اسکیت سرعت بر روی زمین یخ

داوری مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر
اکتبر 12, 2020
امکانات مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر
اکتبر 17, 2020

چه کسی می تواند منکر این مسئله شود که اسکیت یخ از قدیمی ترین مسابقات رشته اسکیت می باشد. این مسئله از زمانی آغاز شد که انسان ها برای حمل و نقل نیز از تیغه های یخی بهره می بردند و به مرور این تیغه ها به زیر پای آن ها آمد تا سرعت آن ها را برای حرکت بیشتر کند.

همین مسئله باعث شد تا آن ها به این فکر بیفتند که مسابقاتی را در این زمینه نیز برگزار کنند تا در کنار کار و زندگی روزمره لذتی مضاعف برده باشند. مسابقات اسکیت سرعت یخ قدیمی ترین مسابقات در رشته اسکیت می باشد و از آنجایی که رشته اسکیت یخ قدیمی ترین نوع اسکیت سواری است مسابقات اسکیت سرعت روی یخ قدیمی ترین نوع مسابقات در تمام رشته های اسکیت می باشد.

اما اسکیت سرعت روی یخ سه نوع اصلی مسابقات را دنبال می کند که این مسابقات به قرار زیر می باشند:

مسابقات اسکیت سرعت یخ در مسیر کوتاه

مسابقات اسکیت سرعت یخ در مسیر بلند

مسابقات ماراتن اسکیت روی یخ

معمولا بازیکنان به نوعی آماده می شوند تا بتوانند در تمامی این مسابقات شرکت کنند. اولین مسابقات اسکیت یخ به سال 1763 بازمی گردد، البته اولین باشگاه تمرین اسکیت بیش از صد سال پیش از این تاریخ راه اندازی شده است.

مسابقات اسکیت زنان نیز در سال 1805 برای اولین بار به صورت رسمی برگزار شد. نکته ای که بسیار جالب توجه است این است که در مسابقات اسکیت روی یخ که در مسیر طولانی برگزار می شود نیز از یخ های مصنوعی استفاده می شود. البته در گذشته این مسئله بر روی یخ های طبیعی انجام می شد اما با آخرین مسابقاتی که در دریاچه میسورینا برگزار شد حرکت بر روی یخ های طبیعی به دست فراموشی سپرده شد و یخ های مصنوعی جایگزین آن شدند که این حتی در مسابقات المپیک نیز ادامه داشت.

مسابقات مسیر کوتاه اسکیت سرعت یخ در یک مسیر 111 متری انجام می شود که بازیکنان برای شروع مسابقات باید استاندارد های حرکتی را رعایت کنند و سد راه بازیکن دیگر نشوند، همچنین شروع پیش از موعد باعث می شود که از گردونه رقابت ها حذف شوند.

مسابقات مسیر طولانی اسکیت سرعت یخ در مسیر 400 متری انجام می شود و دو ورزشکار با یکدیگر به رقابت می پردازند. این دو بازیکن نیز موظف هستند تا تمام قوانین را برای شروع رعایت کنند در غیر اینصورت از مسابقات حذف خواهند شد.

مسابقات ماراتن اسکیت سرعت یخ نیز مشخص می باشد که استقامت در این رقابت حرف اول و آخر را می زند.

اما اگر به کفش اسکیت روی یخ دقت کرده باشید طراحی ویژه و مخصوص به خود را دارد که مهم ترین فاکتور در آن طول فریم اسکیت سرعت می باشد. همچنین برای اینکه بازیکنان بتوانند به بهترین پوزیشن حرکت سرعتی برسند بدن آن ها باید خم شود پس اسکیت ها بدون ساق طراحی می شوند تا بدن ورزشکار به راحتی در پوزیشن مطلوب قرار گیرد.

اما یکی از مهمترین نکات در نگهداری کفش اسکیت یخ چه در رشته اسکیت سرعت و چه در رشته اسکیت نمایشی و چه در رشته اسکیت هاکی و چه در رشته اسکیت فری استایل این است که شما باید تیز کردن تیغه را به صورت صحیح و دقیق انجام دهید در غیر این صورت ماکسیمم راندمان از کفش اسکیت شما دریافت نخواهد شد.

اگر از علاقه مندان به رشته اسکیت یخ هستید پیست اسکیت یخ ایران مال آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. این پیست با استانداردهای جهانی ساخته شده است و برای تمرین می توانید در ساعت های مشخص مراجعه نمایید. همچنین می توانید این آموزش را از سمت آکادمی اسکیت خرمشاد دنبال کنید که مربیان آموزش دیده در این زمینه دارد.

آقای وحید شجاعی مدیریت آکادمی اسکیت خرمشاد خود دارای مدرک در زمینه اسکیت یخ می باشند و در مدیریت خود فعالیت های رسمی در زمینه اسکیت اینلاین و اسکیت یخ را جز اهداف مهم باشگاه برمی شمارند.

پس فرصت را از دست ندهید و برای تمرین اسکیت روی یخ اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *