آقای وحید شجاعی و تاسیس آکادمی اسکیت

پیست اسکیت سرعت اراک
سپتامبر 27, 2020
پرواز با اسکیت
سپتامبر 28, 2020

رشته اسکیت را می شناسید؟ آیا در آن به صورت حرفه ای فعالیت دارید یا صرفا آن را یاد گرفته اید که گاهی اوقات بتوانید لذت آن را بچشید. اسکیت یک رشته تخصصی و کاملا شناخته شده در تمام دنیا می باشد و فدراسیون جهانی اسکیت بر تمامی فعالیت های رشته های مختلف آن نظارت دارد. فدراسیون های اسکیت هر کشور نیز آپدیت های جدید برای آموزش و مسابقات اسکیت که از سوی فدراسیون جهانی اسکیت اعلام می شود را به ورزشکاران این رشته جذاب ابلاغ می کنند. خوشبختانه، اسکیت یخ نیز که در واقع پدر همه رشته های اسکیت محسوب می شود، جایگاه خود را در ایران پیدا کرده است و تیم های ملی مردان و زنان اسکیت هاکی روی یخ به شدت در حال تمرین برای مسابقات آسیایی 1400 می باشند.

شاید اگر کمی به عقب بازگردیم و رشته اسکیت را بازنگری کنیم می بینیم که این رشته ورزشی به دست علاقه مندان اش به آن به اینجا رسیده است. در زمان های دور این رشته بسیار غریب بود و خیلی ها حتی کوچکترین اطلاعی از آن نداشتند. خیلی ها آن را صرفا یک بازی و سرگرمی بر می شمردند و در آن زمان ها، فعالیت های جدی نظیر تشکیل تیم های ملی به صورت حرفه ای بسیار دور از انتظار بود. اینجاست که تلاش پیشکسوتان اهمیت پیدا می کند و ذره ذره قرار گرفتن آنها در کنار هم چنین نتیجه شگرفی بوجود می آورد.

در این میان، تشکیل آکادمی اسکیت های فعال توسط افراد مختلف نظیر جناب آقای کاوه صدقی که موسس آکادمی اسکیت انقلاب بودند و جناب آقای وحید شجاعی که موسس آکادمی اسکیت خرمشاد بودند، بسیار برجسته می باشد. این دو آکادمی اسکیت از نخستین آکادمی اسکیت های ایران محسوب می شدند که آموزش اسکیت به صورت علمی را در رشته های مختلف اسکیت آغاز کردند. حضور رشته های مختلف تخصصی نظیر رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل و رشته اسکیت هاکی در آکادمی اسکیت از مزیت هایی بود که خلق چنین محیط هایی به همراه داشت. در کنار هم ارائه شدن این رشته های اسکیت به صورت تخصصی، کاری بود که اسکیت را وارد مرحله جدیدی کرد. فرد متقاضی به راحتی می توانست تمامی رشته ها را از نزدیک مشاهده کند و در مورد آن تصمیم گیری حرفه ای داشته باشد.

از طرفی حضور مربیان متخصص در هر رشته که توسط این عزیزان به استخدام آکادمی اسکیت درآمده بودند، رشد متقاضیان یادگیری اسکیت را به شدت بالا برده بود. این مربیان غالبا یا مربی های تیم های ملی اسکیت بودند یا خود به عنوان بازیکن تیم ملی اسکیت ایران مشغول شرکت در مسابقات داخلی و جهانی. فروش کفش اسکیت به صورت تخصصی و لوازم جانبی اسکیت در فروشگاه اسکیت های فعال در آکادمی اسکیت نیز به افراد نشان داد که چه تنوع بی نظیری در دنیا برای این رشته های ورزشی بوجود آمده است. خود این مسئله به نوعی انگیزه به شمار می رفت. دیدن لوازم و کفش اسکیت از برندهای مختلف دنیا در سایز و رنگ های مختلف نویدی بر رشد بیشتر این رشته ورزشی در آینده بود.

این فعالیت های بی نظیر ادامه پیدا کرد تا تعداد آکادمی اسکیت های فعال در سطح کشور بالا رفت و این خود کاتالیزوری برای رشد بیشتر محسوب می شد. آکادمی اسکیت خرمشاد در این زمینه همیشه پیشرو بوده است و در تمامی مسابقات اسکیت نیز به صورت حرفه ای بازیکن معرفی کرده است. حضور در لیگ اسکیت هاکی از اولین دوره از دیگر افتخارات آکادمی اسکیت خرمشاد می باشد که تحت مدیریت آقای وحید شجاعی رقم خورد. آقای وحید شجاعی با دقت و حساسیت بالا تمام مسائل آکادمی اسکیت خرمشاد را مورد بررسی قرار می دهند تا بالاترین کیفیت بدست آید.

اما فعالیت آقای Vahid Shojaei حتی به پیش از تاریخ تشکیل آکادمی اسکیت باز می گردد و در آن دوران در تمامی دوره های مربیگری داخلی و خارجی شرکت می کردند. هنوز فدراسیون اسکیت تشکیل نشده بود اما ایشان مدارک مختلفی را دریافت کرده بودند. مدرک اسکیت یخ از جمله مدارک برجسته در آن دوران بود.

شاید بد نباشد گاهی اوقات این خاطرات را ورق بزنیم تا بدانیم این عزیزان چه زحماتی را متحمل شده اند تا ما به راحتی اسکیت خود را بپوشیم و در پیست های اسکیت بسیار مجهز فعاایت کنیم.

بازی بر روی پیست اسکیت یخ از دیگر فعالیت هایی است که جز افتخارات اخیر ایران می باشد. تاسیس زمین یخ با بالاترین استانداردهای جهانی نوید رشد هرچه بیشتر این رشته ورزشی را نیز می دهد.

تنها نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که شما نیز نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کنید. این وظیفه سخت نیست و با علمی دنبال کردن اسکیت و آموزش آن به صورت اصولی طبق روش های فدراسیون اسکیت، اجرا خواهد شد. اگر می خواهیم اسکیت ایران به جایگاه اصلی اش در دنیا برسد همه باید دست به دست هم دهیم و همتی یکپارچه داشته باشیم.

به امید روزی که اسکیت روی یخ نیز مانند اسکیت اینلاین به بالاترین رشد و بهره وری برسد و در دنیا ایران را به تیم های مختلف و قدرتمند اسکیت روی یخ بشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *