راه های میانبر در آموزش اسکیت

راه اندازی رینک هاکی در کشور
نوامبر 10, 2020
مربیگری اسکیت آسان یا سخت؟
نوامبر 13, 2020

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که همراه به دنبال راه های میانبر برای انجام یک کار می گردند؟ آیا همیشه تلاش می کنید راه های عرف و معمول را رها کنید و از راه های غیر متعارف به هدف برسید؟ البته خلاقیت در انجام برخی کارها می تواند منجر به سرعت بیشتر در انجام پروسه اجرایی شود اما این خلاقیت نیز باید در چهارچوب و اصول قوانین جهان باشد. برای مثال شما نمی توانید در مدت زمان یک سال 5 سال تحصیلی را پشت سر بگذرانید. البته همیشه استثنائاتی وجود دارد اما ما در مورد عموم صحبت می کنیم. یا اینکه در خانه بنشینید و قهرمان زیبایی اندام جهان شوید.

بنابراین باید قبول کنیم که برخی از فعالیت ها هستند که راه های سریع تر آن به بیراهه می روند. یعنی شما می خواهید سرعت را بالا ببرید اما قطعا کیفیت و دقت فدا خواهند شد. آیا این برای شما مطلوب است؟ شاید در برخی موارد مطلوب باشد و شما صرفا یک نتیجه سریع لازم داشته باشید. اما این سرعت و دقت باید به گونه ای تنظیم شوند که در یک پروسه طولانی مدت شما بتوانید جواب لازم را دریافت کنید.

اما در مورد اسکیت وضعیت چگونه خواهد بود؟ یعنی آیا شما به دنبال راه میانبر در آموزش اسکیت هستید یا می خواهید طبق روال استاندارد آن پیش بروید؟

نکته اولی که باید در نظر گرفته شود این است که ما باید یاد بگیریم که از مسیر لذت ببریم. یعنی اینکه همواره به فکر رسیدن به مقصد نباشیم چرا که همواره با رسیدن به یک هدف، هدف بعدی بلافاصله نمایان خواهد شد. این اهداف بی پایان هستند و اگر در آنها گم شوید به راحتی خود را نخواهید یافت. پس در مسیر لذت ببرید و هدف خود را هم رسیدن به موفقیت بدانید هم لذت بردن از مسیر.

برای اسکیت نیز چنین است. شما می توانید همواره در یادگیری یک حرکت اسکیت به فکر حرکت بعدی باشید و در استرس اینکه چه زمانی به آن می رسید اوقات را سپری کنید یا اینکه تمام توجه خود را به حرکت فعلی بدهید و بهترین خروجی را داشته باشید. و در پایان از این مسئله خوشحال باشید که توانسته اید یک حرکت را به بهترین نحو ممکن اجرا کنید و تمام زیر و بم آن را فرا بگیرید.

اما اگر در اسکیت به دنبال یک راه میانبر واقعی می گردید، آن چیزی به جز تمرین نیست. یعنی شما برای اینکه بتوانید در اسکیت به درجات بالا برسید باید وقت بسیار زیادی را برای یادگیری حرکات اسکیت اختصاص دهید. اسکیت علاوه به نیاز به تمرین بدنی زیاد، به هماهنگی ذهن و بدن نیز نیازمند است که این جز با تمرین طولانی مدت قابل دستیابی نمی باشد. شما باید آنقدر حرکتی را تمرین کنید که آن حرکت برای شما ملکه شود و بدون فکر کردن آن را اجرا کنید.

این تمرینات و پیگیری مداوم در اسکیت تخصصی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. تصور کنید که شما خرید کفش اسکیت را نیز انجام داده اید و اکنون زمان تمرینات مداوم رسیده است. اگر فکر کنید که تنها با خرید کفش اسکیت موفقیت لازم را به دست خواهید آورد سخت در اشتباه هستید. شرکت در کلاس آموزش و داشتن کفش اسکیت یک نیاز اولیه است برای اینکه نکات را فرا گیرید و نحوه اجرای صحیح حرکات را بدانید. اما برای اینکه بتوانید در اسکیت موفق شوید باید ساعت های زیادی را نیز به تنهایی تمرین کنید و در این تمرین ها همواره در نظر داشته باشید که شما قرار است بهترین نسخه از یک حرکت را از کار درآورید. نه اینکه صرفا حرکت را تا حدی اجرا کنید و به خود بگویید، خوب کافی است.

این برنامه ریزی های دقیق باید در یک آکادمی اسکیت پرسابقه انجام شود تا شما علاوه بر حضور یک تیم تخصصی، آموزش های روانی تمرین را نیز فرا گیرید. آکادمی اسکیت به دلیل نیاز به تشکیل تیم های حرفه ای برای حضور در مسابقات اسکیت نیازمند این مسئله است که آموزش شما را پیگیرانه دنبال کند. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که نقشه راه و نیروی پیشران شما مهیا شده است. اما آیا این کافی است؟ خیر. اراده شما حرف اول و آخر را می زند و اینکه چقدر حاضر هستید برای این موضوع فداکاری کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد دوره های آموزشی اسکیت و نحوه ثبت نام در کلاس ها با شماره های مجموعه آکادمی اسکیت خرمشاد تماس بگیرید. همچنین اگر بازیکن حرفه ای مشغول به فعالیت هستید و می خواهید در یک تیم قدرتمند حضور داشته باشید نیز در تست های ورود به تیم شرکت داده خواهید شد. از طرفی اگر خرید کفش اسکیت از فروشگاه اسکیت را مد نظر دارید در این زمینه نیز یاری رسان شما می شویم تا از اتلاف وقت و انتخاب های اشتباه شما جلوگیری کنیم.

ما آموزش اسکیت را یک علم می دانیم و دانش رفتار با هنرجو را طبق موازین فدراسیون اسکیت دنبال می کنیم. با ما باشید تا بهترین مسیر آموزش اسکیت را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *