امکانات مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر

اسکیت سرعت بر روی زمین یخ
اکتبر 14, 2020
خرید چوب هاکی
اکتبر 18, 2020

امکانات استاندارد برای برگزاری یک مسابقه باکیفیت در اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر چه چیزهایی می باشد؟

آیا می توان در هر زمینی به مسابقات فوتبال اسکیت مشغول شد؟ یا استانداردهای خاصی وجود دارد؟

قطعا استانداردهایی برای برگزاری هرچه باکیفیت تر مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به زمین مسابقه اسکیت فوتبال اسکیت، توپ مسابقه فوتبال اسکیت ، لوازم و اسکیت مناسب مسابقات و قوانین داوری آن اشاره کرد.

زمین مسابقه در رشته فوتینز و رشته رولرساکر اندکی در سایز با یکدیگر متفاوت می باشند اما دسته بندی اصلی آن ها برای تیم های جوانان و بزرگسالان صورت می گیرد که مبنای آن سن 14 سال می باشد. در رشته فوتینز برای افراد زیر 14 سال زمین در دو سایز 10 در 20 متر یا 12.5 در 25 متر خواهد بود.

ابعاد زمین مسابقه در رشته اسکیت فوتینز برای افراد بزرگسال 20 در 40 متر یا 15 در 30 متر می باشد. اما ابعاد زمین مسابقات اسکیت رولرساکر در دو سایز 20 در 40 یا 30 در 60 متر طراحی می شود. بدین رو مشخص است که زمین مسابقه اسکیت رولرساکر بزرگتر نیز می باشد.

در این مسابقات زمین باید به گونه ای باشد که یک حائل 1 متری در اطراف ایجاد کند تا از بیرون رفتن بیهوده توپ جلوگیری کند. دلیل آن نیز این است که در مسابقات اسکیت رولرساکر و فوتینز پرتاب اوت یا کرنر نداریم و بازی در هر شکلی ادامه پیدا می کند.

اما استفاده از توپ مناسب نیز برای مسابقات فوتبال اسکیت بسیار مهم و ضروری می باشد. مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر علیرغم اینکه در حالت های سالنی استفاده می شود اما از توپ های زرنگ برای آن ها استفاده می شود و دلیل آن نیز جنب و جوش زیاد بازیکنان می باشد و اینکه سرعت های بسیار بالا در آن جریان دارد. اما سایز مناسب توپ برای افراد زیر 14 سال توپ سایز 4 و برای افراد بالای 14 سال توپ سایز 5 می باشد.

در دو صورت است که توپ خارج از زمین به حساب می آید و بازی باید شروع مجدد داشته باشد. یک حالت برخورد توپ با سقف است و حالت دیگر بیرون رفتن توپ از سالن می باشد که در هر دو صورت داور باید مسابقه را آغاز کند.

یکی از قوانین جالب مسابقات اسکیت فوتینز و رولرساکر زدن پنالتی می باشد که به دو نام پنالتی کوتاه و پنالتی بلند شناخته می شود. در نوع پنالتی کوتاه بازیکنان پشت نیمه قرار می گیرند و اگر بازیکن توپ را نتواند گل کند بازی ادامه پیدا می کند و بازیکنان باید به سمت توپ هجوم ببرند تا توپ را برای خود کنند.

اما در نوع پنالتی بلند ضربه پنالتی از سمت دروازه خودی به سمت دروازه حریف زده خواهد شد که بدون دروازه بان نیز می باشد و در صورتی که توپ گل نشود بازی ادامه پیدا نمی کند.

اما نکته جالب توجه این است که 3 ثانیه فرصت وجود دارد تا توپ وارد دروازه شود یعنی از وقتی که توپ به پای بازیکن برخورد می کند باید تا مدت 3 ثانیه وارد دروازه حریف شود که برای این پنالتی در زمین های 15 در 30 متر 2 ثانیه زمان منظور خواهد شد. برای ثبت دقیق این پنالتی ها دو داور زمان بندی را انجام می دهند.

اگر شما نیز می خواهید بازی لذت بخشی را در فوتبال اسکیت داشته باشید بهتر است قوانین آن را مطالعه کنید تا به صورت دقیق آن را اجرا نمایید. حتی اگر مسابقات به صورت غیررسمی نیز باشد رعایت قوانین آن باعث می شود تا شما دستاورد بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *