اسکیت نمایشی زیبایی محض

اولین افتخارآفرینی تیم اسکیت هاکی روی یخ
نوامبر 6, 2020
اسکیت هاکی روی یخ جدید اما طوفانی
نوامبر 8, 2020

مطمئنا هر فردی اسکیت را به دلیل خاصی آغاز می کند. برخی از افراد فقط تمایل دارند تا بتوانند خود را در ورزشی جدید به چالش بکشند. ورزش اسکیت نیز از این نظر بسیار رشته چالش برانگیزی می باشد و برای اینکه بتوانید در آن به سطح مناسبی برسید به تلاش بسیار بالایی نیازمند هستید.

اما برخی دیگر فقط صرف وارد شدن به یک رشته جدید به اسکیت نگاه نمی کنند؛ آن ها می خواهند در رشته های تخصصی اسکیت مشغول به فعالیت شوند تا بتوانند در مسابقات رسمی ملی و جهانی شرکت نمایند. این مسابقات رسمی در تمام کشورهای دنیا در جریان می باشد و ایران نیز در رشته های اسکیت اینلاین بسیار قوی ظاهر شده است.

رشته های اصلی اسکیت که در ایران دنبال می شوند موارد زیر می باشند:

رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت برد

اما اگر دقت کرده باشید رشته اسکیت نمایشی به دلیل حرکات زیبایی که در آن وجود دارد یکی از چشم نوازترین رشته های اسکیت می باشد. در این رشته جذاب ورزشکاران نه تنها باید تعادل بسیار بالایی داشته باشند بلکه فیزیک قدرتمند و همچنین توانایی اجرای حرکات خاص و انعطافی، جز لازمه های اصلی می باشد.

بنابراین صرف اینکه شما به یک رشته اسکیت علاقه مند باشید تضمین موفقیت شما در آن نمی باشد بلکه شما باید شرایط لازم برای رسیدن به قله های موفقیت را فراهم کنید. اولین مسئله تصمیم و عزم جزم شما برای تمرین های فشرده و اختصاص زمان مناسب برای این کار می باشد. اینطور نیست که شما یک روز انگیزه بالا داشته باشید و در کلاس آموزش اسکیت با انرژی ظاهر شوید و جلسه بعد که انگیزه شما پاییین تر است کلا کلاس را به فراموشی بسپارید.

در مرحله بعد شما باید ابزار لازم را نیز تهیه کنید که اولین آن کفش اسکیت نمایشی می باشد. خرید کفش اسکیت نمایشی به شما قدرت مانور بسیار بالاتری به نسبت اسکیت های معمولی می دهد و دلیل آن نیز طراحی خاصی است که برای کفش اسکیت نمایشی در نظر گرفته شده است.

اگر دقت کرده باشید کفش اسکیت نمایشی در جلوی خود ترمزی دارد که این ترمز اجرای بسیاری از حرکات را ممکن می کند. برای مثال اجرای اسپین و اجرای پرش ها غالبا با کمک گرفتن از (تو) صورت می گیرد. همچنین بوت اسکیت نمایشی جنس متفاوتی دارد و به گونه ای طراحی شده است که قالب پا را می گیرد و از این رو اجرای حرکات ممکن می شود زیرا اسکیت با پا به یک واحد تبدیل خواهند شد.

همچنین اسکیت نمایشی اینلاین سه چرخ برای اجرای حرکات دارد که سطح تماس شما را با زمین کم می کند بنابراین شما در هنگام پرش ها قدرت مانور بالاتری خواهید داشت. همچین برای اجرای فوت ورک این اسکیت ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید حرکاتی را از کار درآورید که با اسکیت های معمولی بسیار دور از انتظار می باشد.

اما رشته اسکیت نمایشی از جانب دیگری نیز قابل بررسی می باشد و آن نیز طراحی خاص لباس های مسابقات آن می باشد. همین لباس هایی که با طراحی ویژه ای در اختیار بازیکنان قرار می گیرند بر چشم نواز شدن این رشته ورزشی بسیار تاثیرگذار است.

آکادمی اسکیت خرمشاد از قدیم یکی از قدرتمندترین تیم های اسکیت نمایشی کشور را در اختیار داشته است و هم اکنون نیز با تمام توان در این زمینه پیش می رود. کلاس های آموزشی اسکیت نمایشی که در آکادمی اسکیت خرمشاد برقرار می باشد بر برنامه ریزی دقیق در این زمینه تاکید می کند.

آقای وحید شجاعی مدیریت باشگاه اسکیت خرمشاد نیز در حمایت از تیم های اسکیت نمایشی اهتمامی تام داشته اند. این حمایت ها بازیکنان اسکیت نمایشی را به سطح ملی و مسابقات جهانی نیز رسانده است و امید است در آینده این اتفاقات برجسته تر رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *