هیجان در اسکیت هاکی روی یخ

پرواز با اسکیت
سپتامبر 28, 2020
نائب رئیس امور بانوان فدراسیون اسکیت از کرونا می گوید
اکتبر 2, 2020

اسکیت هاکی روی یخ نمونه ای از سرعت بسیار بالا، قدرت بدنی، استقامت و کار تیمی در ورزش است. شما بدون داشتن یکی از موارد ذکر شده هیچ گونه توفیقی در اسکیت هاکی نخواهید داشت. البته این مسئله در اسکیت اینلاین هاکی و اسکیت هاکی کواد نیز برقرار می باشد و در همه موارد داشتن یک قدرت بدنی بالا و قرار گرفتن در قالب یک تیم از فاکتورهای اصلی می باشد.

اما اسکیت هاکی روی یخ از زاویه ای دیگر قابل بررسی است و آن نیز سرعت بسیار بالاتر و برخوردهای شدیدتر آن است که هیجان این رشته ورزشی را به شدت بالا می برد. اسکیت هاکی روی یخ نمونه ای از یک رشته ورزشی است که ورزشکار با یک اسکیت تمام توان بدنی خود را به کار می بندد تا بتوانند ماکزیمم سرعت ممکن را لمس کند. گاهی اوقات این سرعت حرکت بازیکنان به حدی بالا می رود که حس می کنید آنها به پرواز در آمده اند. حرکات های بسیار روان به این طرف و آن طرف و مانورهایی که گاها برای عدم برخورد با بازیکنان دیگر اجرا می شود شوق و علاقه را در تماشاچی به اوج می رساند. در بسیاری از صحنه ها تماشاگران نیم خیز می شوند و تا مدتی نیم خیز می مانند به طوری کامل موقعیت بدنی خود را از یاد برده اند.

اسکیت هاکی روی یخ نیز مانند تمامی رشته های اسکیت، کفش اسکیت هاکی یخ مخصوص به خود دارد. طراحی کفش اسکیت هاکی به گونه ای است که مانورهای با سرعت و شدت بالا را تاب بیاورد و از هم گسیخته نشود. مقاومت بالای ترک و تیغه از دیگر ویژگی های اسکیت هاکی است چرا که اسلاید هایی که بازیکنان برای کنترل سرعت خود می کشند، به شدت فشار وارد می کند و در صورت وجود ضعف در این قسمت ها، مطمئنا مسئله جدی رخ خواهد داد. این مسئله جدی، هم می تواند برای خود کفش باشد هم آسیب دیدگی بازیکن را به دنبال بیاورد. در نظر بگیرید که یک بازیکن با سرعت بسیار بالا دچار مشکل در کفش خود شود، برای مثال ترک بشکند. در نتیجه سقوط بازیکن و برخورد او با دیواره ها و زمین اجتناب ناپذیر می باشد.

اما اسکیت هاکی یخ مسابقات ملی، قاره ای و جهانی دارد که بسیار پرطرفدار می باشد. بینندگان بسیاری از سراسر جهان برای تماشای لیگ ها و مسابقات بین المللی صف می شکند و بر سر تبلیغات این مسابقات دعوا می باشد. تمامی شرکت های بزرگ تمایل دارند در بهترین مسابقات این ورزش مهیج سرمایه گذاری کنند و خود را به بینندگان معرفی نمایند. اسپانسرهای قدرتمند نیز پشت تیم ها می باشد تا بتوانند تیم های موفق بوجود بیاورند. تمامی اینها باعث می شود تا ورزش اسکیت هاکی روی یخ به جرگه ورزش های محبوب در کل دنیا بپیوندد.

ایران نیز که تا امسال از این قافله جا مانده بود، با قدرت مراحل اولیه را طی کرده است و تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران برای مسابقات آسیایی و جهانی خود را آماده می کنند. البته ایران در خود اسکیت هاکی بی تجربه نیست. تیم اسکیت هاکی مردان مقام اول آسیا و تیم اسکیت هاکی بانوان مقام سوم آسیا را بدست آورده اند و شاید این نویدبخش آینده ای روشن برای اسکیت هاکی روی یخ نیز باشد. اردوهای انتخابی تیم ملی نیز برگزار شده است و اکنون بازیکنان ملی پوش در حال تمرین زیر نظر کادر فنی می باشند.

اسکیت هاکی روی یخ در پیست آیس باکس که یکی از بهترین پیست های اسکیت دنیا می باشد قابل انجام است و اگر شما بازیکن هاکی علاقه مند به رشته یخ هستید حتما از این فرصت استفاده کنید.

امید است رشته اسکیت هاکی یخ همانند رشته های دیگر اسکیت همواره مورد توجه مسئولین باشد و افتخارآفرینی هر روزه برای کشور عزیزمان رقم بخورد. اسکیت هاکی روی یخ می تواند بسیار درآمدزا باشد و این مسئله به صورت قابل توجهی در حال رشد می باشد. اسپانسرها متوجه این ورزش هیجان انگیز شده اند و به زودی فصل های تازه ای در این ورزش رقم خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *