اسکیت کردن به صورت تفریحی

ورزش راهی برای کاهش استرس
دسامبر 7, 2020
چند خبر مهم در مورد رینک هاکی
دسامبر 8, 2020

مسئله اسکیت کردن به صورت تفریحی از دو جنبه قابل بررسی می باشد، حالت اول اینگونه است که فرد بدون هیچ گونه آموزش و تخصصی در اسکیت کفش اسکیت را به پا می کند و بدون رعایت کردن مسائل ایمنی در پارک یا در محلی غیر ایمن برای یادگیری اسکیت تلاش می کند. او به دلیل ندانستن اصول اولیه با استایلی اشتباه حرکات اسکیت را آغاز می کند و به همین دلیل استایلی بسیار نامناسب و نادرست در بدن او شکل می گیرد.

جدا از اینکه خارج کردن یک استایل اشتباه از بدن یک اسکیت باز بسیار دشوار می باشد ممکن است آسیب های مزمنی نیز به بدن خود وارد کند و حتی با زمین خوردن های غیر اصولی دچار شکستگی شود. پس باید در نظر داشته باشید که اسکیت کردن به صورت تفریحی نیز باید با برنامه ریزی دقیق و درستی انجام شود. دلیل این مسئله چرخدار بودن اسکیت است که باعث می شود شما تعادل خود را هنگام ایستادن از دست بدهید.

راه هایی برای حفظ تعادل افراد آماتور وجود دارد که خود به صورت غریزی به آن می رسند و این حرکات از اشتباه قرار دادن حالت پا ایجاد خواهد شد. یعنی شما باید پای خود را در پوزیشنی قرار دهید که کاملا اشتباه است و برای یادگیری اسکیت سم به حساب می آید.

یکی از این حرکات داخلی کردن لبه های پا هنگام ایستادن است به این ترتیب پای شما به سمت لبه های داخلی خم می شود و شما تعادل خود را بازمی یابید و این بخاطر فشاری است که به مچ پا و ترک اسکیت وارد می شود. اگر این مسئله ادامه دار شود راه رفتن، پا زدن و همه حرکات شما مسئله دار خواهد شد و حتی اگر به کلاس آموزش اسکیت نیز مراجعه کنید خارج کردن این استایل اشتباه بسیار دشوار خواهد بود.

پس چه بهتر که از همان ابتدا اسکیت را در یک آکادمی اسکیت شروع کنید و این کار را به صورت اصولی پیش ببرید. شاید حتی دو دوره کافی باشد تا شما بتوانید خودتان نیز تمرین کنید و دلیلی نداره همه افراد تا اسکیت تخصصی پیش بروند. شما می توانید با یادگیری مراحل اولیه برای تفریح از اسکیت های خود استفاده کنید.

اما روش اصولی اسکیت کردن کدام است یعنی علاوه بر اسنکه شما آموزش اسکیت را دریافت می کنید باید چه فاکتورهایی را در نظر داشته باشید؟ برای دستیابی به پاسخ این سؤال باید دقت داشته باشیم که اسکیت در رده های سنی مختلفی دنبال می شود. هم افراد خردسال و هم افراد بزرگسال به این رشته علاقه مند می شوند و در آن فعالیت می کنند. اما نکته ای که بسیار قابل توجه می باشد این است که هیچ کس به این مسئله توجه نمی کند که در کنار کلاس آموزشی نیاز است تا شما تفریح کردن با اسکیت را نیز فرا گیرید.

یعنی افراد پس از مدتی که هیجان اسکیت از بین می رود خود را تنها ملزم به شرکت در کلاس های اسکیت می دانند و از تفریح کردن با این وسیله جذاب باز می مانند. این مسئله باعث می شود که دچار دلزدگی و دلسردی شوند و از یکنواختی کلاس های آموزشی خسته شوند.

اما همین اسکیت کردن به صورت تفریحی باعث می شود تا شما کیفیت اجرای حرکات خود را نیز تا حد زیادی بالا ببرید. اسکیت کردن خود به تنهایی حتی اگر راه رفتن معمولی باشد تعادل شما را بسیار افزایش خواهد داد و اگر شما در تایم های تفریحی اسکیت تنها به بازی هم مشغول شوید در راندمان کلاس آموزشی شما نیز بسیار موثر خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که این تفریح کردن پس از یادگیری حرکات اسکیت و اصول اولیه و اجرای دقیق آن ها می باشد. یعنی در سانس های تفریحی استایلی که خودتان دلتان می خواهد را اجرا نکنید بلکه بر اساس آموزه های مربی به تمرین و تفریح بپردازید.

به این ترتیب هم هزینه کمتری پرداخت کرده اید و هم به گونه ای یک جلسه آموزشی بسیار پر بار داشته اید، از اسکیت لذت برده اید و انگیزه بسیار بالاتری برای اجرای حرکات در کلاس آموزشی دارید. همچنین به دلیل تمرین حرکات در خارج از نوبت کلاس از هم دوره ای های خود پیش می افتید و می توانید حرکات مشکل تر و حرفه ای تر را نیز اجرا کنید. بدن شما آماده می شود، شما فیزیک بهتری نسبت به قبل پیدا می کنید بنابراین در کیفیت یادگیری شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

یک یافته اصولی و مهم است که شما در کنار هر گونه فعالیت جدی باید به تفریح نیز مشغول شوید در غیر این صورت در مدت کوتاهی انگیزه خود را برای تمرینات سخت از دست می دهید و یا حتی توان بدنی کافی برای انجام این کار را نخواهید داشت پس لذت بردن از اسکیت کردن را برنامه اصلی خود قرار دهید و برای این کار می توانید در سانس های تفریحی آکادمی اسکیت خرمشاد شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *