اسکیت هاکی روی یخ جدید اما طوفانی

اسکیت نمایشی زیبایی محض
نوامبر 7, 2020
تیم هاکی بانوان در رقابت های جهانی
نوامبر 8, 2020

مدت زمان طولانی نیست که تیم اسکیت هاکی روی یخ ایران تشکیل شده است و از IHFF مجوز حضور در رقابت های اسکیت هاکی روی یخ جهانی را پیدا کرده است. این رویداد با تاسیس پیست اسکیت یخ آیس باکس در بازار بزرگ ایران مال آغاز شد و اکنون تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران به طور کامل تشکیل شده است و بازیکنان آن مشغول به تمرین می باشند.

این تمرینات در زمان بیماری کووید 19 اندکی محدود شده است و با چالش هایی همراه است اما در زمان هایی که امکان آن وجود داشته باشد تورنومنت های تمرینی و اردوهای تیم ملی برگزار می شود.

اما علیرغم اینکه اسکیت هاکی روی یخ رشته ای است که به تازگی در ایران آغاز شده است و تمرینات تیم ملی آن مدت زمان طولانی نیست که در حال انجام است اما پیشرفت های آن بسیار سریع و قدرتمند در حال رخ دادن می باشد. شاید دلیل آن تیم قدرتمند اینلاین هاکی ایران است که بازیکنان آن به طور کامل به تیم اسکیت هاکی روی یخ پیوسته اند.

از طرفی انگیزه ای بلندمدت برای حضور در رقابت های اسکیت هاکی روی یخ دنیاز وجود داشته است که این انگیزه باعث شده است بازیکنان برای رساندن خود به سطح جهانی تلاشی روز افزون داشته باشند.

تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ برای آمادگی هر چه بیشتر برای حضور در رقابت های اردیبهشت ماه سال 1400 برنامه ریزی انجام داد تا بتواند در رقابت های کاپ آزاد امارات شرکت کند اما به دلیل مشکلاتی که برای صدور روادید به وجود آمد 9 نفر از بازیکنان تیم ملی نتوانستند خود را به این رقابت ها برسانند. اما سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی جناب آقای کاوه صدقی تلاشی وافر در این زمینه انجام دادند تا بتوانند از لژیونرهای ایرانی خارج از کشور استفاده کنند و تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ را روانه این مسابقات سازند. برای جبران کمبود بازیکن نیز با تیم خرس های سفید دوبی وارد صحبت شدند و از بازیکنان آن ها برای حضور در این رقابت ها کمک گرفته اند. بدین ترتیب تیم اسکیت هاکی روی یخ ایران با مجموعه ای بی نظیر حضور پیدا کردند و توانستند شایستگی خود را به اثبات برسانند.

 

 

این رقابت ها که با حضور 6 تیم برگزار شد در دو گروه سه تیمی آغاز گردید و ایران توانست به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند و در مقابل تیم اول گروه دیگر قرار گرفت. تیم اول گروه دیگر نماینده تیم دوبی بود که توانست ایران را شکست دهد بنابراین ایران به رقابت های رده بندی راه پیدا کرد تا در مقابل تیم قزاقستان قرار گیرد. ایران توانست با شایستگی تیم قزاقستان را 5 بر 2 شکست دهد و فاتح مدال بریز این رقابت ها باشد. این افتخاری بزرگ برای تیم اسکیت هاکی روی یخ ایران محسوب می شود زیرا اولین مسابقات رسمی این تیم بود.

تصور کنید در اولین مسابقات، تیم اسکیت هاکی روی یخ ایران توانست مقام سوم را کسب کند و این نشان می دهد که انگیزه بالایی برای رشد این رشته ورزشی در ایران وجود دارد.

درست است که اسکیت هاکی روی یخ در ایران جدید است  اما قهرمانان کشور، مسابقات آن را طوفانی آغاز کرده اند تا بتوانند نام ایران را در جهان بدرخشانند. از طرفی مطمئنا این رویدادها دلیلی می شود برای دعوت از تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران برای حضور در رقابت های رسمی دیگر.

امیدواریم تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران بتواند با شایستگی به افتخارآفرینی های خود ادامه دهد تا گزینه مناسب برای دعوت در تورنمنت های دیگر نیز باشد.

رشته های اسکیت هاکی ایران بسیار قدرتمند ظاهر شدند و توانستند در رقابت های جهانی افتخار آفرینی داشته باشند. ابتدا این قضیه با اینلاین هاکی آغاز شد و به رشته اسکیت هاکی روی یخ رسید و اکنون برنامه هایی برای رینک هاکی نیز وجود دارد.

 این نشان دهنده این است که فدراسیون اسکیت ایران در سال های اخیر تلاشی وافر برای رشد این رشته ورزشی انجام داده است و لحظه ای از پای ننشسته است. رشته های اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشند بسیار گسترده هستند و تمام آن ها در این زمینه مدیریت می شوند.

جای دارد از تلاش های مسئولین این رشته برای رساندن اسکیت به چنین جایگاهی تشکر شود و قدردانی به عمل بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *