آموزش اسکیت به کودکان

جلسه مجازی IIHF
اکتبر 2, 2020
راه میانبر برای یادگیری اسکیت؟
اکتبر 3, 2020

گاهی اوقات والدین به علت اینکه خود بسیار به اسکیت علاقه دارند، فرزندان خود را نیز به این سمت سوق می دهند. آنها خود جرات حضور در زمین اسکیت را ندارند و با دیدن فرزندشان که اینطرف و آنطرف می روند و با اسکیت اوقات خوشی را دارند لذت می برند. اما بیشتر اوقات، کودکان خود بسیار به اسکیت علاقه مند می باشند. آنها روزشماری می کنند که سن شان به حدی برسد که آکادمی اسکیت به آنها اجازه ورود به کلاس را بدهد. گاهی اوقات نیز از پدر و مادر شنیده می شود که فرزند دلبندشان در کنار اسکیت اش خوابیده است و این است معجزه اسکیت. رشته اسکیت دید به ورزش را تغییر داد. ورزش اسکیت تنها یک تخصص نیست بلکه لذتی بی حد از سرعت بالا و حرکت های روان می باشد.

اما تمرین های اسکیت برای کودکان اصولی دارد که توسط فدراسیون اسکیت تعیین می شود. آموزش اسکیت به صورت علمی یک اصل است و باید در تمام تمرینات اسکیت رعایت شود. حتی برای بلند شدن از روی صندلی در اولین جلسه نیز دستور العمل هایی وجود دارد. فدراسیون جهانی اسکیت نیز با این اصول موافق می باشد و این اصول به نوعی یک زبان بین المللی بین اسکیت بازان می باشد. این دستورالعمل ها در قسمت آموزش اسکیت در منوی اصلی سایت Vahidshojaei.com قابل دستیابی می باشد.

اما اگر اسکیت را در یک آکادمی اسکیت شروع کرده اید باید به تجربه آنها اعتماد کنید. برای مثال آکادمی اسکیت خرمشاد یکی از قدیمی ترین آکادمی اسکیت های فعال می باشد و مدیریت آن آقای وحید شجاعی از مدرسین فدراسیون اسکیت محسوب می شوند. یعنی خود ایشان همواره در تعلیم مربیان اسکیت فعال بوده اند. حتی قبل از شروع دوره های آکادمی اسکیت خرمشاد، یکسان سازی حرکات را با تمام مربیان انجام می دهند تا مروری بر آموزش اسکیت نیز شده باشد.

اما نکته بسیار مهمی که در آموزش اسکیت وجود دارد این مسئله است که تمامی بچه ها با هم یکسان نیستند. پس حتما در نظر داشته باشید که فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید. شاید شما دوست داشته باشید که فرزند شما چند حرکت را با سرعت بالا و بدون وقفه یاد بگیرد و نه تنها از دیگران عقب نباشد بلکه از آن ها جلوتر نیز برود. این حس و حال به فرزند شما نیز منتقل می شود و برای آنها استرسی غیر قابل تحمل ایجاد می کند. تمرکز فرزند شما از یادگیری حرکت به راضی کردن شما متمایل می شود که این بسیار مضر می باشد. اجازه بدهید که مربی کار خود را انجام دهد و با تمرکز بر روی حرکات فرزند شما زوم باشد.

اما جدا از فشاری که از سمت پدر و مادر ها وجود دارد، بدن کودکان نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. کودکی تنومد و قوی است و کودک دیگر حتی اسکیت خود را نیز به سختی از روی زمین بلند می کند. از چنین بازیکنی نمی توان توقع داشت که به سرعت دیگران پیش برود و باید به اون زمان داد تا بتواند خود را پیدا کند.

برخی کودکان نیز ترس شدیدی در وجودشان دارند که مانع بزرگی در حرکت آنها با اسکیت می باشد. آنها به اینطرف و آنطرف می روند اما با سرعت بسیار کم و با احتیاط بسیار بالا. حتی لرزش و ترس در حالات بدن او نیز نمایان است. در برخورد با چنین کودکی باید بسیار مراقب بود تا کودک از اسکیت زده نشود و این فقط با صبوری پدر و مادر و مربی قابل دستیابی می باشد.

اما بدانید که اسکیت برای محکم کردن بدن کودکان، تقویت فیزیکی، تمرکز حواس، و پیدا کردن تعادل بدن بسیار تاثیرگذار است و می تواند کودک شما را وارد مرحله جدیدی در زندگی اش بکند. مخصوصا امروزه که بیشتر کودکان آپارتمان نشین می باشند و از فعالیت های فیزیکی در کنار دوستانشان محروم می باشند. چنین ورزشی هم به رشد فیزیکی آنها کمک می کند هم به رشد اجتماعی.

اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید به پیست اسکیت آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه نمایید. در آنجا این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و سطح سنجی اسکیت نیز با کیفیت بالا مشخص می کند که شما برای چه سطحی آماده هستید. اسکیت را با عشق دنبال کنید تا بالاترین لذت را برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *