مربیگری اسکیت آسان یا سخت؟

راه های میانبر در آموزش اسکیت
نوامبر 10, 2020
اشتباهات رایج در فراگیری اسکیت
نوامبر 14, 2020

چه کسی است که دوست نداشته باشد تا مربیگری اسکیت را انجام دهد. غالب افراد با حضور در کلاس های اسکیت و مشاهده مربیان خود که با تسلط بر روی اسکیت به این طرف و آن طرف می روند این تمایل را پیدا می کنند تا خود نیز به یک مربی فوق العاده تبدیل شوند. بنابراین تمام تلاش خود را متوجه یادگیری حرکات می کنند تا بتوانند زودتر به این درجه دست پیدا کنند.

البته مربیگری اسکیت محدودیت سنی دارد و شما برای اینکه بتوانید اولین مدرک مربیگری اسکیت را از فدراسیون اسکیت دریافت کنید باید سن 20 سال داشته باشید. اما مدرک درجه 3 اسکیت عمومی که اولین مدرک اسکیت می باشد به این سادگی ها نیز به دست نمی آید.

شما باید بتوانید حرکات را به خوبی اجرا کنید و بر روی اسکیت خود تعادل کافی داشته باشید همچنین شما باید بتوانید با دو پا حرکات را به اجرا درآورید یعنی باید بدن شما کاملا نقطه تعادل خود را به دست آورده باشد و بر روی هر دو پا اجرای حرکات را به حد نهایت انجام دهید.

 اما در کنار این مسئله شرکت در کلاس های تئوری که مباحث نظری را مطرح می کنند نیز اجباری می باشد یعنی شما باید موارد اولیه در مورد فیزیولوژی و بدن را بدانید و همچنین با مباحث روانشناسی و رفتار با ورزشکار نیز آشنا باشید.

این کلاس های تئوری نیز توسط فدراسیون اسکیت و توسط مدرسین باتجربه دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن ها برای اطلاعات عمومی خود شما نیز لازم و ضروری است همچنان شما متوجه می شوید که چگونه باید با شاگرد خود پیش بروید تا در نهایت آینده ای روشن داشته باشد.

برخی انجام این موارد به ویژه تعادل کامل بر روی اسکیت را کمی دشوار برمی شمارند دلیل آن نیز آن است که تمرین کافی نداشته اند یعنی به محض اینکه یک سری حرکات را فرا گرفته اند برای دریافت مدرک مربیگری اسکیت اقدام کرده اند. این مسئله باعث می شود که فرد به دلیل نداشتن تعادل در آزمون عملی دچار مشکل شود حتی اگر بتواند آزمون های تئوری را به خوبی پاس کند برای آزمون عمل مسئله خواهد داشت.

بنابراین در کنار یادگیری حرکات اسکیت حتما زمانی برای تمرینات جداگانه داشته باشید یعنی خود شما در پیست اسکیت حاضر شوید و تمرینات را به صورت انفرادی اجرا کنید تا حرکات برای شما ملکه شود و همچنین پای مخالف را نیز در تمرینات خود قرار دهید. دلیل آن نیز این است که مربی فرصت نمی کند تا در کلاس اسکیت تمام حرکات را به صورت دو پا به شما آموزش دهد و بهتر است این کار را خود شما انجام دهید تا هم در وقتتان صرفه جویی شود و هم بتوانید تعداد حرکات بیشتری را در کلاس از مربی خود فرا گیرید.

این مسائل نیاز به یادگیری اسکیت در یک آکادمی اسکیت پرسابقه را بیش از پیش دارای اهمیت می کند. یعنی اگر شما در یک آکادمی اسکیت پرسابقه مشغول به یادگیری اسکیت شوید این مزیت را به خود داده اید که از همان ابتدا با اصول و ضوابط فدراسیون پیش بروید و لازم نباشد تا در آینده اصول اولیه را نیز تغییر دهید.

آقای وحید شجاعی که یکی از مدرسین فدراسیون اسکیت می باشند و همچنین به عنوان سرپرست کمیته رینک هاکی نیز منصوب شده اند یکی از افراد پرسابقه در اسکیت هستند و آکادمی اسکیت خرمشاد تحت مدیریت ایشان یکی از استاندارد ترین آکادمی اسکیت های ایران می باشد. با دریافت آموزش در این آکادمی اسکیت هم می توانید استایلی بی نظیر به دست آورید هم برای اجرای حرکات در آزمون های مربیگری، نیاز به آپدیت حرکات نداشته باشید.

پس برای آینده ورزشی خود به ویژه در رشته اسکیت برنامه ریزی داشته باشید. با باری به هر جهت به جایی نخواهید رسید، سعی کنید اسکیت را حرفه ای دنبال کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *