رینک هاکی حلقه گمشده

خرید کفش اسکیت هاکی
اکتبر 27, 2020
تلاش برای دریافت روادید تیم اسکیت هاکی روی یخ
اکتبر 31, 2020

رینک هاکی به میزانی در ایران مظلوم واقع شده است که شاید حتی برخی نام آن را هنوز نشنیده باشند. البته این دلیل دیگری نیز دارد و عدم دسترسی ما به بازارهای جهانی و جابجایی راحت کالا می باشد. شما نمی توانید به راحت کفش اسکیت رینک را خریداری کنید پس این خود یک مشکل است. اسکیت کواد در چندسال اول پیدایش اسکیت در ایران مورد توجه بود اما به مرور اسکیت اینلاین کاملا جایگزین شد و اسکیت کواد کاملا به دست فراموشی سپرده شد، حال آنکه اسکیت کواد از لحاظ سابقه، قدمتی بسیار طولانی تر دارد.

در واقع ابتدا اسکیت کواد خلق شد و بعد اسکیت اینلاین وارد عرصه رقابت ها شد. حتی تولید اسکیت های این دو شاخه نیز همین اولویت را داشتند. کفش اسکیت کواد به علت موازی بودن دو محورش و قرارگیری چرخ ها به صورت اتومبیل، بسیار زود محبوب شد و رقابت های آن نیز در سطح جهانی برگزار شد. اسکیت کواد به این دلیل که در هر زمینی قابل استفاده بود به سرعت رشد کرد زیرا زیرساخت های اسکیت یخ را نیاز نداشت. هزینه های بسیار پایین تر پیست داری برای استفاده از اسکیت کواد باعث شد این رشته اسکیت به سرعت در تمامی کشورها راه اندازی شود.

رقابت های جهانی آن نیز به سرعت شکل گرفت و یکی از رشته های بسیار محبوب آن، رشته رینک هاکی بود. این شاخه به دلیل اینکه به صورت گروهی برگزار می شد طرفداران بیشتری نیز داشت. این علاقه مندی تا جایی پیش رفت که در دهه آخر قرن 20 این رشته جذاب به رشته های المپیک اضافه شد. چه چیزی در یک رشته ورزشی از این ارزشمندتر می تواند باشد؟ شما در یک تیم ملی عضو باشید و این افتخار را داشته باشید که در رقابت های المپیک شرکت کنید.

کشورهایی که در رینک هاکی قدرتمند می باشند عبارتند از: اسپانیا، پرتغال، آرژانتین و ایتالیا که هر کدام به ترتیب 17، 16، 5 و 4 قهرمانی را برای خود رقم زده اند. کشورهای دیگر نیز در این زمینه بسیار فعال هستند و از جمله تیم های قدرتمند در زمینه رینک هاکی می توان به انگلیس، آلمان، فرانسه، سوئیس، و برزیل اشاره کرد.

لیگی که برای رینک هاکی در انگلیس فعال می باشد، از جمله معروف ترین لیگ های دنیا محسوب می شود. رینک هاکی نیز برای بحث تبلیغات و اسپانسرینگ بسیار محبوب می باشد. بینندگان زیاد این رشته اسکیت، سرمایه گذاران را به این سمت سوق می دهد که برنامه ای طولانی مدت برای حضور در لیگ ها و رقابت های جهانی آن داشته باشند.

اولین رقابت هایی که برای این رشته جذاب ضبط شده است مربوط به سال 1878 می باشد که در شهر لندن رقم خورده است که در آن زمان این رشته ورزشی را به نام Roller Polo می شناختند.

اما یکی از مزیت هایی که رشته هاکی کواد به نسبت اسکیت هاکی روی یخ و هاکی اینلاین دارد این است که ورزشی است به مراتب کم خشونت تر و در نتیجه لوازم ایمنی مورد نیاز آن نیز بسیار محدود می باشد. از طرفی توپ مسابقات رینک هاکی از اسفنج فشرده تهیه شده است که در مقایسه با پاک که در اینلاین هاکی و آیس هاکی مورد استفاده است بسیار نرم و بدون آسیب می باشد. همچنین توپ مسابقات رینک هاکی گرد می باشد و حال استوانه ای پاک را ندارد.

اما برای زمین اسکیت هاکی کواد نیز می توان از همان زمین اسکیت هاکی اینلاین استفاده کرد. این باعث می شود که در کشور عزیزمان نیز بتوانیم به سرعت این رشته جذاب را پیش ببریم. اسکیت هاکی کواد بسیار ترغیب کننده است و کافی است یکبار در آن فعالیت کنید تا دیگر نتوانید از آن دست بردارید. استفاده از کفش اسکیت رینک نیز جذابیت های خود را دارد که وقتی آن را به پا دارید، مفهوم این صحبت را متوجه می شوید.

اگر شما اسکیت اینلاین را به حد بالا فرا گرفته اید برای یادگیری اسکیت کواد دردسرهای بسیار کمتری خواهید داشت. به سرعت می توانید در این رشته رشد کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید. تصور کنید که رقابت های جهانی آن نیز در سطح المپیک در حال برگزاری می باشد و چه چیزی جذاب تر از این؟

اما از دیگر تفاوت های اینلاین هاکی و رینک هاکی، چوب این دو رشته می باشد که چوب هاکی کواد بسیار کوتاهتر است و بین 90 تا 115 سانتیمتر تغییر می کند. سخت گیری های داورها نیز برای ارتکاب خطا بالاتر می باشد یعنی بازیکنان باید بیشتر مراقب رفتارهای خود باشد که از چهارچوب قوانین بیرون نزند. اما نکته آخری که بد نیست به آن اشاره کنیم این اسکیت که در اینلاین هاکی شما می توانید با کفش اسکیت نیز به پاک ضربه بزنید اما این مسئله در رینک هاکی ممنوع می باشد پس باید آن را از عادات خود حذف کنید.

اگر به رشته اسکیت هاکی کواد علاقه مند هستید، به آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه نمایید که به صورت متمرکز در این زمینه فعالیت خواهد داشت. مدیریت آکادمی اسکیت خرمشاد آقای وحید شجاعی نیز بر رشد و توسعه این رشته ورزشی بسیار تاکید دارند. در آینده، رشته رینک هاکی مانند رشته های دیگر اسکیت بسیار مورد توجه خواهد بود و تیم های ملی در این زمینه نیز پیش خواهند رفت تا در رقابت های جهانی شرکت کنند.

به امید موفقیت رشته رینک هاکی در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *