اسکیت تفریح یا ورزش؟

اعتماد به نفس در اسکیت
اکتبر 4, 2020
اسکیت تخصصی تفریح یا تمرین
اکتبر 6, 2020

آبا تا به حال در پیست اسکیت حاضر شده اید تا بازی اسکیت سواران را تماشا کنید؟ آیا حرکت های منحصر به فرد آن ها برای شما جذاب بوده است؟ آیا پیچ و تاب هایی که به بدن خود می دهند تا یک حرکت خاص را انجام دهند برای شما جلب توجه نکرده است؟

شاید جرات حضور در زمین را نداشته باشید و نخواهید این تست را حتما خود انجام دهید ولی حتما تمایل داشتید که اگر شرایط آن بوجود می آمد اسکیت سواری را یاد می گرفتید. این مسئله برای کودکان بسیار جذاب تر خواهد بود. اگر شما نیز فرزندی دارید و همراه فرزند خود اسکیت بازان را تماشا کنید مطمئن باشید به شما پافشاری خواهد کرد که برای کلاس های اسکیت او را به یک آکادمی اسکیت ببرید.

شما نیز مجبور هستید تا برای او امکانات لازم را تهیه کنید تا در کلاس های اسکیت شرکت کند و این است جذابیت رشته اسکیت که هر کسی را مجذوب خود می کند.

مطمئنا شنیده اید که در بسیاری از رشته های ورزشی بر این نکته تاکید می شود که هم ورزش است و هم سلامتی. شما فعالیت ورزشی می کنید تا بدن خود را سالم نگه دارید تا در نهایت بتوانید به قله های موفقیت آن رشته ورزشی نیز دست پیدا کنید. رشته اسکیت نیز از این قاعده مستثنا نیست و اگر شما بصورت حرفه ای در آن فعالیت کنید مطمئنا می توانید به موفقیت های چشمگیری برسید و این مسئله در تمامی رشته های اسکیت برقرار است فقط تلاش شما را می طلبد.

اما اسکیت از جنبه های دیگر نیز جذابیت های خاصی دارد که شاید مختص این رشته ورزشی باشد و آن نیز جذابیت و مهیج بودن این رشته ورزشی است. شما در رشته اسکیت بر روی چرخ هایی سوار می شوید که کاملا کنترل شما را از بین می برد و تعادل شما را به هم می ریزد.

شما برای کنترل این چرخ ها ماه ها زمان نیاز دارید تا بتوانید بر آن مسلط شوید. مطمئنا در جلسات اول فرا خواهید گرفت که چگونه بر روی اسکیت بایستید اما حرکت درست بر روی اسکیت و مانورهای مناسب مدت زمان زیادی را از شما طلب می کند.

به این ترتیب شما در ورزشی وارد شده اید که امکان رشد و ترقی برای رسیدن به مسابقات ملی و جهانی را دارید هم اینکه از انجام دادن خود ورزش نیز لذت بالایی به شما دست خواهد داد. حتی بینندگان رشته اسکیت نیز از آن لذت خواهند برد چه برسد به کسانی که در آن به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.

یکی دیگر از جذابیت های رشته اسکیت این است که در شاخه های مختلفی دنبال می شود. برای مثال شاخه های زیر را می توان نام برد:

رشته اسکیت نمایشی

رشته اسکیت سرعت

رشته اسکیت فری استایل

رشته اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی

رشته اسکیت اگرسیو

رشته اسکیت برد

رشته اسکیت آلپاین

رشته اسکیت رول بال

رشته اسکیت رولرساکر یا فوتینز

رشته اسکوتر

و تمامی این رشته ها مسابقات مربوط به خود را دارند. حال شما تصور کنید یک رشته ورزشی تا چه حد می تواند انعطاف داشته باشد و به شاخه های مختلف تقسیم شود؟

جالب است بدانید که کفش اسکیت در تمامی این رشته ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد اگر می خواهید بصورت تخصصی در رشته ای فعالیت کنید حتما باید کفش مخصوص به آن را تهیه کنید. بدون تهیه کفش های مخصوص امکان موفقیت در این رشته های ورزشی وجود ندارد البته که این خرید کفش اسکیت از همان ابتدا اجباری نمی باشد اما بعد از چند دوره به صلاحدید مربی باید این مسئله لحاظ گردد.

اما برای خرید کفش اسکیت نیز نمی توانید به هر جایی اطمینان کنید بهتر است این کار از یک فروشگاه اسکیت معتبر در یک آکادمی اسکیت معتبر صورت گیرد تا خیال شما از خدمات پس از فروش راحت باشد همچنین قیمت هایی که دریافت می کنید قیمت نمایندگی باشد و اطلاعات دقیق به شما ارائه شود.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی در این مورد به دست بیاورید می توانید در آکادمی اسکیت خرمشاد حاضر شوید و بصورت دقیق در مورد کلاس های آموزشی اسکیت اطلاعات کسب کنید و در نهایت با برنامه ریزی و اجرای دقیق آن به هدف های خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *