند اندیشید؟ مسئولین برای کمک به این وضعیت چه کارهایی انجام خواهند داد؟

ورزش اسکیت نیز از این حیث دچار وضعیتی مشابه می باشد و به همین دلیل مسئولین فدراسیون اسکیت به فکر برگزاری چالش های ورزش در خانه افتاده اند. چندی پیش در همین وبسایت اعلام شد که برای فعالیت های ورزشی در منزل مسابقاتی برگزار خواهد شد. از این رو ورزشکاران مختلف از سراسر کشور به حضور در این چالش همت گماردند و تاثیرات جالبی نیز از آن برداشت شد.

به دلیل اینکه فدراسیون اسکیت برای برندگان این چالش نیز جوایزی در نظر گرفت انگیزه های رقابت بالاتر نیز رفت. بنابراین برای شرکت در چالش ها فیلم های زیادی ارسال شد و این نشان از فعالیت همه جانبه ورزشکاران در این زمینه دارد. آن ها این مسئله را پذیرفته اند که در این شرایط نیز باید وضعیت فیزیکی خود را حفظ کنند، شرایط روحی خود را در بالاترین حد نگه دارند تا به سلامت از این گذرگاه عبور کنیم.

حتی کودکان خردسال نیز در این چالش ها شرکت کردند که امیدواری بالایی به وجود می آورد. ما به نسل جوان برای بقای آینده ورزش نیاز داریم و بنابراین باید این فرهنگ را در آن ها ایجاد کنیم که در صورت بروز چنین مشکلاتی تمرین های خود را کنار نگذارند.

این تمرین ها بیشتر در منزل انجام شده است یا در محیط های امنی که محدودیت قرنطینه ای ندارند و تمامی فیلم ها نیز توسط کارشناسان بررسی خواهد شد تا بتوانند برندگان مسابقات فدراسیون اسکیت را مشخص کنند.

اما از طرفی ورزشکاران تیم های ملی اسکیت نیز وارد عمل شدند و تمرین هایی را برای عموم طراحی کردند به این ترتیب که تمرین های انجام شده توسط این عزیزان در اینستاگرام فدراسیون اسکیت منتشر شد تا ورزشکاران دیگر بدانند چه تمرین هایی را باید در این شرایط انجام دهند. این تمرینات تنها نمونه ای از تمام تمرین هایی است که شما می توانید انجام دهید و محدودیتی برای رشته های مختلف اسکیت ندارد. شما باید شرایط فیزیکی خود را در بهترین و مطلوب ترین حالت نگه دارید.

این چالش ها و تمرینات در تمام رشته های اسکیت از قبیل رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال صورت گرفته است.

کمیته رینک هاکی نیز به صورت مجزا چالش هایی را برای عزیزان ترتیب داده است تا بتوانند با انجام آن ها در خانه در مسابقات فدراسیون اسکیت شرکت کنند. این چالش ها شامل پرش کراس و دنبال کردن الگوی هشت انگلیسی می باشد که در هر کدام از این موارد فیلم های آموزشی نیز در اینستاگرام فدراسیون اسکیت به اشتراک گذاشته شده است.

سال 2021 با برنامه ریزی هایی که انجام شده است مسابقات آسیایی و جهانی برگزار خواهد شد بنابراین حفظ آمادگی برای چنین رویدادهایی از اوجب واجبات است. حتی این خبر خوش برای رشته اسکیت و فدراسیون اسکیت وجود دارد که رشته اسکیت برد علاوه بر المپیک توکیو در فهرست ورزش های المپیک پاریس نیز قرار داده شده است که این المپیک یک المپیک کاملا برابر از نظر تعداد زنان و مردان خواهد بود.

با امید اینکه ورزشکاران ایرانی در رقابت های آسیایی و جهانی خوش بدرخشند و زمانی تمام رشته های اسکیت در المپیک حضور داشته باشند باید تمرینات خود را در خانه و محیط های امن انجام دهیم تا با حفظ آمادگی تیم های ملی قدرتمندی را ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *