خرید چوب هاکی

امکانات مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر
اکتبر 17, 2020
خرید لوازم اسکیت هاکی
اکتبر 19, 2020

کدام هاکی بازی است که به چوب هاکی نیاز نداشته باشد؟ چوب هاکی اولین و مهم ترین قطعه برای خرید در  رشته اسکیت هاکی می باشد. بعد از اینکه شما رشته اسکیت پایه را گذراندید و وارد رشته اینلاین هاکی شدید نیازمند آن هستید که وارد تمرینات اسکیت هاکی با چوب شوید یعنی اینکه اگر شما مهارت لازم در اسکیت پایه را کسب کرده باشید و بتوانید برای استارت استاپ و اور و کراس بک به خوبی اجرا داشته باشید قطعا باید به سراغ تمرینات فردی بر روی چوب هاکی بروید.

یعنی شما باید بتوانید تمام حرکات را با در دست داشتن چوب هاکی نیز به خوبی انجام دهید، بتوانید استارت های سریع داشته باشید و در زمان مناسب خود را متوقف کنید. اجرای حرکات از دو سمت برای هاکی باز الزامی می باشد زیرا بازی هاکی بازی پربرخورد است و نمی توانید پیش بینی کنید چه اتفاقی در آن رخ خواهد داد. پس تسلط کامل بر روی اسکیت مهم ترین نکته است. برخی از افراد از چوب برای تکیه گاه استفاده می کنند تا بتوانند اسکیت خود را کنترل کنند که این کاری اشتباه است و ممکن است باعث شکستن تیغه چوب شود.

اما چوب هاکی از دو قسمت اصلی شفت و بلید تشکیل شده است که این شفت و بلید با توجه به مهارت بازیکن متفاوت می باشد. چوب هایی که برای بازیکنان با مهارت پایین استفاده می شود معمولا سنگین تر هستند که این مسئله قیمت چوب را کاهش می دهد اما چوب هایی که برای بازیکنان حرفه ای است بسیار سبک هستند و از جنس کامپوزیت ، فایبرگلاس و کربن ساخته می شوند. این مسئله باعث می شود هم وزن کمتری داشته باشند و هم استحکام بیشتری را به دست آورند و به همین دلیل قیمت های آن ها نیز بالاتر می باشد. اما شما باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که در چه پستی قرار است بازی کنید. چوب بازیکن حمله، چوب بازیکن دفاع و چوب دروازه بان با یکدیگر متفاوت می باشند. این مسئله هم از نظر طراحی و هم از نظر میزان قوسی که بر روی تیغه وجود دارد قابل مشاهده می باشد.

البته این مسئله برای بازیکنان آماتور زیاد مطرح نمی باشد ولی به محض اینکه به سطحی رسیدید که پست مشخصی را بازی کنید و وارد تیم حرفه ای شدید باید در این مورد تصمیم گیری کنید و تیغه متناسب با پست خود را خریداری کنید.

اگر می خواهید چوب هاکی مناسبی داشته باشید باید وقتی انتهای چوب را روی زمین قرار می دهید قسمت بالایی آن بین بینی و دهان شما قرار بگیرد. البته برای کودکان این مسئله کمی قابل چشم پوشی می باشد چون در سن رشد هستند و می توانید کمی چوب بزرگ تر بگیرید تا برای مدت طولانی تری برایشان قابل استفاده باشد.

 

 

اما یکی از نکات مهم برای استفاده بهتر و بهینه تر از چوب و جلوگیری از صدمه به آن استفاده از هاکی تیپ می باشد که نواری است که در یک طرف آن حالت چسبندگی دارد. هاکی تیپ را دور تیغه می چسبانند تا عمر تیغه را افزایش دهند و همچنین کنترل توپ را آسان تر کنند. همچنین در بالای چوب نیز از هاکی استفاده می شود تا حالت یک دستگیره را ایجاد کنند. به این ترتیب کنترل بهتری بر روی چوب برای بازیکن ایجاد می شود.

باید به این مسئله نیز دقت داشته باشید که اگرچه چوب های هاکی کمی ارتجاعی ساخته می شوند تا از شکستن سریع آن ها جلوگیری شود اما شما نیز باید به صورت حرفه ای آن ها را در دست بگیرید و کنترل کنید و از برخورد شدید با بازیکنان حریف خودداری کنید تا عمر بیشتری برای چوب خود به دست آورید.

هرچه چوب کیفیت بالاتری داشته باشد کنترل پاک نیز برای بازیکن آسان تر خواهد بود یعنی شما می توانید هم برای ضربه های خود و هم برای شوت و هم برای کنترل و پاس کیفیت بالاتری را تجربه کنید.

تمامی این مسائل وقتی قابل انجام می باشد که شما برای خرید چوب هاکی به یک فروشگاه اسکیت معتبر مراجعه کنید. قیمت چوب هاکی نیز متفاوت می باشد و بر اساس نیاز شما می توانید چوب مناسب را برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *