داوری مسابقات اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر

چند خبر در مورد اسکیت ایران
اکتبر 12, 2020
اسکیت سرعت بر روی زمین یخ
اکتبر 14, 2020

شاید در ابتدا به نظر بیاید که خب قضاوت در اسکیت رولرساکر یا اسکیت فوتینز بسیار آسان می باشد. مگر چه نکته ای دارد ؟ بازیکنان به دنبال توپ می روند، توپ را به دست می آورند و آن را به سمت دروازه حریف هدایت می کنند. مگر چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

مگر چه کار سختی است ؟ بازیکنان به سمت توپ می روند آن را به دست می آورند و به سمت دروازه حریف هدایت می کنند تا بتوانند آن را در دروازه جای دهند. یک نفر هم برای قضاوت همچین مسابقاتی کافی است.

این تصور کاملا اشتباه بوده و برای رقابت های اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر 6 داور لازم می باشد. بله 6 داور. می دانیم برای شما هم عجیب است اما در توضیحاتی که در ادامه داده می شود متوجه خواهید شد.

در رشته فوتبال اسکیت یک داور اصلی در داخل زمین وجود دارد که به داور اول شناخته می شود و دو داور دوم به عنوان دستیار در داخل زمین به او کمک می کنند که این به مانند رشته فوتبال می باشد.

اما نکته جالب این است که سه داور دیگر نیز در پشت میز قرار می گیرند و بر مسابقات نظارت می کنند که داور سمت راست میز سرداور شناخته می شود و دو داور دیگر در کنار او یکی داور وسط می باشد که همرده داور اول در داخل زمین است و دیگری داور بررسی زمان می باشد.

اما در این میان سرداور بالاترین رتبه را دارد و می تواند حتی داور اول را از قضاوت برکنار کند. اما چرا رشته اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر نیازمند این بررسی دقیق می باشد؟

مهم ترین دلیل آن سرعت بالای رقابت ها در رشته فوتبال اسکیت می باشد. بازیکنان با اسکیت استارت های آتشین می زنند و در کسری از ثانیه کل زمین را می پیمایند . در این میان برخوردهایی به وجود می آید که بدون رقابت صحیح بازی را به انحراف خواهند کشاند.

همچنین این بازی اگر از کنترل خارج شود می تواند خطرناک باشد بنابراین این محدودیت قائل شده است که هر تیم می تواند چهار خطا انجام دهد و در صورت این اتفاق پرچم زرد به نشانه اخطار بلند می شود و در صورت انجام خطای پنجم و خطاهای بعدی از سوی تیم خاطی یک پنالتی کوتاه به حریف اعطا خواهد شد که این مسئله می تواند فرصت های مناسبی را برای تیمی ایجاد کند که بر روی آن خطا انجام شده است همچنین بهترین روش برای جلوگیری از خطاهای بیشتر توسط تیم خاطی می باشد.

رشته اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر به سرعت رشد و ترقی پیدا کرده اند و دلیل آن نیز جهانی بودن رشته فوتبال و محبوبیت آن در کل دنیاست. اما به رشته فوتبال هیجان شادابی و سرعت بالا را اضافه کنید آن وقت اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر را خواهید داشت.

 اگر در اسکیت فوتینز یا اسکیت رولرساکر جدید وارد شده اید باید بدانید که اتفاقاتی برای شما رخ می دهد که هم خود شما و هم همتیمی هایتان و هم تماشاچیان را به خنده وا می دارد. به دلیل اینکه شما با سرعت بالا به سمت توپ حرکت می کنید و توپ نیز غلتان است و کنترل آن اندکی سخت می باشد ممکن است به طرقی با زمین برخورد کنید که حتی توقع آن را نداشته باشید و این صحنه ها به ویژه در بازیکنان مبتدی بسیار جالب و شادی آور خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که لوازم ایمنی برای رشته اسکیت فوتینز یا رولرساکر را در اختیار داشته باشید تا بتوانید از آسیب هایی که در این رشته ممکن است به شما وارد شود جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *