اسکیت و لزوم گسترش آن

اشتباهات رایج در فراگیری اسکیت
نوامبر 14, 2020
خوشامدگویی به رشته رینک هاکی
نوامبر 15, 2020

ورزش اسکیت یک ورزش بسیار پرطرفدار در جهان و ایران می باشد. بسیاری از علاقه مندان به این شاخه ورزشی هر ساله به آن ورود می کنند و چه بسا قهرمانانی از همین افراد تازه وارد به عرصه اسکیت راه یابند.

شاخه های اسکیت بسیار گسترده شده اند و شما برای اینکه بتوانید شاخه مورد علاقه خود را پیدا کنید دردسر کمتری خواهید داشت. در گذشته این امکانات بسیار محدود بود و شاخه های اسکیت و رشته های اسکیت نیز محدود بودند و شما برای اینکه بتوانید در زمینه اسکیت فعالیت حرفه ای داشته باشید مجبور بودید تا در شاخه ای خاص فعالیت کنید.

اسکیت در جهان با اسکیت یخ آغاز شد که الان در دنیا بسیار محبوب می باشد و رشته های مختلف آن برای تمرین شما عزیزان ارائه شده اند. با ساخت یک زمین کاملا استاندارد برای تمرینات یخ، ایران نیز توانست به این عرصه وارد شود و شما نیز اگر علاقه مند به فعالیت در رشته اسکیت روی یخ می باشید می توانید به پیست آیس باکس در بازار بزرگ ایران مال مراجعه کنید.

اما رشته های اسکیت به رشته اسکیت یخ محدود نشدند و رشته های کواد و اسکیت اینلاین نیز به این پکیج اضافه شده اند. این اتفاق باعث شد شما بتوانید در زمین های معمولی نیز به تمرین اسکیت بپردازید و دیگر زیرساخت های زمین های یخ را نیاز نداشته باشید. به همین دلیل رشد این شاخه ها به ویژه رشته اسکیت اینلاین بسیار با سرعت بالاتری رقم خورد و افراد زیادی در این رشته ها مشغول به فعالیت شدند.

اما اینکه چرا باید به رشته های اسکیت بپردازیم و استعدادیابی را در آن ها به فرهنگ تبدیل کنیم؟

رشته اسکیت یکی از جذاب ترین رشته های حال حاضر دنیا می باشد و به خصوص کودکان بسیار تمایل دارند تا در آن فعالیت ورزشی داشته باشند. این امر سبب می شود تا ما بتوانیم آموزش ورزشی را از سن پایین برای آن ها آغاز کنیم که خود باعث اکتساب نتیجه های خیلی بهتر می شود.

فدراسیون اسکیت زیر نظر جناب آقای بهمن محمدرضایی فعالیت های وسیعی را در این زمینه انجام داده اند و توانسته اند زیرشاخه های رشته اسکیت را به حد توان بالا ببرند و تیم های ملی را نیز در این شاخه ها تشکیل دهند. این مسئله ارزش بالایی دارد چراکه در آینده مربیان حرفه ای خواهیم داشت و افراد باتجربه ای که بتوانند نیروی جوان را آموزش دهند. این کارهای زیرساختی باعث می شود تا رشد و توسعه اسکیت قابل توجه باشد و پیشرفت هایی که در آن حاصل می شود نیز باعث اعتبار بالاتر جهانی برای کشورمان باشد.

همچنین فعالیت های فرهنگی نیز در این زمینه صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به فیلم بسیار زیبای جایی برای فرشته ها نیست اشاره کرد. این فیلم که سرگذشت بانوان فعال در رشته اسکیت هاکی کشور را نشان می دهد به خوبی تمام پستی و بلندی هایی که بر سر راه یک ورزشکار حرفه ای قرار دارد را به نمایش گذاشته است. بنابراین شما می دانید که اگر وارد یک رشته ورزشی شوید چه سختی هایی دارید و همچنین چه لحظات خوش و خاطره انگیزی برای شما رقم خواهد خورد.

همه این موارد باعث می شود تا اتفاقات فرهنگی در ورزش روی دهد یعنی ورزش به جایی برسد که با خون مردم عجین شود و مردم آن را جز لازمه های زندگی خود تلقی کنند. این مسئله سیل نیروی جوان به رشته اسکیت را باعث می شود و از این میان استعدادهای بی نظیری کشف خواهند شد.

اضافه شدن رشته رینک هاکی در هفته گذشته نشانه دیگری بر فعالیت های گسترده در این رشته ورزشی می باشد. انتصاب سرپرست کمیته رینک هاکی که با تجربه بسیار طولانی در زمینه اسکیت انتخاب ایشان انجام شده است باعث امید به آینده این رشته خواهد بود.

رشته رینک هاکی رشته بسیار محبوب در جهان می باشد که به صورت گروهی انجام می شود و مسابقات جهانی و مسابقات بین قاره ای آن وجود دارد. ایران نیز اگر بتواند تیم رینک هاکی قدرتمندی تشکیل دهد می تواند با حضور در مسابقات جهانی خوش بدرخشد.

جناب آقای وحید شجاعی برنامه ریزی دقیق و وسیعی برای انجام این مهم صورت داده اند و در آینده شاهد پیشرفت های چشمگیر در این رشته ورزشی خواهیم بود.

اگر بتوانیم رشته های باقیمانده اسکیت را نیز آغاز کنیم و کلید آن ها را هم اکنون بزنیم در مدتی کوتاه شاهد رشد و ترقی در تمام زمینه های اسکیت خواهیم بود. زیرا انجام همه کارها یک سری فعالیت های زیرساختی دارد و هرچه زودتر این کارها انجام شود در آینده با دستی پر تر به مصاف چالش های جدید می رویم.

نباید این قبیل کارها به آینده موکول شود و فدراسیون اسکیت در این زمینه بسیار موفق و خوب عمل کرده است. ارتباط با فدراسیون اسکیت جهانی و برگزاری لیگ های حرفه ای در داخل کشور و همچنین حضور در مسابقات جهانی از جمله فعالیت های بسیار مثبت در این زمینه بوده است. فدراسیون اسکیت همچنین برنامه های بسیار مدونی برای آینده نیز تدوین کرده است که در زمان های مناسب به جامعه اسکیت ارائه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *