بیماری کووید 19 و آموزش اسکیت

صدور گواهینامه های فنی اسکیت توسط بخش خصوصی
نوامبر 2, 2020
درخشش تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ
نوامبر 5, 2020

الان نزدیک به 11 ماه است که بیماری کووید 19 در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و افراد زیادی نیز به آن مبتلا شده اند و متاسفانه تعداد زیادی نیز جان خود را از دست داده اند. بیماری کووید 19 به علت سرایت بالایی که دارد محدودیت های زیادی را در تمامی کشورها اعمال کرده است و این محدودیت ها به رشته های ورزشی نیز وارد شده اند و اکنون تمرینات و مسابقات رشته های ورزشی با مشکلات زیادی همراه می باشند.

در چند ماه نخست که تمام فعالیت ها به طور کامل متوقف شده بود اما به مرور با ملاحظاتی که در نظر گرفته شد انجام برخی از فعالیت های ورزشی آزاد شد اما با رعایت نکات بهداشتی.

برای مثال ورزش های پر برخورد از لیست تمرینات حذف شدند همچنین برای رعایت بهداشت استفاده از الکل و ماسک ضروری اعلام شد، ورزش های داخل سالن با اعمال محدودیت های فضای مورد استفاده اجازه فعالیت یافتند یعنی باید به ازای هر نفر فضای خاصی در نظر گرفته شود و بر اساس آن تعداد افراد داخل سالن تعیین می شوند.

آموزش اسکیت نیز جز شاخه هایی بود که دچار محدودیت شد اما محدودیت های آن کمی زودتر از رشته های دیگر برداشته شد. برای اینکه رعایت بهداشت در تمام سانس های آموزش اسکیت بشود شاگردان و مربیان ملزم به استفاده از ماسک هستند همچنین تمام پرسنل آکادمی اسکیت باید از ماسک استفاده کنند. اگر سالن نیز سرپوشیده می باشد باید تهویه مناسبی در آن صورت گیرد.

اما با اعمال همین محدودیت ها نیز وضع به روال سابق باز نمی گردد و شرایط برای عبور و مرور استفاده افراد از پیست اسکیت، برنامه ها و محدودیت هایی که برای افراد اعمال می شود باعث می شود که رشته های ورزشی از تکاپو بیفتند.

همین مسئله برای صاحبان پیست ها و باشگاه دارها نیز مشکلات زیادی را فراهم کرده است که امید آن می رود با حمایت های دولت این مشکلات برطرف شود و هم مسئولین باشگاه ها و هم مربیان بتوانند برای رفع مشکلات خود کمک هزینه دریافت کنند.

مسابقات جهانی نیز از این قاعده مستثنا نبوده اند و در چند ماه نخست کاملا لغو شده بودند. فدراسیون جهانی اسکیت با اعمال محدودیت های شدید مسابقات ملی و جهانی را ممنوع اعلام کرده بود اما به مرور این اتفاق در حال کم رنگ تر شدن است و کار در حال بازگشت به روال سابق می باشد.

از اولین لیگ هایی که شروع به فعالیت کردند لیگ اسکیت هاکی روی یخ بود که مهم ترین دیدارهای آن ها برگزار شد و با رعایت کامل نکات بهداشتی و قرنطینه بازیکنان صورت گرفت.

برای لیگ اسکیت هاکی ایران نیز برنامه ریزی انجام شده است تا در اسرع وقت آغاز شود اما به علت محدودیت هایی که چند هفته گذشته اعمال شده است این مسئله به تعویق افتاده است.

کشورهای مختلف نیز در اعمال محدودیت ها با یکدیگر متفاوت عمل می کنند و از این رو زمان بندی مسابقات کمی مشکل تر می باشد.

نزدیک ترین تورنومنت خارجی برای تیم های ملی ایران تورنومنت امارات بود که فعلا بازیکنان اسکیت روی یخ منتظر صدور روادید برای آن می باشند و امیدواریم این مشکل مرتفع شود البته در صورت نبود آن ها نیز لژیونرهای ایرانی خارج از کشور به عنوان نمایندگان تیم ملی ایران حضور پیدا خواهند کرد.

آکادمی اسکیت خرمشاد نیز با رعایت نکات بهداشتی در حال برگزاری کلاس های آموزشی اسکیت می باشد. تمام موارد بهداشتی مورد نیاز رعایت می شود و همچنین استفاده از ماسک و تجهیزات بهداشتی کاملا ضروری می باشد و بدون آن حضور فرد در سالن ممنوع می شود. تهویه مناسب سالن نیز از مواردی است که به بهترین نحو در حال انجام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *