راه میانبر برای یادگیری اسکیت؟

آموزش اسکیت به کودکان
اکتبر 2, 2020
اعتماد به نفس در اسکیت
اکتبر 4, 2020

چرا برای هرکاری به دنبال یک میانبر می گردیم؟ آیا همیشه باید سریع به هدف دست پیدا کرد یا اندکی در مسیر به این طرف و آن طرف نگریستن نیز خالی از لطف نیست؟ چرا همیشه می خواهیم زود برسیم؟ چرا همیشه می خواهیم چراغ سبز باشد؟ آیا ممکن نیست در چراغ قرمز چیزی را مشاهده کنیم که هیچ گاه در حرکت قادر به مشاهده آن نبودیم؟ گاهی اوقات آنقدر درگیر رسیدن به اهداف می شویم که فراموش می کنیم به محض رسیدن به یک هدف، هدف بعدی نیز منتظر خواهد بود و این چرخه هرگز به پایان نمی رسد. می دوید و می دوید و همچنان اهداف بیشتری را پیش رو دارد.

برای بادگیری اسکیت نیز وضعیت به همین صورت است. ابتدا افراد مجذوب اسکیت بازی بازیکنان حرفه ای می شوند به طوری که می توانند ساعت ها آن را مشاهده کنند و از آن لذت ببرند. اما زمانی که تصمیم می گیرند برای یادگیری اسکیت اقدام کنند، فراموش می کنند که خود همین مراحل چه لذتی به همراه داشتند. حال که اسکیت به پا می کنند و سختی آن را متوجه می شوند، شروع به حسرت خوردن می کنند که کاش من شبیه فلانی اسکیت می کردم. اما این اشکال آنجایی خطرناک می شود که فرد تمرین های اصلی را کنار می گذارد و سعی می کنند راه رفتن کبک را یاد بگیرد. به مربی فشار وارد می کنند که فلان حرکت را به ما یاد بده و ما می خواهیم سریع پیشرفت کنیم و اسکیت را به پایان برسانیم.

اسکیت تمام شدنی نیست. شما همواره می توانید در اسکیت آموزش ببینید و در نهایت وارد یکی از رشته های تخصصی شوید که دیگر پایانی برای آن نیست و می توانید آن را تا تبدیل شدن به بهترین بازیکن دنیا ادامه دهید. تازه پس از کسب مقام های متنوع در یک رشته خاص می توانید وارد رشته های دیگر اسکیت نیز شوید. اما برای رسیدن به این موفقیت ها چه فاکتوری مورد نیاز است؟ آیا راه میانبری برای یادگیری اسکیت وجود دارد؟

جواب به این سوال خیر است. هیچ راه میانبری برای آموزش اسکیت وجود ندارد و شما اگر می خواهید به مدارج بالای اسکیت برسید تنها باید روی سه مورد زیر تمرکز کنید:

تمرین، تمرین، و تمرین

این فقط شامل حضور در کلاس آموزشی اسکیت نمی شود و تمرین های انفرادی افراد نیز بسیار مهم می باشند. یعنی بازیکن باید آنقدر تلاش کند که بتواند در کلاس آموزش و زیر نظر مربی بسیار سریع جلو برود. به این ترتیب که حرکات اسکیت را در کلاس آموزشی فرا گیرد و در تنهایی آنها را تمرین کند. برای تمرین می تواند به پیست یک آکادمی اسکیت مراجعه کند یا یک محیط امن را برای این کار در نظر داشته باشد. اما مهم این است که تمرین مسئله ای حاشیه ای نشود.

آنقدر باید اسکیت و حرکات آن را تمرین کنید که به یک روتین برای بدن شما تبدیل شود و بتوانید حرکات هایی که تا به حال ندیده اید را نیز در چند دقیقه اجرا کنید. هماهنگی بین عصب و عضله چیزی است که در ورزش اسکیت به آن دست پیدا می کنید و از این بابت همیشه ممنون این رشته جذاب می شوید. اما خرید کفش اسکیت مناسب را نیز در نظر داشته باشید که بدون آن اجرا حرکات ممکن نخواهید بود. در خرید کفش اسکیت نیز به دنبال میانبر نباشید و نگویید فعلا با یک اسکیت ارزان شروع می کنم تا ببینم بعد چه می شود. این کار نیز تنها از طریق یک فروشگاه اسکیت معتبر امکانپذیر می باشد.

در هر صورت اسکیت را علمی آموزش ببینید و به شدت برای دستیابی به قله های موفقیت آن تلاش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *