اسکیت و هیجان

طی کردن مسیر سخت اسکیت
نوامبر 16, 2020
تمرین اسکیت و بیماری کووید 19
نوامبر 20, 2020

اگر شما نیز اسکیت بازانی را مشاهده کرده باشید که در حال اجرای حرکات پیچیده اسکیت هستند حتما به این شاخه ورزشی علاقه مند شده اید. شما آن ها را تماشا می کنید و پیچ و تاب هایی که به بدن خود می دهند برای شما بسیار جذاب و غیر قابل باور است. با خود می اندیشید که چگونه می توانند بر روی چرخ هایی که تنها در یک خط قرار گرفته اند چنین حرکات پیچیده ای را از کار در بیاورند. چطور بدن خود را با اسکیت هماهنگ می کنند و چطور اسکیت آن ها را بر زمین نمی کوبد؟

حس و حالی که شما از دیدن اسکیت بازان و حرکات پیچیده آن ها پیدا می کنید طبیعی است و ناخود آگاه دوست دارید که تمام این حرکات را اجرا کنید. بدن شما می خواهد به سمت پیست اسکیت برود و اسکیت را به پا کند و همین حرکات را اجرا کند، اما عجله نکنید.

برای رسیدن به چنین سطحی که بتوانید بر روی اسکیت کنترل کافی داشته باشید و حرکات را به صورت دقیق و حساب شده اجرا کنید نیازمند تمرینات طولانی مدت خواهید بود. شما نمی توانید با چند ماه تمرین به درجه استادی برسید. بالا رفتن کیفیت اسکیت سواری شما به تمرینات ویژه و مداوم نیاز خواهد داشت.

اما همین هیجان و میل به یادگیری است که شما را پیش خواهد برد. شما دوست دارید که بهترین اجراکننده یک حرکت خاص باشید بنابراین هیجان رسیدن به این هدف شما را در اسکیت پیش خواهد برد. شما ساعت ها به تمرین مشغول می شوید تا بتوانید به بهترین نحو این حرکات را از کار در بیاورید.

سعی می کنید با افرادی که در این زمینه مطلع هستند، مربیان متخصص و یا بازیکنانی که تجربه کافی دارند مشورت کنید تا بتوانید سریع ترین روش برای یادگیری حرکات را فرا گیرید. حتی می توانید به حضور در مسابقات فکر کنید که این خود هیجانی مضاعف به شما خواهد داد. البته برای شرکت در مسابقات لازم است تا یک شاخه تخصصی اسکیت را انتخاب کرده باشید.

یعنی شما نمی توانید با کفش های معمولی در مسابقات اسکیت شرکت کنید مگر اینکه مسابقات مدرسه ای و غیر رسمی باشد.

همین امر سبب می شود که شما به یک شاخه اسکیت گرایش پیدا کنید که این بر اساس علایق شما رقم خواهد خورد یعنی شما با مشاهده رشته های اسکیت در نهایت رشته ای را برمی گزینید و در آن تمام توجه خود را متمرکز می کنید. لوازم تخصصی آن را خریداری می کنید، در کلاس های تخصصی آن شرکت می کنید، وقت کافی برای تمرین حرکات آن اختصاص می دهید و در نهایت می توانید امیدوار باشید که در تیم های حرفه ای آکادمی اسکیت مشغول به فعالیت شوید.

در این تیم ها هیجان به اوج خود می رسد و شما باید اسکیت سواری را به حد اعلی برسانید. شما باید به گونه ای پیش بروید که بهترین بازیکن باشید. شما باید به گونه ای تمرین کنید که گویی قرار است در رقابت های جهانی حاضر شوید. به این ترتیب می توانید به سطحی دست پیدا کنید که حتی برای عضویت در تیم ملی نیز یک کاندید باشید.

دقت داشته باشید که فقط هیجان خالی شما را پیش نخواهد برد یعنی شما باید علاوه بر این هیجان، هدف گذاری لازم را نیز انجام دهید و تلاش را ضمیمه کار کنید. بدون این موارد و تنها با تکیه بر هیجان، چند روزی دستخوش اجرای تمرینات سخت خواهید بود اما در نهایت این کار را رها خواهید کرد.

اما هیجان اسکیت سواری در کنار دوستان نیز تشدید خواهد شد. زمانی می رسد که دوستان در کنار یکدیگر جمع می شوند و برای مدتی که در زمین اسکیت مشغول پا زدن هستید احساسی متفاوت خواهید داشت. احساس اینکه با چرخ های اسکیت و با استایلی خاص مشغول اسکیت سواری هستید و بینندگانی برای مشاهده شما حضور دارند. این هیجان دیده شدن خود یکی از دلایل پیشرفت در رشته اسکیت می باشد.

در کنار تمامی این مسائل همیشه هیجان مربیگری جایگاه ویژه ای دارد یعنی شما از همان ابتدا که مشغول به اسکیت سواری می شوید و مربیان خود را مشاهده می کنید به این امر نیز تمایل خواهید داشت تا یک مربی خوب از کار دربیایید یعنی در نهایت بتوانید آموزش های تخصصی که فرا گرفته اید را به شاگردان نیز بیاموزید.

به همین دلیل بسیاری از بازیکنان حرفه ای و حتی افرادی که اسکیت سواری را به صورت معمولی یاد می گیرند در نهایت در کلاس های فدراسیون اسکیت شرکت می کنند و برای مربیگری اسکیت اقدام می نمایند. پس وارد رشته اسکیت شوید، هیجان و لذت آن را تجربه کنید، با سرعت حرکت کنید و مراقب خود باشید تا آسیب نبینید. این مسیری است که در نهایت به تبدیل شدن شما به یک بازیکن حرفه ای کمک می کند.

تنها کافی است تصمیم بگیرید در رشته اسکیت اینلاین، اسکیت روی یخ و یا اسکیت کواد تمایل دارید تا ادامه فعالیت دهید و توجه خود را معطوف به آن رشته خاص کنید.

 در هر کدام از شاخه های ذکر شده نیز می توانید در شاخه اسکیت نمایشی، اسکیت هاکی، اسکیت فری استایل و اسکیت سرعت فعالیت داشته باشید. رشته رول بال و رشته فوتینز یا رولر ساکر، و رشته اگرسیو نیز از دیگر شاخه های مربوط به رشته های اسکیت می باشد.

رشته اسکیت برد و رشته اسکوتر نیز زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارند و در این زمینه ها نیز می توانید فعالیت حرفه ای ورزشی داشته باشید. فرصت را از دست ندهید و همین امروز اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *