اسکیت در مسیر پیشرفت

اسکیت نمایشی هنر یا قدرت؟
سپتامبر 7, 2020
شاخه های رشته اسکیت آلپاین
سپتامبر 11, 2020

چقدر با ورزش اسکیت آشنا هستید؟ آیا از گذشته، حال و آینده آن با خبر هستید یا صرفا اسکیت را برای بازی کردن در پارک می خواهید؟ آیا می خواهید اسکیت را یاد بگیرید و با دوستان خود خوشگذرانی کنید یا اینکه اهداف بلند مدت برای آن تعریف کرده اید؟ آیا از سختی هایی که پیشکسوتان رشته اسکیت متحمل شدند تا امروز اسکیت در این مرحله باشد، اطلاع دارید؟ آیا می دانید راه پیشرفت اسکیت با چه سختی هایی هموار شده است و اکنون به عنوان یک رشته منسجم توسط فدراسیون اسکیت به طور کامل حمایت می شود.

وقتی اسکیت وارد ایران شد حتی تجهیزات آن نیز به صورت جسته و گریخته و مسافری وارد می شد و افراد کمی به تجهیزات اسکیت دسترسی داشتند. از طرفی هر فردی توانایی خرید کفش اسکیت را نداشت. بنابراین این رشته به صورت محدود دنبال می شد. از طرف دیگر فدراسیون اسکیتی پشت این رشته جذاب و مفرح قرار نداشت تا حمایت همه جانبه ای را انجام دهد و برای فعالیت های مختلف آن بودجه دریافت نماید.

تلاش های سالیان دراز مسئولان و پیشکسوتان اسکیت باعث شد که رشته اسکیت امروز به یکی از مفرح ترین رشته های ورزشی کشور تبدیل شود و با شرکت در رقابت های جهانی و آسیایی سری در سرها داشته باشد. چه چیزی پر افتخارتر از این که با حضور 25 ساله رشته اسکیت اینلاین در ایران و جدی شدن آن در طول 15 سال چنین دستاوردهای منحصر به فردی به دست آمده باشد.

این مدیون تلاش های بدون وقفه مسئولان زیربط و علاقه مندان به این رشته ورزشی می باشد. در حال حاضر فدراسیون اسکیت هم پیست مستقل و هم ساختمان اداری مخصوصی در ورزشگاه آزادی در اختیار دارد که نویدبخش آینده ای روشن و رو به جلو است.

اسکیت اکنون در شاخه های مختلفی نیز دنبال می شود که در نوع خود پیشرفت قابل توجهی بوده است. حضور قدرتمند در اسکیت رولبال و اسکیت هاکی در سال های اخیر و افتخار آفرینی در رشته های اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت فری استایل، اسکیت برد به صورت مداوم در حال انجام می باشد و ایران در فدراسیون جهانی اسکیت نیز اعتباری قابل توجه در اختیار دارد.

اما این پیشرفت و قدرت نمایی محدود به شاخه اسکیت اینلاین نمی شود و با تلاش هر روزه، در اسکیت یخ نیز حضور قدرتمند خواهیم داشت. با تلاش های جناب کاوه صدقی در سال های اخیر و تاسیس آیس باکس در بازار بزرگ ایران مال، ایران افقی روشن در زمینه اسکیت روی یخ نیز ترسیم کرده است. این برای کودکان و نوجوانان بسیار نوید بخش است که هم می توانند در شاخه اسکیت اینلاین و هم اسکیت روی یخ با مربیانی کارکشته ادامه فعالیت دهند. زمین یخ ورزشگاه آزادی نیز ممکن است بازگشایی شود تا برای تمرینات افراد مختلف فرصتی طلایی بدست آمده باشد. در کنار هم مجموعه ها و آکادمی اسکیت ها با جدیت برنامه رشد و توسعه این شاخه را دنبال می کنند و شما نیز اگر از علاقه مندان به آن هستید فرصت را از دست ندهید.

باشد که در سال های پیش رو، کودکانی که پرورش می دهیم بتوانند افتخارآفرینان آینده ایران باشند. افرادی که در عین قهرمانی در زندگی اجتماعی خود نیز رشد یافته اند و با سفر به کشورهای خارجی با فرهنگ و آداب و رسوم آنها نیز آشنا شده اند. و این همان ثروت های نهفته ملی است که در حال شکوفایی می باشد.

امیدواریم که رشته هایی مانند اسکیت آلپاین و اسکیت اگرسیو نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا در سال های آینده در تمام رشته ها قدرتمند باشیم. نام ایران باید در تمامی عرصه ها بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *