تمرین اسکیت یا فرار از آن

تمرین اسکیت و بیماری کووید 19
نوامبر 20, 2020
داوری راهی برای پیشرفت اسکیت
نوامبر 22, 2020

این سوال را باید از افرادی پرسید که تکلیف شان با خودشان نیز مشخص نیست. تصور کنید که فردی برای آموزش اسکیت ثبت نام کرده است اما خود برای حضور در کلاس های آموزشی سهل انگاری می کند. یعنی هزینه خرید کفش اسکیت و ثبت نام در کلاس یک آکادمی اسکیت را انجام داده است اما حضور در کلاس و یادگیری حرکات زیر نظر مربی برایش اولویت نیست. این افراد به دو دلیل به این روش روی می آورند: یا اینکه از ابتدا واقعا اسکیت را دوست نداشتند و تحت تاثیر حرف دیگران یا با دیدن یک صحنه خاص از اسکیت وارد آن شده اند. یا اینکه خود واقعا علاقه مند بوده اند و تصور می کرده اند که کاری بسیار آسان در پیش دارند. یعنی اینکه تصور آنها بر این بود که صرف ثبت نام در کلاس اسکیت کارها به خودی خود پیش می روند و آنها نیز می توانند به درجات بالای اسکیت برسند آن هم با یک اتو پایلت ساده.

این تصوری کاملا اشتباه در آموزش اسکیت می باشد که بدون علم و آگاهی به آن می رسید. شما برای اینکه اسکیت را شروع کنید لازم است ابتدا با افراد مطلع در این زمینه مشورت نمایید، افرادی که سابقه طولانی در آموزش اسکیت دارند. برای این منظور بهترین آدرس حضور در یک آکادمی اسکیت فعال می باشد که در آن تیم های فعال مشغول به تمرین باشند. یعنی دانش روز که توسط فدراسیون اسکیت ارائه می شود در آکادمی اسکیت مورد نظر جریان داشته باشد و اطلاعات چند دهه قبل به شما خورانده نشود. از طرفی نباید تنها هدف مسولین پیست اسکیت ثبت نام شاگرد و اخذ شهریه باشد. راهنمایی صحیح در ابتدا شاید بخشی از شاگردان بالقوه را حذف کند اما از طرفی افرادی که باقی می مانند قطعا مدت طولانی تری اسکیت را دنبال می کنند. چه بسا از همین افراد قهرمانان آینده شکل بگیرند و در تیم آکادمی اسکیت مشغول فعالیت شوند.

آکادمی اسکیت خرم شاد یکی از قدیمی ترین آکادمی اسکیت های فعال در ایران می باشد و شما برای حضور در آن ابتدا مشاوره صحیح دریافت خواهید کرد. یعنی تنها ثبت نام شما اولویت ندارد بلکه این مسئله که شما با دانش کافی وارد رشته اسکیت شوید اولویت است.

پس با تصور اینکه شما با دانش کافی وارد رشته اسکیت شده اید و می خواهید در آن به اوج موفقیت برسید، معنی و مفهوم تنبلی از بین می رود. شما باید برای حضور در کلاس های اسکیت سر از پا نشناسید و به دنبال یادگیری حرکات جدید اسکیت باشید. همچنین باید برنامه ای دقیق برای حضور در ساعت های تمرین پیست داشته باشید تا بتوانید حرکات را به حد نهایت فرا گیرید. این مسئله به شما اعتماد به نفس بالایی برای حضور در مسابقات خواهد داد.

شما به گونه ای حرکات را یاد می گیرد که اجرای آن کاری ساده و پیش پا افتاده می شود. بدن و ذهن شما هماهنگ شده است و تعادل بدنی شما بر روی اسکیت غیر قابل باور است. تمامی اینها با تمرینات مداوم قابل دستیابی می باشد. البته باز تاکید می شود که خرید کفش اسکیت مناسب و حضور در کلاس های آموزشی یک نیاز اولیه است.

آقای وحید شجاعی که مدیریت آکادمی اسکیت خرمشاد را بر عهده دارند همواره بر این مسئله تاکید می کنند که تمامی حرکات را به گونه ای یاد بگیرید که گویی اجرای آن در مسابقه بر عهده شما می باشد. به این ترتیب شما به سادگی از کنار حرکات عبور نمی کنید و تا حرکتی را به بهترین نحو از کار در نیاورید از پای نخواهید نشست. شاید این حرکت یک حرکت کاملا ابتدایی باشد اما با این روش پایه های برجی که در اسکیت بنا می کنید محکم و غیر قابل آسیب می باشد.

اسکیت را با عشق دنبال کنید تا نتیجه ای شگفت انگیز دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *