تولید تجهیزات اسکیت در داخل کشور

ارادت به پیشکسوتان اسکیت
دسامبر 5, 2020
ورزش راهی برای کاهش استرس
دسامبر 7, 2020

شاید برای به دست آوردن سود بهترین راه وارد کردن کفش اسکیت و فروش آن به مشتری های بالقوه باشد اما آیا این راه در طولانی مدت نیز بهترین راه خواهد بود؟ آیا برای رشد و توسعه رشته اسکیت این روش عملی خواهد بود؟ آیا با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم وجود توان خرید باز هم می توان به رشد و نمو واقعی رشته اسکیت امید بست؟

رشته اسکیت به نسبت رشته های دیگر از جمله ورزش های گران محسوب می شود زیرا برای خرید تجهیزات آن نیازمند صرف هزینه های بالا می باشید. حتی اگر شما خود کفش اسکیت را نیز داشته باشید برای تعمیرات آن و یا برای تعویض بلبرینگ و چرخ ها نیازمند صرف هزینه هستید. این مسئله با ورود به رشته های تخصصی اسکیت افزایش نیز پیدا می کند و شما هزینه های بالاتری را متحمل می شوید.

برخی شاخه های اسکیت نیز به لوازم ایمنی نیاز دارند که تعداد آن ها نیز کم نمی باشد و تهیه این لوازم ایمنی هزینه های سنگینی بر روی دست بازیکنان می گذارد. برای مثال شما اگر بازیکن اسکیت هاکی باشید تفاوتی نمی کند که در آیس هاکی، اینلاین هاکی و یا رینک هاکی فعالیت دارید، شما باید لوازم ایمنی رشته مورد نظر خود را تهیه کنید و در هنگام تمرین و مسابقات آن ها را به همراه داشته باشید. بدون آن ها امکان ورود شما به مسابقات وجود نخواهد داشت و داور از آن جلوگیری می کند.

پس حتی اگر لوازم ایمنی هاکی را زمانی خریداری کرده اید و اکنون به دلیل استفاده زیاد دچار نقص شده اند ممکن است در تهیه جایگزین آن نیز مشکل داشته باشید بنابراین بهتر است به فکر راهی پایدارتر و طولانی مدت تر باشید.

مطمئنا این راه طولانی مدت واردات بیشتر لوازم نمی باشد چون با افزایش تقاضا این لوازم نیز به فروش می رسند و چون سرمایه اولیه بیشتری را نیز طلب می کنند از توان واردکنندگان خارج می باشد.

پس از مدتی نیز وارد کننده باید دوباره اقدام نماید ودوباره وسائل جدیدی وارد کند که ممکن است در این مدت افزایش قیمت ارز این کار را به کاری بدون صرفه تبدیل کرده باشد.

پس باید راه اصلی را دنبال کنیم یعنی مانند بسیاری از زمینه ها که ایران خود به یک تولیدکننده تبدیل شده است در زمینه تولید محصولات اسکیت نیز تولیدکننده باشیم یعنی با توجه به اینکه مواد اولیه را در اختیار داریم و نیروی انسانی با قیمت مناسب نیز در ایران موجود می باشد به تولید کفش اسکیت و لوازم جانبی آن بپردازیم. مطمئنا این کار در ابتدا ساده نخواهد بود اما با شروع از لوازم کوچک به ویژه لوازم ایمنی رشته های مختلف یا توپ ها و بعد حرکت به سمت اجزای کفش اسکیت می توانیم امیدوار باشیم در آینده ای نه چندان دور محصولاتی بسیار باکیفیت در اختیار تیم های اسکیت کشور قرار گیرد.

به این ترتیب همان طور که نام ایران در مسابقات جهانی در حال درخشش است و تیم های ملی ایران با نبود امکانات در حال مقام آوری در جهان می باشند تولید کفش اسکیت و محصولات جانبی آن نیز به یک شاخه قدرتمند تبدیل خواهد شد و خود می تواند دلیلی برای قوی تر شدن تیم های ملی اسکیت نیز باشد.

تصور کنید که به دلیل قیمت های مناسب بازیکنان مستعدی که توان خرید اسکیت را ندارند وارد این رشته ورزشی شوند بنابراین شما به جای یک استعداد و یا دو استعداد، 10 یا 20 استعداد بالقوه خواهید داشت و توان به ثمر رساندن آن ها در تیم های ملی به وجود خواهد آمد.

به این ترتیب رقابت های سطح بالاتری شکل می گیرد، افراد برای حضور در تیم های ملی باید با نفرات بیشتری رقابت کنند و این رقابت سازنده است. سطح بازیکنان را بالا می برد و آمادگی فیزیکی و روحی آن ها را همیشه مطلوب نگه خواهد داشت. بنابراین وقتی تیم های ملی برای رقابت های جهانی اعزام می شوند با رقابتی گسترده در ایران به این جایگاه رسیده اند و از لحاظ آمادگی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

خوشبختانه این فعالیت های تولیدی در بخشی از کالاها صورت گرفته است برای مثال لوازم ایمنی اسکیت پایه، لوازم ایمنی رشته هاکی برای مثال زانوبند هاکی، پد سینه هاکی، شلوارک هاکی، شلوار هاکی، کیف هاکی و… و در رشته های دیگر نیز در حال رشد و توسعه می باشد. برای مثال کفش اسکیت سرعت نیز نمونه های داخلی دارد که بسیار امیدوار کننده است.

امید آن می رود که روزی تولیدکننده تمامی لوازم اسکیت باشیم و بتوانیم کودکان را با لوازم باکیفیت بالا و قیمت مناسب تجهیز کنیم. یک تیم قدرتمند از نفرات زیاد تشکیل دهیم و بتوانیم در رقابت های جهانی بدرخشیم.

رشته اسکیت به دلیل مفرح بودن پتانسیل بالایی برای رشد دارد پس امیدواریم سرمایه گذاران واقعی به این رشته وارد شوند و حمایت های خود را برای ملی شدن سطح اسکیت در ایران به انجام برسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *