اسکیت تخصصی تفریح یا تمرین

اسکیت تفریح یا ورزش؟
اکتبر 5, 2020
مسابقات اسکیت دستجات آزاد کشوری
اکتبر 9, 2020

حتما شما نیز به این مسئله فکر کرده اید که اسکیت برای رشد و پیشرفت چه مراحلی دارد. یعنی برای اینکه بتوانید به قله های موفقیت اسکیت برسید باید از چه مراحلی عبور کنید؟ مطمئنا در ابتدا اسکیت پایه وجود دارد یعنی برای اینکه شما بتوانید تعادل خود را بر روی اسکیت حفظ کنید و حرکات ابتدایی را اجرا کنید نیازمند این هستید که در یک آکادمی اسکیت آموزش صحیح اسکیت سواری را بیاموزید.

این آموزش ها مطابق با اصول و دستورالعمل های فدراسیون اسکیت انجام می شود. خود فدراسیون اسکیت نیز دستورالعمل های آموزش را از فدراسیون جهانی اسکیت دریافت می کند.

پس شما آموزش اولیه را به صورت صحیح و بدون نقص دریافت کرده اید البته این منوط به این مسئله است که زیر نظر مربی رسمی فدراسیون اسکیت آموزش دیده باشد. اما در مرحله بعد از اسکیت پایه، بحث اسکیت تخصصی پیش می آید. یعنی اینکه شما باید رشته مناسب برای حضور دائمی در آن را پیدا کنید.

البته کلمه دائمی به این خاطر بکار برده نشده است که شما نمی توانید رشته اسکیت را تغییر دهید بلکه به این دلیل است که شما با انتخاب یک رشته و فعالیت تخصصی در آن امکان موفقیت بالاتری خواهید داشت.

اکنون شما در رشته تخصصی اسکیت مشغول به فعالیت شده اید حال این رشته تخصصی اسکیت می تواند در شاخه های مختلف آن باشد. در مرحله اول یکی دو دوره برای این مسئله صرف می شود که آیا شما به این رشته علاقه مند هستید یا خیر. بعد از آن شما باید کفش اسکیت تخصصی را خریداری نمایید تا بتوانید یادگیری و آموزش را وارد مرحله جدیدی کنید.

از اینجا تمرین های ویژه شما شروع می شود و شما نیازمند این هستید که بر روی حرکات تمرکز کنید تا بتوانید آن ها را به بهترین نحو اجرا کنید. اما نکته مهم اینجا پیش می آید آیا کلاس های آموزشی برای رساندن شما به رده های ملی و جهانی کافی است یا خیر؟

اگر شما به برنامه همه ورزشکاران حرفه ای دقت کنید شاخه اصلی فعالیت آن ها ورزش می باشد بنابراین شما نباید توقع داشته باشید تا با دو ساعت شرکت در کلاس آموزشی در طول هفته موفقیت های قابل توجهی بدست بیاورید.

اینجاست که این سؤال مطرح می شود آیا اسکیت تخصصی تفریح است یا تمرین؟

مطمئنا شرکت در کلاس های اسکیت تخصصی همراه با دوستان و هم تیمی ها بسیار لذت بخش خواهد بود. یادگیری حرکات جدید و مشکل و اجرای آن ها و هیجانی که حرکت بر روی اسکیت به شما می دهد تماما باعث می شود تا شما روحیه بالایی داشته باشید. اما آیا اسکیت تخصصی صرفا هیجان و روحیه بالا می باشد یا شما برای آن اهداف بلندتری را تعریف کرده اید؟

اگر می خواهید صرفا شاد باشید و با هم تیمی های خود اوقات خوشی را بگذرانید می توانید در همان کلاس های آموزشی آکادمی اسکیت شرکت کنید اما اگر می خواهید آموزش خود را وارد مرحله جدیدی کنید باید حرکاتی که فرا می گیرید به صورت انفرادی تمرین کنید و وقت زیادی را برای تمرینات خود اختصاص دهید.

اسکیت و حرکات آن باید اولویت شما باشد تا بتوانید ماکزیمم راندمان ممکن را استخراج کنید. باز هم دقت داشته باشید این مسئله که شما بتوانید به قهرمانی برسید یا نرسید انتخاب شما می باشد. شما مجبور نیستید اسکیت را دنبال کنید تا در آن قهرمانی بدست بیاورید تنها لذت بردن در اسکیت نیز خود هدف بزرگی به شمار می آید. چه چیزی ارزشمندتر از اینکه شما روحیه بالایی داشته باشید تا بتوانید در کارهای دیگرتان نیز با انرژی مثبت پیش بروید؟

اما اگر تصمیم گرفتید تا خود را به رده های مسابقات کشوری و جهانی برسانید باید بدانید این راه راهی سخت است و برای پیشرفت در آن باید فداکاری هایی نیز انجام دهید. این فداکاری ها شما را از حاشیه امن تان خارج خواهد و وقت زیادی را از شما طلب خواهد کرد بنابراین آماده باشید تا انعطاف پذیری بیشتری در برنامه های خود قائل شوید تا هم در مباحث درسی و هم در مباحث تمرین های اسکیت با مشکل مواجه نشوید.

اسکیت تخصصی، آموزش دیدن در آن، و رسیدن به اوج مهارت به مانند خلق یک اثر هنری است پس برای خلق این اثر صبور باشید و تمام تلاش خود را به کار ببندید.

آکادمی اسکیت خرمشاد برای تمرین های شما برنامه ای مدون ارائه می کند که تمام ریزه کاری ها را در نظر گرفته باشد. شما نیز اگر علاقه مند هستید تا هرچه سریع تر به نتیجه برسید، در محل آکادمی اسکیت خرمشاد حاضر شود. در صورت تمایل حتی می توانید با مدیریت آکادمی اسکیت آقای وحید شجاعی نیز دیدار داشته باشید و از نظرات ایشان نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *