بفرمایید فوتبال اسکیت

خرید لوازم اسکیت هاکی
اکتبر 19, 2020
آموزش اسکیت پایه
اکتبر 23, 2020

بعد از رشته اسکیت هاکی که به صورت گروهی انجام می شود و بازیکنان هر دو تیم تلا ش می کنند تا توپ را در دروازه دیگری قرار دهند تصور نمی شد که ورزش گروهی دیگری در اسکیت به وجود بیاید به ویژه اینکه در اسکیت روی یخ تنها رشته فعال گروهی همین رشته اسکیت هاکی بود. البته ورزش های گروهی مد نظر است که دو تیم به صورت رقابتی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

اما خلاقیت ها در اسکیت نامحدود می باشد و اگر دقت کرده باشید رشته های اسکیت که تحت نظارت فدراسیون جهانی اسکیت فعال می باشد بسیار وسیع و گسترده است.

شاید دلیل این مسئله راحتی استفاده از اسکیت با امکانات امروزه دنیا باشد. شاید زیرساخت هایی که برای فعالیت در زمینه اسکیت بوجود آمده است و هیجانی که ایجاد می کند رشد و توسعه روزافزون آن را به دنبال داشته است. همچنین پیست داران نیز می توانند با هزینه های بسیار کم در پارک هایی که امنیت لازم را دارند آموزش اسکیت را انجام دهند. مربیان نیز می توانند بدون هیچ تجهیزات اضافی حتی در خانه شاگردان نیز، آموزش اسکیت اینلاین را انجام دهند. و اسکیت اینلاین به نوعی برادر دوقولوی اسکیت یخ می باشد.

اما بازگردیم به رشته های گروهی اسکیت که علاوه بر رشته اسکیت هاکی (یخ، اینلاین و کواد) شامل رشته فوتینز یا رولرساکر و رشته رولبال نیز می شود.

شاید از شنیدن اسم رشته فوتینز یا رولرساکر متوجه شده باشید که این رشته ورزشی چگونه انجام می شود. بله، این رشته ورزشی به این صورت می باشد که شما فوتبال بازی خواهید کرد اما با کفش اسکیت.

دو تیم در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و بر سر به دست آوردن توپ فوتبال و قرار دادن آن در دروازه حریف به رقابت می پردازند.

اینجا این سوال پیش می آید که آیا یک بازیکن فوتبال می تواند تسلط کافی بر روی اسکیت را بدست آورد که بتواند تکنیک های خود را مورد استفاده قرار دهد؟ این کار کاری دشوار است و تنها کافی است مسی و رونالدو را بر روی کفش اسکیت تصور کنید.

در رشته اسکیت فوتینز یا رولرساکر بازیکنان اسکیت های معمولی به پا خواهند کرد اما باید این اسکیت ها بدون ترمز باشند. البته بوت اسکیت هایی که برای فوتینز یا رولرساکر استفاده می شوند باید مقاومت لازم را داشته باشند. در این مسابقات تعداد بازیکنانی که همراه هر تیم می باشند 10 نفر است اما به صورت همزمان فقط 5 بازیکن از هر تیم در داخل زمین بازی حاضر خواهد بود. اما تعداد تعویض ها برای مربیان نامحدود است و دلیل آن نیز فعالیت بسیار شدید در این رشته ورزشی می باشد.

یکی از دلایل رشد این رشته علیرغم اینکه جدید هستند این است که در هر سه رشته اسکیت اینلاین، اسکیت آیس و اسکیت کواد فعال می باشند. مسابقات رسمی این رشته ورزشی نیز همواره در حال برگزاری و انجام می باشد و تیم ها از کشورهای مختلف به رقابت می پردازند. البته در یک مسابقه رسمی تمام بازیکنان باید تنها یک نوع مشابه از اسکیت را به پا داشته باشند. یعنی نمی توان مسابقات با اسکیت کواد و اسکیت اینلاین را با هم برگزار کرد.

 اما در این رشته ورزشی هدف چیست؟ این است که شما مانع وارد ورود توپ به دروازه خودی شوید و توپ دریافتی را به دروازه تیم حریف وارد کنید.

این رشته ورزشی به دلیل جذابیتی که داراست در رده های سنی مختلفی برگزار می شوند که به قرار زیر است:

مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر رده سنی 10 سال : مسابقات در دو نیمه 10 دقیقه ای

مسابقات اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر رده سنی زیر 14 سال : مسابقات در دو نیمه 14 دقیقه ای

مسابقات اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر رده سنی زیر 17 سال : مسابقات در دو نیمه 17 دقیقه ای

و مسابقات اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر رده سنی بالای 17 سال : مسابقات در دو نیمه 20 دقیقه ای

تکنیک و تاکتیک در مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر نیز بسیار پراهمیت می باشد. در تمام ورزش های تیمی شما باید تاکتیک مناسبی را در نظر بگیرید تا تیم در کنار هم به صورت منسجم و یکپارچه به فعالیت بپردازد.

بالا بردن مهارت های فردی و یادگیری تکنیک های جدید نیز به بازیکن کمک می کند تا با راحتی بیشتری کنترل توپ و ارسال آن برای بازیکن هم تیمی را انجام دهد.

اما اگر می خواهید در رشته اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر موفق باشید توصیه ما به شما این است، اسکیت سواری کنید. تا می توانید با اسکیت های خود در پیست اسکیت تمرین کنید تا بتوانید تعادل خود را به بالاترین حد ممکن برسانید. همچنین باید بدن خود را آماده نگه دارید تا از لحاظ فیزیکی و همچنین از لحاظ فعالیت های هوازی در اوج باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *