اشتباهات رایج در فراگیری اسکیت

مربیگری اسکیت آسان یا سخت؟
نوامبر 13, 2020
اسکیت و لزوم گسترش آن
نوامبر 14, 2020

اگر می خواهید اسکیت را فرا بگیرید باید اشتباهات رایج در این ورزش را بدانید و از آن ها اجتناب کنید. اشتباهاتی که بسیاری از افراد دانسته یا نادانسته مرتکب آن می شوند و مسیر آینده اسکیتی خود را تاریک می کنند. برای اینکه بتوانید به قله های موفقیت در رشته اسکیت دست پیدا کنید لازم است برنامه ای مدون داشته باشید و دریافت آموزش اسکیت را به صورت اصولی دنبال نمایید.

اولین اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند خرید اسکیت نامناسب می باشد البته این مسئله را نمی شود به طور کامل به گردن آن ها انداخت زیرا بسیاری از فروشندگان سودجو نیز از این مسئله که اطلاعات در مورد اسکیت کم است سو استفاده می کنند. بدین ترتیب شما اسکیتی را خریداری می کنید که از نظر استانداردهای آموزش در رده های بسیار پایینی قرار دارد و اصلا برای این کار مناسب نیست.

اگر اسکیت نامناسبی خریداری کرده باشید و به یک آکادمی اسکیت مرراجعه کنید قطعا برای آموزش شما یا فرزند شما با استفاده از آن اسکیت جلوگیری خواهد شد. البته این مسئله برای بسیاری از افراد خوشایند نیست و در برابر آن مقاومت می کنند اما کار اصولی و درست استفاده از اسکیت مناسب با استانداردهای لازم می باشد.

حتی برخی از افراد با شنیدن این حرف ها از مسئولین پیست اسکیت تصمیم می گیرند تا آموزش را به صورت آکادمیک دنبال نکنند بنابراین به پارک ها مراجعه می کنند و خود شروع به یادگیری اسکیت می نمایند که این اشتباه بزرگ تر از اشتباه قبلی است. یعنی نه تنها شما از اسکیت نامناسب استفاده می کنید که معمولا این اسکیت ها بوت های بسیار نرم دارند و فیکس های قابل اتکا ندارند و باعث می شوید پای شما دچار آسیب های مزمن شود، آموزش را نیز به صورت غیر اصولی آغاز کرده اید و حتی از ابتدا حرکات را اشتباه فرا خواهید گرفت.

در این حالت یادگیری اسکیت افراد به جای اینکه از روش های آکادمیک استفاده کنند، به صورت غیر اصولی برای حفظ تعادل به اسکیت و پاهای خود فشار می آورند و از اجزای بدن خود برای تعادل استفاده می کنند که این یکی از اشتباهات رایج در اسکیت می باشد. در این میان اسکیت نامناسب بر این اشتباه دامن می زند و باعث می شود تا پای خردسالان شکل بگیرد که این ممکن است در آینده باعث بیماری های مزمن در عضلات و استخوان های آن ها شود و این دریافت آموزش به صورت غیر اصولی اشتباه دومی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد.

برای مثال شما به آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه می کنید و مسئولین پیست این نکته را به شما یادآوری می کنند که کفش شما نامناسب است. بهترین رویکرد در این حالت این است که شما سریعا برای تغییر کفش اسکیت خود اقدام نمایید و اسکیت مناسب خریداری نمایید یا اینکه از اسکیت های مجموعه استفاده کنید تا زمانی که بتوانید اسکیت مناسب را تهیه کنید.

اما نکته ای که بسیار مهم است این است که خروج شما از آکادمی اسکیت و دنبال کردن اسکیت به صورت غیر تخصصی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. اما خرید کفش اسکیت خود نکات زیادی دارد که در مراحل مختلف آموزش اسکیت باید به آنها توجه کنید. شما برای آموزش اسکیت پایه و رشته های اسکیت تخصصی اسکیت های متفاوتی نیاز خواهید داشت.

بنابراین شما باید دقت داشته باشید تا در مراحل مختلف آموزش اسکیت لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. این ممکن است خرید کفش اسکیت یا لوازم جانبی اسکیت یا لوازم ایمنی اسکیت هاکی و هر چیز دیگری باشد. اما برای خرید وسائل مورد نیاز که مربی شما درخواست کرده است مردد نباشید و سریعا اقدام کنید.

یک فروشگاه اسکیت معتبر که در آکادمی اسکیت مشغول فعالیت می باشد و اطلاعات به روز در رشته های اسکیت را دارد در این زمینه یاری رسان شما خواهد بود بنابراین از خرید اسکیت و وسایل جانبی آن از فروشگاه های متفرقه جدا خودداری کنید.

اما در صورتی که شما اسکیت را اصولی خریداری کردید و آموزش اسکیت را در یک آکادمی اسکیت دنبال می کنید و با پیشرفت در مراحل آموزش اسکیت لوازم مورد نیاز را نیز تهیه می نمایید یعنی سه مرحله نخست را پشت سر گذاشته اید. اما مرحله چهارم و مهم ترین مرحله داشتن پشتکار و تلاش لازم برای رسیدن به رده های بالا در رشته اسکیت می باشد. بسیاری از افراد هستند که اسکیت را قدرتمند شروع می کنند و مراحل اولیه را سریعا طی می نمایند. حتی برای خرید لوازم نیز بدون اشتباه عمل می نمایند اما به دلیل نداشتن پشتکار و برنامه ریزی دقیق از رسیدن به بالاترین قله های اسکیت جا می مانند.

آن ها زمان تمرین را تنها در کلاس آموزشی می دانند که این اشتباه بزرگی است. شما باید به صورت مداوم در سانس های تفریخی به تمرین اسکیت بپردازید و همچنین بدن سازی های لازم و تمرین های بیرون از پیست اسکیت را نیز درست و صحیح انجام دهید.

این چهار مورد مواردی است که اگر به طور صحیح انجام شود موفقیت شما در اسکیت تضمین شده است اما اگر در آن قدمی اشتباه بردارید و به اصلاح آن نپردازید ممکن است مشکلات دائمی برای شما پیش بیاید یا اینکه از یادگیری اسکیت منصرف شوید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید به آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه کنید  و از راهنمایی های مسئولین پیست و مربیان با تجربه آن بهره مند شوید. این مشاوره ها به صورت رایگان در اختیار شما فرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *