ارادت به پیشکسوتان اسکیت

داوری رینک هاکی سطح یک
دسامبر 5, 2020
تولید تجهیزات اسکیت در داخل کشور
دسامبر 6, 2020

یکی از مسائلی که ما باید همواره به آن توجه داشته باشیم مسئله رشد و اشاعه ورزش در جامعه می باشد. جامعه ای که به ورزش روی بیاورد جامعه ای سالم و به دور از مشکلات اجتماعی خواهد بود. افراد با ورزش کردن سلامت جسمی خود را حفظ می کنند، روحیه ای شاداب و فعال خواهند داشت و از احساس افسردگی رهایی پیدا می کنند.

این عدم وجود احساس افسردگی باعث می شود تا کارها با انگیزه بالاتری پیش برود، جمع های دوستانه بیشتر تشکیل شود و در نتیجه آن جامعه ای سالم تر و پویاتر داشته باشیم. انگیزه برای فعالیت های اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد، شما فرصتی را در کنار دوستان گرد هم می آیید، از تجربیات یکدیگر استفاده می کنید، ساعاتی را به ورزش و خوشی می گذرانید و در نهایت با روحیه ای بالا به خانه بازمی گردید. در نتیجه همسر شما، فرزند شما و خانواده شما از این مسئله نیز منفعت خواهند برد. پس اهمیت به امور ورزشی و فعالیت در یک شاخه آن می تواند ما را در مسیر پیشرفت و آینده سازی کمک کند.

بنابراین اهمیت به ورزش یک مسئله فرهنگی است که ما باید آن را از ابتدا در فرزندان خود نهادینه کنیم. شاید ورزش کردن یک پیاده روی ساده باشد اما انجام مرتب آن که آن را به یک عادت تبدیل کند می تواند تغییری شگرف در زندگی ما داشته باشد. تنها مهم است که ما به ورزش کردن عادت کنیم و آن را جز لاینفک زندگی خود بشماریم.

حال فعالیت حرفه ای در یک شاخه خاص برای مثال رشته اسکیت می تواند جذابیت ورزش را دوچندان کند. شما در فعالیت های حرفه ای مسابقات رسمی را پیش رو خواهید داشت، رقبایی را دارید که در کنار دوستی با آن ها همیشه هیجان به چالش کشیدن آن ها را نیز خواهید داشت.

از آن جایی که فدراسیون اسکیت نیز به این رشته ورزشی بسیار اهمیت می دهد و تمام تلاش خود را برای رشد آن صورت داده است با فعالیت در زمینه اسکیت که شامل اسکیت اینلاین، اسکیت یخ و اسکیت کواد می باشد آینده روشنی را پیش رو دارید.

اما نکته ای که همیشه مهم است و باید به آن توجه شود این است که پیشکسوتانی برای رسیدن اسکیت به این نقطه تلاش های بسیاری انجام داده اند. افرادی که آن زمان که اسکیت ورزشی بیهوده شمرده می شد بر انجام آن پافشاری کردند و توانستند فرهنگی متفاوت در جامعه ایجاد کنند.

تصور کنید همه به شما بگویند یک کار را انجام ندهید و آن کار در جامعه مزمت هم بشود اما شما آنقدر آن را ادامه دهید که دید جامعه را به آن ورزش تغییر دهید. این تلاشی است که هر کسی از پس آن بر نمی آید و به اراده آهنین نیازمند است.

بنابراین همیشه احترام به پیشکسوتان و یادآوری زحمات و تلاش آن ها و استفاده از آن ها برای پست های مهم باعث می شود تا هم از تجربیاتی بی مانند بهره مند باشیم و هم نشان دهیم که تلاش افراد هیچگاه بی ثمر نخواهد بود.

از زمانی که اسکیت اینلاین با اسکیت های تفریحی معمولی آغاز شد تا کنون که رشته های مختلفی در زیر به آن ها اشاره می کنیم به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شده است سال ها می گذرد و می توان تلاشی را که در این زمینه صورت گرفته است را تخمین زد.

رشته های تحت نظارت فدراسیون اسکیت عبارتند از: رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی (آیس هاکی، اینلاین هاکی، رینک هاکی)، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت رولر ساکر، رشته اسکیت برد و اسکوتر

پیشکسوتانی که با تلاش بسیار لوازم اسکیت را وارد ایران کردند، رشته های مختلف را پایه گذاری کردند، با تشکیل تیم ها سعی در برگزاری مسابقات رسمی داشتند و توانستند اسکیت را به عنوان یک عنصر پایه ای در ورزش ایران بشناسانند.

اکنون که نگاه می کنیم تلاش آن ها کاملا به ثمر نشسته است، رشته اسکیت هاکی در سه شاخه اصلی فعالیت می کند و تیم های ملی ایران برای رقابت های جهانی اعزام می شوند. رشته اسکیت فری استایل در دو شاخه سرعت و بتل برای مسابقات جهانی اعزام دارد، رشته اسکیت نمایشی به صورت حرفه ای در زمینه اسکیت اینلاین انجام می شود و اسکیت نمایشی روی یخ نیز به این پکیج اضافه شده است. اسکیت رول بال و اسکیت فوتینز نیز برای ایران افتخارآفرین بوده است، اسکیت سرعت نیز جز اولین رشته هایی است که به صورت رسمی آغاز شد و مقام آورانی در آسیا و اروپا برای خود جایگاه ثبت کرده اند.

قدردان زحمات پیشکسوتان اسکیت باشیم و تمام تلاش خود را برای ادامه مسیر آن ها صورت دهیم تا اسکیت به جایگاه اصلی اش برسد و ایران بتواند یکی از پرافتخارترین کشورهای جهان در رشته های مختلف اسکیت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *