چگونه در اسکیت به سطح جهانی برسیم؟

چالش ورزشی توسط کمیته رینک هاکی
نوامبر 28, 2020
در فروشگاه اسکیت تخصصی چه چیز مهم است؟
نوامبر 30, 2020

اگر شما نیز به رشته اسکیت علاقه مند باشید و یا در آن به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت باشید حتما این سؤال برایتان پیش آمده که چگونه می توان تیم هایی تشکیل داد که در رقابت های جهانی به صورت موفق و آماده عمل کنند؟ چگونه می توان بازیکنانی ساخت که در رده جهانی باشند و از پس رقبای خود بربیایند. آیا با تمرین های معمولی و با اختصاص تایم های کم این مهم دست یافتنی خواهد بود؟

قطعا پاسخ به این سؤال خیر است یعنی شما نمی توانید ورزش را یک فعالیت جانبی بپندارید و در آن موفقیت های جهانی کسب کنید. اگر می خواهید در ورزش به اوج قله های موفقیت دست پیدا کنید لازم است تا ذهن شما نیز به اوج پرواز کند. این پرواز به اوج باعث می شود تا بدن شما نیز در مسیر درست قرار گیرد و تمرین هایی را انجام دهد که در شرایط عادی از پس آن برنمی آمد.

ذهن آن گونه شما را متقاعد می کند و مسیر را برایتان هموار می سازد که بتوانید پله پله ترقی کنید و این ترقی تدریجی خواهد بود. اما باید بدانید که موفقیت تنها با فکر کردن به آن حاصل نمی شود بلکه ترکیب تمرین و تفکر است که شما را وارد مرحله جدیدی از یادگیری خواهد کرد.

بسیاری از بازیکنان هستند که وقت کافی برای تمرین خود اختصاص نمی دهند اما انتظار دارند تا بتوانند موفقیت های قابل توجهی کسب کنند. آن ها ممکن است در باشگاه خود با تمرین بسیار کم از سطح عده ای بالاتر باشند اما همین رقابت ها که به استان، کشور و یا جهان می رسد سطح آن ها بسیار پایین خواهد بود و حتی برای انتخابی های تیم های استانی، ملی و جهانی نیز در لیست مربوطه قرار نخواهند گرفت.

اگر شما تمرینات بازیکنان در سطح جهانی را مشاهده کنید زندگی آن ها ورزش است، آن ها به طور مرتب برای تمرین های پیشرفته خود برنامه ریزی می کنند، تحت نظارت مربی خود به فعالیت های فیزیکی و فکری می پردازند، بدن خود را آماده نگه می دارند، از بدنسازی های مخصوص رشته خود استفاده می کنند، تغذیه خود را به شدت مورد کنترل قرار می دهند و از افکار منفی خود را دور نگه می دارند. همچنین از قوانین داوری و مسابقات به طور کامل مطلع هستند و به روز آن ها را آپدیت می کنند تا در مسابقات غافلگیر نشوند.

استفاده از تجهیزات و اسکیت مناسب را نیز نباید فراموش کرد. اگر شما می خواهید یک ورزشکار موفق در رشته اسکیت باشید باید از لوازمی استفاده کنید که قابلیت اجرای حرکات پیچیده را نیز به شما می دهد. این مسئله در رشته های مختلف یکسان خواهد بود یعنی چه شما در رشته اسکیت سرعت، چه رشته اسکیت نمایشی، چه رشته اسکیت هاکی و چه رشته اسکیت رینک هاکی فعالیت داشته باشید نیاز دارید تا از تجهیزات به روز و قدرتمند بهره ببرید.

این وسایل و تجهیزات پیشرفته در کنار توانایی بدنی و فکری شما بازوی قدرتمندی خواهند بود تا بالاترین راندمان از کار به دست آید. با در پیش گرفتن این مسیر شما آماده می شوید تا برای انتخابی های تیم ملی یک گزینه قابل قبول به شمار بروید. اگر بتوانید در تست های تیم های ملی موفق عمل کنید حتما برای رقابت های جهانی نیز حرفی برای گفتن خواهید داشت. البته رشته هایی در ایران بیشتر جا افتاده اند و قهرمان پروری بیشتری داشته اند اما امید است که این موفقیت به تمام رشته های اسکیت بست پیدا کند و فدراسیون اسکیت و مسئولین مربوطه نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بندند.

حتی هم اکنون که بیماری کووید 19 فعالیت های ورزشی را محدود کرده است با برگزاری رقابت های مجازی و چالش هایی، ورزشکاران انگیزه و توان لازم برای بالا بردن کیفیت بدنی و فکری خود را پیدا می کنند. این مسائل باید ادامه پیدا کند تا مشکلات کنونی برطرف شود و بتوانیم دوباره به صورت قدرتمند در عرصه رقابت های جهانی حاضر شویم.

اما تلاش برای رشته هایی که نوپا هستند باید به صورت ویژه مدنظر باشد برای مثال رشته رینک هاکی که تحت سرپرستی آقای وحید شجاعی آغاز شده است رشته ای است که تاکنون در ایران هیچ گونه فعالیتی نداشته است و اسکیت های آن نیز متفاوت می باشند. برگزاری کلاس های رینک هاکی در آکادمی اسکیت خرمشاد برنامه ریزی شده است و به زودی برای اطلاع عموم اعلام خواهد شد. اگر شما نیز از علاقه مندان به فعالیت در رشته های اسکیت کواد می باشید می توانید با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *