طی کردن مسیر سخت اسکیت

جناب آقای کاوه صدقی در جلسه با فدراسیون جهانی
نوامبر 15, 2020
اسکیت و هیجان
نوامبر 17, 2020

در هر کاری یک شروع وجود دارد و پس از آن تحمل سختی ها پیش می آید و در نهایت قله های موفقیت فتح خواهد شد. بنابراین اگر شما به دنبال موفقیت در شاخه خاصی هستید چه ورزشی و چه غیر ورزشی لازم است تا اولین قدم را بردارید. پس از برداشتن اولین قدم، قدم های پیش رو برداشته خواهند شد و در صورت ادامه با تحمل تمام سختی ها و چالش ها مسیری باز می شود تا بتوانید به درجه های بالایی دست پیدا کنید و موفقیت را تماما در آغوش بگیرید.

برای رشته اسکیت نیز این قضیه متفاوت نخواهد بود و شما می توانید در شاخه خاص فعالیت داشته باشید و در آن نیز کاملا موفق باشید.

عده ای تصور می کنند که تنها ورود به یک شاخه ورزشی کافی است و پس از آن موفقیت ها با سرعت بالایی اتفاق می افتد، در صورتی که انجام کارهای زیرساختی لازمه اولیه موفقیت می باشد. به همین دلیل است که در سال های اخیر فدراسیون اسکیت تشکیل شده است و رؤسا و اعضای آن تلاش زیادی برای شناساندن رشته اسکیت به تمام اقشار جامعه انجام داده اند.

این فعالیت ها در حال حاضر به اوج خود رسیده است و کارهای زیرساختی زیادی برای معرفی رشته اسکیت به مردم عزیزمان انجام شده است. این کارهای زیرساختی بسیار وقت گیر و پرهزینه می باشند اما لازمه برداشتن قدم های بعدی می باشد. بدون این زیرساخت ها رسیدن به موفقیت کاری غیرممکن و طاقت فرسا خواهد بود.

کارهای زیرساختی که در این زمینه انجام شده اند عبارتند از:

راه اندازی پیست های حرفه ای اسکیت در نقاط مختلف کشور

برگزاری دوره های آموزشی برای اضافه کردن مربیان حرفه ای که تحت نظارت فدراسیون اسکیت فعالیت دارند

راه اندازی شبکه خبری فدراسیون اسکیت

وبسایت فدراسیون اسکیت که کاملاحرفه ای تمام اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد

تجهیز ساختمان فدراسیون اسکیت

ساخت پیست کاملا استاندارد که تحت نظارت فدراسیون اسکیت فعالیت دارد

حمایت از ورزشکاران، قهرمانان و مدال آوران در شاخه اسکیت

اضافه کردن زیرشاخه های رشته اسکیت که در سال های قبل به آن بی توجهی شده بود: برای مثال رشته رینک هاکی به پکیج تیم های حرفه ای ایران اضافه شده است که سرپرست کمیته رینک هاکی آقای وحید شجاعی می باشند.

اضافه شدن پیست یخ استاندارد در کشور که تشکیل تیم های حرفه ای یخ ایران را نتیجه می دهد. هم اکنون تیم اسکیت هاکی روی یخ بانوان و اسکیت هاکی روی یخ آقایان تشکیل شده است و تیم آقایان یک مدال برنز نیز در عرصه جهانی بدست آورده است.

پیوستن به فدراسیون جهانی IHFF که تمام فعالیتهای اسکیت هاکی روی یخ را تحت نظارت خود دارد

فعالیت های گسترده تحت نظارت فدراسیون جهانی اسکیت که استانداردهای جهانی را برای توسعه هرچه بیشتر رشته اسکیت تدوین می کند.

شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی برای هر چه بیشتر شناساندن تیم های ملی اسکیت ایران

راه اندازی زیرساخت های آموزش های آنلاین برای زمان شیوع بیماری کووید 19 که در سال های آتی نیز مورد استفاده خواهد بود

نظارت بر فعالیت های هیئت های اسکیت استانی و شهرها که در حمایت از ورزشکاران محسوب می شود.

اضافه کردن کمیته های مختلف به زیرشاخه های فدراسیون برای توسعه فعالیت های اقتصادی و فرهنگی فدراسیون

راه اندازی کانال ها، صفحات اطلاع رسانی برای بازنشر هرچه بیشتر اخبار

اضافه کردن شاخه اسکیت در پکیج آموزشی صدا و سیما که این فرهنگ سازی تصویری یکی از موثرترین راه ها برای رشد شاخه اسکیت می باشد

استخدام افراد با تجربه و متعهد برای رشد و توسعه رشته اسکیت که خود از دلسوزان فعال در این رشته بوده اند

و بسیاری از مباحث دیگر که در اینجا به آن ها نمی پردازیم و می توانید با مراجعه به سایت فدراسیون اسکیت از آن ها مطلع شوید.

اما برنامه دیگر برای استانداردسازی فعالیت های پیست های اسکیت در نظر گرفته شده است که این خود به آموزش اصولی اسکیت در پیست های اسکیت کمک می کند بدین ترتیب ورزشکاران با اصول صحیحی آموزش داده می شوند و به پیش می آیند تا در آینده برای حضور در تیم های حرفه ای و همچنین برای دریافت مدارک مربیگری با مشکلات جدی رو به رو نشوند.

تمامی این ها با فعالیت دلسوزانه رقم خورده است و شایسته است ما نیز تمام تلاش خود را برای رشد این شاخه ورزشی صورت دهیم و امیدوار باشیم تا استعدادهای جوان به تیم های تخصصی ما بپیوندند و شاخه اسکیت در آینده موفقیت های عظیم تری را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *