چالش ورزشی توسط کمیته رینک هاکی

منشا را هدف بگیریم…
نوامبر 24, 2020
چگونه در اسکیت به سطح جهانی برسیم؟
نوامبر 29, 2020

همانطور که مستحضر هستید وزارت ورزش برای حفظ روحیه ورزشکاران در دوران قرنطینه که فعالیت های ورزشی بسیار محدود شده است چالش هایی را در نظر گرفته است که ورزشکاران با اجرای آن ها هم شرایط فیزیکی خود را حفظ کنند و هم بتوانند روحیه بالایی داشته باشند.

اجرای این چالش ها نه تنها توان بدنی ورزشکاران را بالا می برد بلکه آن ها را دوباره در جریان هیجان مسابقه می اندازد و حس رقابت را در آن ها شعله ور می کند. رقابت با افرادی از اقشار مختلف جامعه و با سنین متفاوت باعث می شود که هیجانی مضاعف به کار افزوده شود. و همین مسائل است که روحیه و اشتیاق بازیکنان را حفظ می کند تا بعد از دوران قرنطینه نیز با انگیزه بالا در گردانه رقابت ها حاضر شوند.

ورزشکاری را تصور کنید که در دوران قرنطینه تماما در خانه یا محل کار خود نشسته است و به دلیل محدودیت ها هیچ گونه فعالیت ورزشی نداشته است؛ این بازیکن کم کم روحیه خود را از دست می دهد و حتی برای اجرای حرکت های کوچک یا تمرین های بسیار کوتاه به صورت انفرادی توان و انگیزه لازم را نخواهد داشت.

رشته اسکیت از این قاعده مستثنی نبوده و شاید بیشتر در خطر این اتفاق باشد. دلیل آن نیز سرعت بالایی است که بازیکنان اسکیت در زمان تمرین و مسابقات خواهند داشت. این هیجان و این سرعت باعث می شود که آن ها به تمرینات داخل خانه و بدون اسکیت قانع نباشند. بنابراین بیم آن می رود که ورزشکاران دچار رخوت شوند و بیسیک حفظ توانایی بدن خود را نیز انجام ندهند.

از این رو فدراسیون اسکیت تلاش بسیار زیادی برای ایجاد انگیزه در اسکیت بازان را صورت داده است. از جمله این فعالیت ها می توان به مسابقاتی اشاره کرد که به صورت مجازی برگزار شده است و یا چالش هایی که اخیرا به فعالیت های فدراسیون اسکیت ایران اضافه گردیده است.

یکی از این فعالیت ها ایجاد چالش هایی است که اجرای آن ها با وسائل بسیار ساده در خانه قابل انجام می باشد و برای انجام آن ها به بهترین نحو نیز نیاز دارید مقداری تمرین داشته باشید یعنی به محض ورود به چالش نمی توانید آن را به خوبی از کار دربیاورید. بنابراین هم باعث می شود که شما تمرین فیزیکی داشته باشید هم اینکه در تب و تاب رقابت با دیگران بیفتید.

یکی از چالش هایی که اخیرا توسط کمیته رینک هاکی ارائه شده است و برای تمام ورزشکاران اسکیت قابل اجرا می باشد پرش کراس است.

این چالش با 4 مانع بسیار ساده نیز قابل اجرا می باشد ( این موانع می تواند بطری آب، آجر و یا هرچیز دیگری باشد که مسیر حرکت را مشخص کند.)

در این چالش ورزشکار باید با پای مخالف وارد مانع شود و پای دیگر را نیز در کنار آن قرار دهد و این کار را تا انتهای موانع تکرار کند. وقتی به پایان موانع رسید مسیر برگشت را پیش می گیرد. به این ترتیب چالش به این گونه است که هر کس بتواند در مدت زمان مساوی تعداد حرکت بیشتری را اجرا کند و آن ها را دقیق و بدون ایراد انجام دهد برنده مسابقه خواهد بود.

این چالش در اینستاگرام فدراسیون اسکیت بارگذاری شده است و برای شرکت در آن می توانید فیلم های خود را به شماره ارائه شده در پست مربوطه ارسال نمایید. فدراسیون اسکیت برای انجام چالش جوایزی را در نظر گرفته است که با دنبال کردن مداوم پیج فدراسیون اسکیت می توانید از تمامی اخبار آن مطلع شوید.

کمیته رینک هاکی چالش دیگری را نیز در نظر گرفته است که اجرای الگوی 8 (ایت) می باشد. این حرکت نیز نکات خود را دارد که به محض اعلام فدراسیون اسکیت می توانید به اجرای آن نیز بپردازید.

فعالیت کمیته رینک هاکی مدت زمان کوتاهی است که آغاز شده است اما این کمیته تحت سرپرستی آقای وحید شجاعی در نظر دارد تا به سرعت مراحل رشد و ترقی را طی کند. شما نیز اگر از علاقه مندان به استفاده از اسکیت های کواد می باشید و یا امکانات آن را در اختیار دارید می توانید برای تمرین با کمیته رینک هاکی در تماس باشید.

الویت کمیته رینک هاکی تشکیل تیم هایی برای برگزاری مسابقات داخلی می باشد. در نهایت از اعضای این تیم ها، تیم ملی نیز تشکیل خواهد شد که برای مسابقات آسیایی و و جهانی در سال 1400 خود را آماده خواهند کرد. رینک هاکی رشته ای است که هیجان بسیار بالایی دارد و به صورت تیمی برگزار می شود و اگر فردی هستید که فعالیت های گروهی شما را جذب می کند با حضور در آن لذتی مضاعف خواهید برد.

رینک هاکی به دلیل تفاوتی که در اسکیت هایش با اسکیت های اینلاین و آیس وجود دارد یک چالش جدید نیز به شمار می آید و شما می توانید خود را در این رشته اسکیت نیز محک بزنید. این رشته به صورت رسمی و با سابقه ای طولانی زیر نظر فدراسیون جهانی اسکیت فعالیت دارد. تیم های بسیار قدرتمندی در لیگ های مختلف جهان برای مسابقات داخلی و خارجی تمرین می کنند.

تیم های جهانی رینک هاکی نیز بسیار قدرتمند هستند و امیدواریم ایران بتواند یکی از مدعیان در سال های آینده به شمار برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *