شاخه های رشته اسکیت آلپاین

اسکیت در مسیر پیشرفت
سپتامبر 8, 2020
نفرات انتخابی تیم اسکیت هاکی روی یخ
سپتامبر 11, 2020

همانند اغلب رشته های تخصصی اسکیت که دارای شاخه های گوناگون در مسابقات می باشند، رشته اسکیت آلپاین نیز دارای شاخه های مختلفی بوده که هرکدام دارای شرایط و ویژگی های گوناگونی هستند. اسکیت آلپاین اسلالوم، اسکیت آلپاین اسلالوم بزرگ و اسکیت آلپاین پارالل سه شاخه گوناگون در این رشته ورزشی می باشند که در ادامه به توضیح مختصری از این سه شاخه در رشته اسکیت آلپاین خواهیم پرداخت.

اسکیت اینلاین آلپاین- اسلالوم

شروع  مسابقات با دستور داور مسابقه و استفاده از سه کلمه می باشد.

آماده، تنظیم و برو …

بعد از اینکه داور مسابقه اعلام به حرکت بازیکن نمود، بازیکنان 10 ثانیه فرصت دارند تا شروع به حرکت نموده و مسابقه را آغاز نمایند و در صورت مکس و عدم اقدام به حرکت بعد از گذشت این 10 ثانیه، بازیکن خاطی از دور مسابقه کنار گذاشته می شود.

بازیکنان و ورزشکاران شرکت کننده در این شاخه در دور اول مسابقه به ثبت رکورد اولیه پرداخته و بعد از پایان دور اول، 50 بازیکن برتر با ثبت بهترین رکورد به دور دوم مسابقه راه پیدا خواهند کرد. در دور دوم مسابقه نیز به شکل دور اول بازیکنان به ثبت بهترین رکورد از خود خواهند پرداخت تا بعد از آخرین بازیکن شرکت کننده در مسابقات، بهترین زمان ها نفرات اول تا سوم را مشخص نمایند.

اسکیت اینلاین آلپاین- اسلالوم بزرگ

همانند شاخه اسکیت آلپاین اسلالوم مسابقه در دو راند مختلف برگزار خواهد شد که تنها 50 بازیکن با ثبت بهترین رکورد به دور دوم مسابقه راه پیدا خواهند کرد. تعداد گیت ها در این شاخه بین 20 تا 35 عدد گیت می باشد که این اختلاف 15 عددی نسبت به طول مسیر مسابقه متغییر می باشد. نوع چیدمان گیت ها به گونه ای باید باشد که بازیکنان برای عبور از کنار آنها مجبور به کاهش سرعت خود نباشند.

بازیکنان به صورت زیگ زاگ یا اسلالوم از بین این گیت ها عبور می کنند که با توجه به مسیر مسابقه، گیت ها را به گونه ای در مسیر نصب می کنند که هم اسلالوم های کوچک و هم اسلالوم های بزرگ را توسط بازیکنان ایجاد نمایند.

گیت ها توسط صفحه های فلزی 20 کیلوگرمی روی زمین قرار می گیرند که در شاخه اسلالوم بزرگ این گیت ها به صورت دو میله انعطاف پذیر که به وسیله یک پارچه از بالا به یکدیگر متصل شده اند قرار دارند.

اسکیت اینلاین آلپاین- اسلالوم پارالل

در این شاخه از اسکیت آلپاین بازیکنان به صورت همزمان و دو به دو با یکدیگر به رقابت می پردازند. مسیر مسابقه برای هر دو بازیکن به شکل یکسان بوده و از رنگ آبی برای یک ورزشکار و رنگ قرمز برای ورزشکار دیگر استفاده می شود.

هر دو بازیکن در پشت محل شروع مسابقه حاضر می شوند. این محل ها به وسیله یه قطعه انعطاف پذیر مسدود شده که در زمان شروع مسابقه توسط یک سیستم الکترونیکی هر دو مسدود کننده، در یک لحظه باز می شود تا شروع مسابقه برای بازیکنان در شرایط کاملا برابر انجام گیرد.

در انتهای مرحله اول این مسابقات 32 ورزشکار برتر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد.

بیشترین گسترش و بیشترین رقابت ها در سطح اروپا بوده و این رشته در اغلب کشور های پیشرفته اروپایی، آسیایی و آمریکایی مورد حمایت می باشد. بزرگ ترین روی داد این رشته جام جهانی آن بوده که تا این لحظه سهمیه بندی هر کشور 15 ورزشکار می باشد. کشور میزبان این رقابت ها، می تواند با 35 ورزشکار در این رقابت ها حاضر گردد.

با توجه به شباهت های بسیار بالا بین رشته های اسکی آلپاین و اسکیت آلپاین، اغلب ورزشکاران در هر دو رشته فعالیت می نمایند.

در صورت ورود این رشته به کشور عزیزمان آیا شما علاقه مند به ورد به این رشته خواهید بود؟

اگر می خواهید در مورد رشته اسکیت آلپاین بیشتر بدانید آپدیت هایی که در وبسایت ما صورت می گیرد را دنبال کنید. همچنین فدراسیون اسکیت منبع بسیار خوربی برای آشنایی و کسب اطلاع از شاخه های اسکیت اینلاین می باشد. ورزش های چرخی تماما جذاب می باشند پس اگر رشته مورد نظر خود را برگزیده اید زمان آن رسیده است که به صورت حرفه ای به انجام آن مشغول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *