پرواز با اسکیت

آقای وحید شجاعی و تاسیس آکادمی اسکیت
سپتامبر 27, 2020
هیجان در اسکیت هاکی روی یخ
سپتامبر 29, 2020

بسیاری از افراد دم از علاقه مندی به اسکیت می زنند اما به مرحله اجرا که می رسد از قافله جا می مانند. اسکیت یکی از جذاب ترین رشته های ورزشی است که در جای جای دنیا به آموزش آن مشغول هستند. فدراسیون جهانی اسکیت، انجمن های مختلف و فدراسیون های اسکیت هر کشور به طور جد به فعالیت در زمینه اسکیت و مسابقات آن مشغول هستند. آما آیا زمان آن نرسیده است که با اسکیت پرواز کنید؟ آیا نمی خواهید تجربه یک سرعت باورنکردنی را داشته باشید؟ نمی خواهد اوج هیجان را با بدن خود احساس کنید؟ آیا نمی خواهید متفاوت باشید؟

رشته اسکیت تمامی اینها را به شما هدیه می کند. اما اوج این لذت زمانی به شما دست می دهد که بارها برای کنار گذاشتن اسکیت تصمیم گرفته اید. حتما شده است که افرادی را در تمرینات و مسابقات اسکیت مشاهده می کنید که کارهای عجیب و غریب می کنند و هرچه دقت و تلاش می کنید نمی توانید مانند آنها اجرای خوبی داشته باشید. اگر این دفعات زیاد شود، یاس و نامیدی بر شما چیزه خواهد شد و شما تصمیم خواهید گرفت که آن را رها کنید. اما اگر عاشق اسکیت باشید این یاس جای خود را به اراده می دهد و شما دوباره تمرین خود را آغاز می کنید. برای رسیدن به موفقیت باید تنها از روز قبل خود بهتر باشید.

در این میان باید دقت داشته باشید مربیگری اسکیت باعث می شود شما هر چه بیشتر از تمرین برای پیشرفت در اسکیت جا بمانید. پس از مربیگری اسکیت، بدن شما خسته می شود، انرژی شما پایین می آید، پای شما توان اجرای حرکت های سنگین را نخواهد داشت و در نتیجه روزها پشت هم می گذرند اما از تمرین برای پیشرفت در رشته اسکیت خبری نیست. بدین منظور حتما باید در نظر داشته باشید که روزهایی به غیر از روزهای مربیگری را برای تمرین خود اختصاص دهید تا از یک اسکیت باز معمولی فراتر بروید و به یک اسکیت باز حرفه ای تبدیل شوید. تازه اینجاست که اوج لذت اسکیت سواری را درک خواهید کرد.

ورزش اسکیت به این علت که جز ورزشهای چرخی است و سرعت بالایی را بوجود می آورد، هیجان زیادی نیز ایجاد می کند. مخصوصا کودکان در این زمینه بسیار مشتاق هستند که اسکیت را فرا بگیرند. زیرا همانطور که می دوند و می خندند، اسکیت لذتی بالاتر را به آن ها هدیه می کند. با اسکیت به سرعتی دست پیدا می کنند که بی مانند است. اما متاسفانه برخی از والدین تنها مدت کوتاهی را برای آموزش اسکیت کودک خود وقت می گذارند. او را به کلاس می آورند، 2 یا 3 ماهی که گذشت و موارد ابتدایی را فرا گرفت، دیگر این کار را به فراموشی می سپارند و اجازه نمی دهند تا کودک آنها به اوج لذت از اسکیت برسد.

اسکیت سواری بدون تمرین کافی، هیچ گاه وارد مرحله رشد و پیشرفت نمی شود. شما نمی توانید فقط در کلاس آموزشی حاضر شوید و در نهایت اسکیت بازی بی نظیر خروجی این کار باشد. شما باید در ساعت های مختلف پیست اسکیت که اجازه تمرین به شما می دهند، در پیست حاضر باشید و حرکاتی که فرا گرفته اید را تمرین کنید. در کنار این مسئله باید راه رفتن و پا زدن را بیش از هر حرکت دیگری تمرین کنید. همه اینها به این مسئله منجر می شود تا آینده ای روشن در اسکیت داشته باشید.

شاید اعتماد به یک آکادمی اسکیت و دریافت برنامه آموزش و تمرین از آنها سرعت رشد شما را چند برابر کند و در روزهای نا امیدی قوت قلب مناسبی برای شما باشد.

تصمیم خود را بگیرید، وارد رشته اسکیت شوید، به مدت کافی در آن فعالیت کنید تا با اسکیت پرواز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *